Billedfremviser og tekst
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-03-10 18:24

Min version 4.2 (469.5) har muligheden for note eller tekst greyed out.
Mærkeligt, ikke?

Jar brug for at skrive nogle datoer og små tekster på billeder, der skal
lægges i DropBox. Så det ville være lidt praktisk at kunne gøre det,
mens jeg kigger billederne i Billedfremviser. Så vidt jeg kan se er der
heller ikke nogen mulighed for tekster til billeder i DropBox.

Jo, jeg har en PhotoShop Elements og kan sikker gøre det der, men det er
jo en arbejdsgang mere.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-10 18:34

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> heller ikke nogen mulighed for tekster til billeder i DropBox.
>
> Jo, jeg har en PhotoShop Elements og kan sikker gøre det der, men det er

Du kører 10.5 ik' ? ... så virker noter i Preview kun på PDF dokumenter.
I 10.6 virker det alle andre billedfiler også.

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-03-10 18:49

> Du kører 10.5 ik' ? ...

Tak for dit hurtige svar. Jo.

>så virker noter i Preview kun på PDF dokumenter.
> I 10.6 virker det alle andre billedfiler også.

Øv, så må jeg jo til at lave billederne til PDF'er - hvad det så
indebærer? Kigger på det.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-10 18:51

> Tak for dit hurtige svar. Jo.

> Øv, så må jeg jo til at lave billederne til PDF'er - hvad det så
> indebærer? Kigger på det.

du kan "save as.. " og gemme som PDF'er fra Preview. Da jeg kørte 10.5
lavede jeg enda en lille automator app med det ene formål. Jeg tror jeg
bruger den funktion 10-15 gange om dagen for at forklare ting i f.eks.
screenshots eller lign.

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-03-10 19:05

> [...]
> lavede jeg enda en lille automator app med det ene formål. Jeg tror jeg
> bruger den funktion 10-15 gange om dagen for at forklare ting i f.eks.

Speedy Thomas

Har testet det, men det ser ikke ud til at DropBox vil acceptere PDF'er.
Kan i hvert fald ikke finde den PDF, jeg har smidt op i en nyoprettet
mappe på DB. Den er tom, siger DB.

Jeg må nok over PhotoshopElements.

Hvor og hvordan laver man automator app? Det lyder spændende og meget
anvendeligt

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-10 19:12

> Speedy Thomas
>
> Har testet det, men det ser ikke ud til at DropBox vil acceptere PDF'er.
> Kan i hvert fald ikke finde den PDF, jeg har smidt op i en nyoprettet
> mappe på DB. Den er tom, siger DB.

dropbox skulle gerne tage alt .. med mindre du mener deres billedgalleri
?

> Jeg må nok over PhotoshopElements.
>
> Hvor og hvordan laver man automator app? Det lyder spændende og meget
> anvendeligt

starter automator og læser dokumentationen ? ;)

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 07-03-10 19:27

> dropbox skulle gerne tage alt .. med mindre du mener deres billedgalleri
> ?

Jeg må rette mig selv, den slugte da min PDF, men den lå ikke i den
oprettede mappe, men derimod i "roden", så flyttede jeg den bare Men
PDF'er ligger jo som download (det gør mine jpg's osse) for de
inviterede. Så jeg må nok være lidt karrig med hvem jeg inviterer)

> starter automator og læser dokumentationen ? ;)

OK, jeg læser

--
v.h. Mich