Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan tager man sådan et billede ?
Fra : Per

Dato : 07-03-10 11:36

Hej foto eksperter !

Hvordan tager man et billede som det her:

http://www.berlingske.dk/billeder/her-er-mads-nissens-vinderbilleder Det er
billede 4 jeg spørger ind til.

Det har en eller anden form for fed effekt synes jeg - er det lavet i
Photoshop eller er det specille indstillinger i skudøjeblikket såsom lang
lukkertid ?

Mvh. per

Fra : Kurt Andersen

Dato : 07-03-10 12:42

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det har en eller anden form for fed effekt synes jeg - er det lavet i
> Photoshop eller er det specille indstillinger i skudøjeblikket såsom lang

Hej Per
Det er Photoshop arbejde for de øvede .

Mvh Kurt

Fra : Peter Engelsted Jona~

Dato : 07-03-10 13:56

Per skrev:
> [...]
>
> Det har en eller anden form for fed effekt synes jeg - er det lavet i
> Photoshop eller er det specille indstillinger i skudøjeblikket såsom

Mit bud er lang lukkertid

--
vh/Peter E. Jonasen
www.kvv73.dk - www.digitaltog.dk - www.digital-train.com

Mine bogudgivelser:
http://www.blurb.com/bookstore/search?search=pejft&author=1

Mine billeder: http://www.istockphoto.com/pejft

Fra :    ab©

Dato : 07-03-10 18:58

Man må (igen) undre sig over, hvordan et sådan foto kan blive vinder ...

ab©

Fra : N_B_DK

Dato : 07-03-10 21:13

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
> Man må (igen) undre sig over, hvordan et sådan foto kan blive vinder

Det er da fordi han har taget et billede af et spøgelse midt på dagen.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-03-10 10:16

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i meddelelsen
> Man må (igen) undre sig over, hvordan et sådan foto kan blive vinder ...
>
> ab©

Ja, jeg undrede mig også.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
http://album.boegh.net

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-03-10 10:20

> [...]
>
> Det har en eller anden form for fed effekt synes jeg - er det lavet i
> Photoshop eller er det specille indstillinger i skudøjeblikket såsom lang

Denne pletvise uskarphed har jeg observeret, hvis der har været regndråber
på et UVfilter, og jeg tror faktisk det er det, der er tale om her. Jeg
plejer godt nok at kassere dem så!

vh

--
Jan Bøgh
http://album.boegh.net

Fra : Ole Larsen

Dato : 08-03-10 17:23

Per skrev:
> [...]
>
> Det har en eller anden form for fed effekt synes jeg - er det lavet i
> Photoshop eller er det specille indstillinger i skudøjeblikket såsom

Jeg synes det er et fremragende billede. Uanset om effekten skyldes en
langsom lukkertid eller dråber på et filter eller evt. en kombination af
begge, synes jeg det er et meget kraftfuldt og poetisk udtryk - fyldt af
trylleri, der er resultatet. At man ikke kan lide et billede og giver
udtryk for det, er OK. Men den nedgøring i udøver, minder FOR meget om
et rønnebær syndrom.

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra :    ab©

Dato : 08-03-10 21:05

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> trylleri, der er resultatet. At man ikke kan lide et billede og giver
> udtryk for det, er OK. Men den nedgøring i udøver, minder FOR meget om et

OK - men så er det formentligt ikke det samme foto vi ser på ... Det der
kommer frem hos mig er et kraftigt overbelyst billede (med en del flare) af
en fyr i en seng. Fin historie i billedet, som dog - for mig - ser ret
tilfældigt, udvandet og effektløs ud.

Slet ikke på højde med f.eks. dette
http://www.danskdynamit.com/uploads/imagecache/blogimage_medium//blog/Picture%201_3.png

ab©

Fra : Bo Hellum

Dato : 09-03-10 06:52

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af en fyr i en seng. Fin historie i billedet, som dog - for mig - ser ret

Nej ab, jeg tror sku du skal bladre 4 billeder frem. Det er billede 4 vi
snakker om.

Bo

Fra : ab©

Dato : 09-03-10 16:10

"Bo Hellum" <bo@hellums.dk> skrev i en meddelelse

> Nej ab, jeg tror sku du skal bladre 4 billeder frem. Det er billede 4 vi
> snakker om.

OK - så "passer pengene" bedre - ja, der er noget med, at det er øjnene, man
først bliver blind på ))

ab©