Skift af arbejdsgruppe
Fra : Svend Henriksen

Dato : 07-03-10 08:07

Hej hvordan skifter jeg arbejdsgruppe på windows xp
jeg vil gerne have den over i woorkgruppe så jeg kan bruge samme printer som
fruen.gennem vores trådløse system. Mvh Svend

Fra : Dadyw

Dato : 07-03-10 09:00

Den 07-03-2010 08:06, Svend Henriksen skrev:
> Hej hvordan skifter jeg arbejdsgruppe på windows xp
> jeg vil gerne have den over i woorkgruppe så jeg kan bruge samme printer som
> fruen.gennem vores trådløse system. Mvh Svend

Klik på Start og højreklik på "Denne computer"og vælg "Egenskaber"
Vælg fanebladet "Computernavn" og klik på knappen "Skift"
Der kan du ændre navnet på arbejdsgruppen.
Det virker først efter en genstart

Venlig hilsen
Leif

Fra : Svend Henriksen

Dato : 07-03-10 11:34

Tak for det hurtige svar.Perfekt. Mvh Svend

Fra : J

Dato : 07-03-10 13:53

"Svend Henriksen" <shkh@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej hvordan skifter jeg arbejdsgruppe på windows xp
> jeg vil gerne have den over i woorkgruppe så jeg kan bruge samme printer
> som fruen.gennem vores trådløse system. Mvh Svend

Arbejdsgruppenavnet har ingen praktisk betydning i Windows XP og nyere.

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-03-10 23:17

J skrev:

> Arbejdsgruppenavnet har ingen praktisk betydning
> i Windows XP og nyere.

Jo, det har det da - ellers er der ikke noget der kan
snakke sammen.

Jeg har haft lokalt netværk siden 1997, og her hedder
alle maskiner WORKGROUP, uanset om det er en
2000, XP, 7 eller andet - ellers snakker det ikke
sammen.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : J

Dato : 09-03-10 23:23

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 10-03-10 00:26

On Tue, 9 Mar 2010 23:16:36 +0100, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Jo, det har det da - ellers er der ikke noget der kan
>snakke sammen.
Det er en misforståelse.
J har ret hvis det han vil sige er at arbejdsgruppen ikke er
nødvendig.
Arbejdsgruppen, d.v.s. Windows Browser Service, gør det blot lidt
nemmere at kontakte den maskine man gerne vil snakke med.
Det er ikke nogen særlig pålidelig service, så det sker ofte at man
ikke kan finde den ønskede maskine i arbejdsgruppen.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Svend Henriksen

Dato : 10-03-10 08:06

Hej Efter skift af arbejdsgruppe kan mine 3 computer,
1 vista + 2 xp dele samme printer + de kan arbejde sammen. Mvh Svend