Dvdshrink for Mac
Fra : Lyrik

Dato : 06-03-10 05:03

Mange kender programmet fra Windows, hvor man kan skrumpe en duallayer-
DVD til en single layer og bevare både menuer og undertekstvalg. Man
kan også omredigere skiven. Nu har jeg bikset det sammen til
Mac(intel):
http://luen.dk/dvdshrinkmac.mov

Dekrypteringen virker dog ikke i Mac så man skal køre "Fairmount"
samtidig som filmen viser. Den fås her:
http://www.metakine.com/products/fairmount/

Programmet ligger her:
http://luen.dk/iShrink.sitx

Jeg har været nød til at bruge et Stuffit-arkiv, af uransagelige
grunde(intet andet virkede>)

Hilsen
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-03-10 13:14

Lyrik skrev:
> [...]
> DVD til en single layer og bevare både menuer og undertekstvalg. Man
> kan også omredigere skiven. Nu har jeg bikset det sammen til

Hvordan har du gjort?

Fra : Lyrik

Dato : 06-03-10 10:19

On 6 Mar., 13:14, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Hvordan har du gjort?
,,,,,,
Jeg har brugt noget uofficielt værktøj fra Wine projektet.

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 06-03-10 10:20

wrote:

> Hvordan har du gjort?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du skal også lige se denne her:
http://luen.dk/virtualdub.mov

Hilsen
Jens

Fra : Jesper

Dato : 07-03-10 00:19

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Programmet ligger her:
> http://luen.dk/iShrink.sitx
>
> Jeg har været nød til at bruge et Stuffit-arkiv, af uransagelige

Det er meget sjovt at du kan få den oldgamle DVDShrink 3.2 til Windåse
til at køre under Wine (Har aldrig kunnet få wine til nogetsomhelst!).
Men ærligt talt: Er det ikke nemmere med RipIt. I den seneste version er
kompression med H.264 eller XVID med som betafeature.
--
Jesper
Chuck Norris invented the spoon because using

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-03-10 09:31

Jesper skrev:

> [...]
> Men ærligt talt: Er det ikke nemmere med RipIt. I den seneste version er
> kompression med H.264 eller XVID med som betafeature.

DVD shrink kan ombygge dvd'en så man fx kun har et lydspor og ingen
menuer, hvilket er yderst praktisk hvis man har små børn der gerne vil selv.

Kan RipIt det?

Fra : Jesper

Dato : 07-03-10 10:57

> DVD shrink kan ombygge dvd'en så man fx kun har et lydspor og ingen
> menuer, hvilket er yderst praktisk hvis man har små børn der gerne vil selv.
>
> Kan RipIt det?

Nej, det bruger jeg MacTheRipper til. DVDRemaster kan vist også (sammen
med FairMount).

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-03-10 17:52

Jesper skrev:

> Nej, det bruger jeg MacTheRipper til. DVDRemaster kan vist også (sammen
> med FairMount).

Og så kommer det gode spørgsmål - DVD Shrink er gratis - hvad koster de
programmer du nævner?

Fra : Lyrik

Dato : 07-03-10 02:39

On 7 Mar., 09:31, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
> Kan RipIt det?
>
>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hej Thorbjørn!

Hvis du vil se den lidt amputerede udgave af "VirtualDub" så se her:
http://imac.jenserikbech.operaunite.com/file_sharing/

Passw:lyrik
Iøvrigt en fantastisk fildelingsmulighed hvor der serves fra ens egen
computer med ubegrænsede filstørrelser. En integreret del af den nye
"Opera" under "Funktioner" Opera-unite Server.
Endelig er man ikke begrænset af filstørrelserne. De logger end videre
ikke fildelingen, hvilket gør at man i al anonymitet kan dele hvad
somhelst.

Hilsen
Jens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-03-10 17:51

Lyrik skrev:

> Hej Thorbjørn!
>
> Hvis du vil se den lidt amputerede udgave af "VirtualDub" så se her:
> http://imac.jenserikbech.operaunite.com/file_sharing/

Det tror jeg som udgangspunkt ikke jeg vil.

Jeg er til gengæld meget interesseret i at høre konkrete erfaringer med
Wine under OS X.

Fra : Lyrik

Dato : 07-03-10 03:21

On 7 Mar., 10:57, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Nej, det bruger jeg MacTheRipper til. DVDRemaster kan vist ogs (sammen
> med FairMount).
,,,,,,,,,,,,,,
Det handler om DVDShrink for Mac! Ikke om en konkurrence med whatever
"Du" bruger i stedet for! DVDShrink er gratis og man kan redigere i
DVDen på enhver måde.
Og kan vi ikke snart slippe for din infantile "skemorder?"

Jens

Jens

Fra : Jesper

Dato : 07-03-10 18:25

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Og kan vi ikke snart slippe for din infantile "skemorder?"

Er denneher bedre ?
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-03-10 20:37

> Er denneher bedre ?

Det er ikke sikkert, "Lyrik" ved det, men der har været en dille med at
lave sjove små sætninger om, hvor fantastisk Chuck Norris er. Man kan
sagtens finde hjemmesider med det på nettet. Det er noget i stil med:
"Når Chuck Norris laver armbøjninger, så løfter han ikke sig selv op.
Han skubber jordkloden ned".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-03-10 21:49

Henrik Münster skrev:

> "Når Chuck Norris laver armbøjninger, så løfter han ikke sig selv op.
> Han skubber jordkloden ned".

Mange af dem er grovplatte, men der er også guld imellem.

Jeg synes de er sjovt :)

Fra : Jesper

Dato : 07-03-10 22:08

Tjek denneher: http://www.nochucknorris.com/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-03-10 17:26

Jesper skrev:

> Tjek denneher: http://www.nochucknorris.com/

Hæhæ...

Jeg skulle lige kigge to gange.

For de ultranørdede er her en om programmering for en der er rigtig god
til at svare på spørgsmål på et nørdsted der hedder StackOverflow.

http://meta.stackoverflow.com/questions/9134/jon-skeet-facts

HVIS man ikke er programmør ELLER ikke synes den med skeen var sjov,
skal man ikke kigge forbi.

Fra : N/A

Dato : 07-03-10 17:51

Fra : Lyrik

Dato : 07-03-10 12:23

On 7 Mar., 18:25, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Er denneher bedre ?
> --
> Jesper
> Chuck Norris doesn't wear a watch.
> HE decides what time it is.
,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvad med bare:

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-03-10 20:29

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Hvad med bare:
> Chuck Norris doesn't wear a watch.

hvis du ikke forstår joken kan du så ikke bare ignorere den ?

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 07-03-10 20:53

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]

Så misser du jo pointen.
Jens, jeg tror ikke Chuck Norris vittigheder er din form for humor.