iWeb og flash.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 06-03-10 20:51

Hej

Kan man - og hvordan - indbygge flash-film i iWeb.

Jeg har lavet en prøvehjemmeside hvori der er QT film.
Det giver ikke noget problem - jeg er jo på mac. Men en PC-er skal først
installere QT, og det gider nogen måske ikke.

Kan der i iWeb indbygges flash-film sådan, at de optræder og agerer
nøjagtig som var det QT-film.

Jeg vil også gerne have, at filmen vises - selvom det er på Flash - med
start på første billed og slut på sidste billed.
Altså, billedet står på siden, uagtet at filmen kører eller ikke kører.

Jeg håber det er til at forstå.
Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-03-10 20:55

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> start på første billed og slut på sidste billed.
> Altså, billedet står på siden, uagtet at filmen kører eller ikke kører.

jeg vil nok smide filmen på enten Youtube eller Vimeo og kaste embed
koden derfra ind i iweb...

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 06-03-10 21:00

hejsa

> jeg vil nok smide filmen på enten Youtube eller Vimeo og kaste embed
> koden derfra ind i iweb...

jo, men så har jeg ikke start- og slutbilled på siden. Jeg kunne måske
så snyde med stillbilleder fra filmen sat på siden.

Og så er da vel også det, at Youtube trods alt er lidt mere offentlig,
en min egen iWeb-side.
Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-03-10 21:03

> [...]

> så snyde med stillbilleder fra filmen sat på siden.
>
> Og så er da vel også det, at Youtube trods alt er lidt mere offentlig,

Der er ikke noget der er mere eller mindre offentligt hvis du først
smider det online. Men du kan jo gøre en Youtube video "privat" ... men
så skal dine brugere have en youtube konto ...

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 06-03-10 21:17

Kunne det så være lidt af løsningen.