MS Windows
briani 27239
ændre fil-rækkefølge på usb stick
Fra : FIEL

Dato : 07-03-10 11:24

Nå jeg vil se mine feriebilleder på mit Samsung fjernsyn via en USB pind
kommer de "hulter til bulter" og ikke i rigtig rækkefølge efter filnavnene.

Hvordan sikrer jeg mig en korrekt rækkefølge. I manualen til TV'et står der:
Diasshowetr vises i sorteringsrækkefølgen fra fillisteområdet.

mvh/leif b.

Fra : Per

Dato : 07-03-10 12:19

FIEL wrote:
> [...]
> Hvordan sikrer jeg mig en korrekt rækkefølge. I manualen til TV'et
> står der: Diasshowetr vises i sorteringsrækkefølgen fra

Hvad med at prøve det her:

Marker alle filerne du vil se Ctrl+A - så omdøb dem alle F2 - og kald en
første fil 1.

Så vil de i rækkefælge hedde

1
1(2)
1(3)
1(4)
osv.

Så burde TV´et kunne finde ud af det.

MVh. Per

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-03-10 13:10

FIEL udtrykte præcist:
> Nå jeg vil se mine feriebilleder på mit Samsung fjernsyn

Samsung tv kan ikke finde ud af at ligge filer i a-å eller 0-9 orden,
endnu en skodting ved Samsung tv...

PS: Har desværre selv et :/

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 07-03-10 16:57

On Sun, 07 Mar 2010 13:10:21 +0100, Brian Vestergaard
<only4usenet@gmail.com> wrote:

>endnu en skodting ved Samsung tv...

Den eneste skodting ved Samsung tv!!!

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-03-10 17:00

Capt'n Tailstriker skrev den 07-03-2010:

> Den eneste skodting ved Samsung tv!!!

Den eneste ?!?!?! man kan feks. heller ikke sætte kanaler i en egen
ønsket rækkefølge...

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Capt'n Tailstriker

Dato : 07-03-10 17:17

RTFM

On Sun, 07 Mar 2010 17:00:24 +0100, Brian Vestergaard

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 07-03-10 19:15

Capt'n Tailstriker har bragt dette til verden:
> RTFM

Øh ja sikkert, men kom ind i kampen og fortæl hvordan de ting gøres,
eller er du som et Samsung tv produkt bare = tom luft ?

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-03-10 11:18

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> wrote in message

> Øh ja sikkert, men kom ind i kampen og fortæl hvordan de ting gøres, eller
> er du som et Samsung tv produkt bare = tom luft ?

Du er nødt til at læse manualen. Det er absolut muligt og virker også her på
mit Samsung.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-03-10 11:21

Uffe Kousgaard skrev:

>Du er nødt til at læse manualen. Det er absolut muligt

Der er nogen der ikke kan finde ud af at læse en manual

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : jos

Dato : 07-03-10 18:14

Brian Vestergaard wrote:

> Den eneste ?!?!?! man kan feks. heller ikke sætte kanaler i en egen
> ønsket rækkefølge...
hvis man overhovedet kan finde dem§§
- kræver diverse koder fra dist. - elle opsætning på finsk

finn

Fra : Pico

Dato : 07-03-10 23:36

"Brian Vestergaard" <only4usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den eneste ?!?!?! man kan feks. heller ikke sætte kanaler i en egen ønsket
> rækkefølge...

Et af vore TV er Samsung, der har jeg da ingen problemer med at sætte
kanalerne i samme rækkefølge som på Sony, Videoer, iMac og hvad vi ellers
har.

--
MVH
Pico

Fra : FIEL

Dato : 10-03-10 11:25

Tak for alle indlægene.
Dt viser sig at Samsung godt kan vise korrekt rækkefølge af fotos på en USB
stick, når blot filnavnene ikke er forindviklede.
Når filnavnene ændres er det vigtigt, at numrene består af min trre cifre:
001,002,003 osv. hvis antallet er over 100.
Der er åbenbart forskellige opfattelser af mest betydende ciffer.

Tak igen for tips og saglighed i gruppen

mvh/leif b.

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-03-10 07:21

Den 10-03-2010 11:25, FIEL skrev:
> Når filnavnene ændres er det vigtigt, at numrene består af min trre cifre:
> 001,002,003 osv. hvis antallet er over 100.
> Der er åbenbart forskellige opfattelser af mest betydende ciffer.

Det er faktisk meget almindeligt for computere, ikke at bruge en
"naturlig" sortering. Alt i computeren er bare tal, og alting sorteres
efter deres tal værdi, derfor vil f.eks. 0 blive sorteret før 1 mens 10
bliver sorteret sammen med 1 og 2 kommer efter 1+10-19.

De fleste operativ systemer er dog begyndt at bruge "naturlig sortering"
så de sortere som et menneske ville gøre det, men der er stadig tilfælde
hvor det IKKE er sådan.

- Chano Andersen