internet langsomt
Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 06-03-10 21:04

Jeg sidder her i aften og river mig i håret, - det af det, der er tilbage.

Min PowerBook g4 kan ikke gå på internettet. Det er en trådløs forbindelse.
Den kan sagtens se routeren, der er fuld forbindelse. Jeg kan sende og
modtage mails, men åbner jeg Safari, kører hjulet uafladeligt og ingen side
indlæses. Har prøvet med Firefoxen, det er det samme resultat. I starten var
Safari bare utrolig langsomt, men efter et par timer kan der slet ikke
indlæses sider.

Husets øvrige maskiner kører fint på nettet - så der er hul igennem.

Gode råd modtages med taknemlighed.

Med gode hilsener

Svend Erik Jørgensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-03-10 21:37

Svend Erik Jørgensen skrev:
> [...]
> Safari bare utrolig langsomt, men efter et par timer kan der slet ikke

Hvad siger Aktivitetsovervågning at den får tiden til at gå med?

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 06-03-10 23:52

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad siger Aktivitetsovervågning at den får tiden til at gå med?
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Aktivitetsoversigten ser ok ud med mine briller.

Jeg forsøgte lige at sætte kabel i netkortet, og så spiller det. Underligt
at der så blokeres via Airport til routeren,
Jeg har forsøgt at tænde og slukke for airport, genstarte både internetmodem
og routeren, men nix. Øvrige pc?ere hopper fint på det trådløse, men
mac?en - nej.

Hilsener

Svend Erik Jørgensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-03-10 09:28

Svend Erik Jørgensen skrev:

> [...]
> Jeg har forsøgt at tænde og slukke for airport, genstarte både internetmodem
> og routeren, men nix. Øvrige pc?ere hopper fint på det trådløse, men

Det kan der jo være mange grunde til. Som jeg husker det kan en
PowerBook G4 kun køre Airport og ikke Airport Express, dvs 11b og ikke
11g. Så kan der være kommet nogen i nærheden der larmer på 11b, eller
lignende - jeg tror altså det er en ydre årsag.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 07-03-10 11:25

> [...]
> 11g. Så kan der være kommet nogen i nærheden der larmer på 11b, eller
> lignende - jeg tror altså det er en ydre årsag.

b og g er de samme frekvenser.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-10 11:39

Svend Erik Jørgensen <svejorg@esenet.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har forsøgt at tænde og slukke for airport, genstarte både internetmodem
> og routeren, men nix. Øvrige pc?ere hopper fint på det trådløse, men

check hvordan DNS indstillinger står på de forskelllige maskiner ..

/thomas