ER5 motor i GPZ500, del 2
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 08-03-10 07:53

Understående er hvad jeg har været igennem
Konklusion so far er at det er nødvendigt at teste om min ER5-box virker
på en ER5-MC, hvis den virker skal der så tages en masse målinger !!!
Har forgæves ledt efter ER5 på Als og omegn, desværre uden held.
Har fået tilbudt en forsøgskanin i Køge (Sjælland) og Knud har også
nævnt en mulighed på fyn.
Er der nogen der har en ER-5 i baghaven og kan tage nogle målinger til mig ?

Billeder
ER5´erens tændingsnøgle
http://img189.imageshack.us/img189/8009/er5ignitionkeyschematic.png
ER5 ledningsnet
http://img38.imageshack.us/img38/9189/er5ignitionsystemschema.png
GPZ500S ledningsnet
http://img198.imageshack.us/img198/7599/gpz500ignitionsystemsch.png
GPZ500S med ER5 ledningsnet, Opdateret diagram (det er denne der
henvises til)
http://img31.imageshack.us/img31/1919/gpz500ignitionwither5sy.png
Måling på Pickup signal
http://img705.imageshack.us/img705/9383/gpz500ignitionwither5sy.jpg

BK/Y(ER5 Tændboks)-BK/Y(GPZ):
Forbundet til stel/minus, OK

G/BK(ER5 Tændboks)-W/R(GPZ):
Når den svæver er der 10,7V på denne det må være OK.
Der kommer ingen gnist hvis W/R ligges til stel (-) ej heller hvis den
svæver. !!!!
Konklusion Starter Lock-out kredsløb virker som det skal.

BR/W(ER5 Tændboks)-R(GPZ):
+12V, OK

BK/R(ER5 Tændboks):
Skal forbindes til start knap, afprøves snarest
Det hjalp ikke at lægge BK/R på Start knappen, øv

G(ER5 Tændboks)-G(GPZ) og BK/W(ER5 Tændboks)-BK(GPZ):
Der var som forventet intet signal til tændspolerne

G/W(ER5 Tændboks):
Svæver, skal på ER5 forbindes til en omdrejningstæller, har det nogen
betydning at den svæver ? Hvilken "påvirkning" har en omdr. tæller på
denne udgang ?

GY(ER5 Tændboks):
Svæver, det må også være OK

BK & Y(ER5 Tændboks) og BK/R & Y(GPZ):
Der er signal fra pick-up'en ca. +- 4-5V.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Armand

Dato : 08-03-10 22:47

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> [...]
> nævnt en mulighed på fyn.
> Er der nogen der har en ER-5 i baghaven og kan tage nogle målinger til

Nærmeste kørelærer?
Du kunne måske bytte med lidt simpel vedligeholdelse, hvilket jeg synes
er en mangelvare på alt for mange køreskole-motorcykler :-/

--
Armand.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 08-03-10 23:54

Den 08-03-2010 22:47, Armand skrev:

> Nærmeste kørelærer?
> Du kunne måske bytte med lidt simpel vedligeholdelse, hvilket jeg synes
> er en mangelvare på alt for mange køreskole-motorcykler :-/

God ide, men i følge nettet er der ingen af køreskolerne i Sønderborg
området der anvender ER-5, men jeg kender en kørelærer ringer lige og
hører ham ad !!!!!!!!!

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Ihjelkeld

Dato : 13-03-10 11:26

Nu er der vel ikke noget med en startspærre i tændingsboks / tilhørende
tændingslås fra den tyske maskine.
Det kunne passe med at alt de elektriske signaler kunne være gode nok, men
der mangler et elektronisk.

Bare en tanke Keld