Itunes på macbook til plasmaskærm,
Fra : jagge

Dato : 07-03-10 20:46

Hey

Der er en plasmaskærm på vej, så derfor vil jeg lige høre hvordan jeg
sætter det sammen med en macbook til bedste resultat.

jeg har et mini dvi -> dvi stik, så jeg går ud fra at jeg bare skal have
et dvi -> HDMI kabel, MEN der er vel ikke lyd i det vel ? Så seperat
kabel macbook -> forstærker.

Er der nogle steder man skal vælge opsætning i itunes ? Hvordan styrer
man hvad der kommer ud via mini dvi udgangen ?

MVH

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-10 20:59

Hej,

> jeg har et mini dvi -> dvi stik, så jeg går ud fra at jeg bare skal have
> et dvi -> HDMI kabel, MEN der er vel ikke lyd i det vel ? Så seperat
> kabel macbook -> forstærker.

Nej, der er ikke umiddelbart lyd i det. Du kan få et kabel som tager DVI
+ den optiske udgang fra MacBook'en og kombinerer til et enkelt
HDMI-stik med lyd i.

Du kan også gøre det med et seperat kabel til en forstærker.

> Er der nogle steder man skal vælge opsætning i itunes ? Hvordan styrer
> man hvad der kommer ud via mini dvi udgangen ?

Det er helt ligesom hvis du sætter en ekstra skærm til computeren.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-10 21:00

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> jeg har et mini dvi -> dvi stik, så jeg går ud fra at jeg bare skal have
> et dvi -> HDMI kabel, MEN der er vel ikke lyd i det vel ? Så seperat

nemlig

> Er der nogle steder man skal vælge opsætning i itunes ? Hvordan styrer
> man hvad der kommer ud via mini dvi udgangen ?

du sætter itunes til at afspille film i et seperat vindue, trækker det
vindue over på en externe skærm og vælger at se i fuld skærm.

Dog skal være opmærksom på at "blanker" den anden skærm ud ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 07-03-10 21:20

> du sætter itunes til at afspille film i et seperat vindue, trækker det
> vindue over på en externe skærm og vælger at se i fuld skærm.

OK

> Dog skal være opmærksom på at "blanker" den anden skærm ud ..

Ikke forstået ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-10 21:23

> OK

> Ikke forstået ?

den bliver sort ... så du kan ikke iTunes se en film på den ene skærm og
lave andre ting på den anden skærm.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 08-03-10 22:18

> den bliver sort ... så du kan ikke iTunes se en film på den ene skærm og
> lave andre ting på den anden skærm.

ahhh det er jo perfekt, når jeg ser film så er det bare det det drejer
sig om :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-10 22:38

> ahhh det er jo perfekt, når jeg ser film så er det bare det det drejer
> sig om :0)

jeg synes så det er irriternde .. jeg har en 32" skærm sat til den
stationære på kontoret og har den til at køre en eller anden dum serie i
baggrunden .. og det irriterer mig at jeg ikke kan have den i fuldskærm
på den ene og have mine andre ting på den anden skærm ...

men jeg nøjes med et maksimeret vindue istedet :)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 10-03-10 21:07

> baggrunden .. og det irriterer mig at jeg ikke kan have den i
> fuldskærm
> på den ene og have mine andre ting på den anden skærm ...
>
> men jeg nøjes med et maksimeret vindue istedet :)

Tv serier på arbejdet, det er da ikke så ringe

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-03-10 21:16

> Tv serier på arbejdet, det er da ikke så ringe

jeg skulle have skrevet "hjemme" kontoret :)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 11-03-10 08:26

> jeg skulle have skrevet "hjemme" kontoret :)

he he klart :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-03-10 21:19

> Tv serier på arbejdet, det er da ikke så ringe

.... på mit "rigtige" arbjede nøjes jeg med mine Sennheiser noise
blocking headphones for at holde støjen fra P3 ude ;)

/thomas

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 08-03-10 19:50

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle steder man skal vælge opsætning i itunes ? Hvordan styrer
> man hvad der kommer ud via mini dvi udgangen ?

Man kan købe dvi kabler med indlagt lydkabel. Ved begge ender splittes der
op i hhv. dvi og lyd. Virker fint, men er pebrede i pris. Købte fornyligt 1
stk. - her dog vga med lyd, pris 800 kr.

venligst

Svend Erik Jørgensen

Fra : jagge

Dato : 08-03-10 22:18

> [...]
> op i hhv. dvi og lyd. Virker fint, men er pebrede i pris. Købte fornyligt 1
> stk. - her dog vga med lyd, pris 800 kr.

Ok det er alt for dyrt synes jeg, så bliver det to kabler :0)

MVH

Jakob