Win XP -> Win 7 = ingen lyd?
Fra : Claus

Dato : 05-03-10 23:45

Hej derude,

Har just installeret Windows 7 - har tidligere kørt med XP.

Efter installationen af Win 7, isatte jeg disken med mine lyddrivere,
men installationen kunne ikke gennemføres - kompatibilitesproblem.
Derefter hentede jeg den nyeste driver fra Creative's hjemmeside, der
er kompatibel med Win 7.

Før "opgradering" fungerede mit Sound Blaster X-fi Extreme fint, men i
Win 7 mangler jeg lyd. (Der er ikke rykket rundt på kabler eller
hardware.)

Der vises ingen problemer i Enhedshåndtering.

Tjekker jeg "højttaler ikonet" i proceslinjen, ser jeg at der
registreres lyd.

Hvordan får jeg lyd på?

Venligst Claus

Fra : Peter

Dato : 06-03-10 13:03

<"Claus" <clausnet@forum.dk> skrev i en meddelelse
[...]

<
<Hvordan får jeg lyd på?

Prøv om du kan finde nogle Viste drivere. De virker mange gange i Win7.

PeterB

Fra : Claus

Dato : 06-03-10 05:55

Den driver jeg har benyttet, er downloadet i dag fra creatives
hjemmeside her:

http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=1&CatName=Sound+Blaster&subCatID=208&subCatName=X-Fi&prodID=15855&prodName=X-Fi+Xtreme+Audio&bTopTwenty=1&VARSET=prodfaq:PRODFAQ_15855,VARSET=CategoryID:1

I følge dokumentationen skulle den være optimeret til også at fungere
med Win 7 (og Vista).

Fra : Mcwm

Dato : 06-03-10 15:34

Claus skrev:
> Hvordan får jeg lyd på?

Nu skriver du ikke, om du kører 32 eller 64-bit, så mit forslag er at du
dobbelttjekker om de er den rigtige driver. Kører du 64-bit og har smidt
en 32-bit på, vil der opstå problemer, men igen, blot en ide, da du ikke
oplyser så meget dreom.

Venligst
Mcwm

Fra : Claus

Dato : 06-03-10 12:26

Jeg kører 32bit og har forsøgt med den forkerte driver med vilje -
bare for forsøgets skyld. Jeg fik slet ikke lov til at påbegynde
installationen. Derudover har jeg dobbelttjekket/trippletjekket.

Fra : Johnny

Dato : 07-03-10 11:28

"Claus" <clausnet@forum.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hardware.)

> Der vises ingen problemer i Enhedshåndtering.
>
> Tjekker jeg "højttaler ikonet" i proceslinjen, ser jeg at der

Tryk på START - Kontrolpanel - System og Sikkerhed: Der er der noget der
hedder: Find og løs problemer, tryk på den. Under Hardware og lyd: Tryk på ,
Foretag fejlfinding og afspil lyd.

Johnny

Fra : Claus

Dato : 08-03-10 00:11

Nå, så fandt jeg langt om længe ud af, hvad problemet var.

Noget så simpelt som en forglemmelse. Som ny til Windows 7 havde jeg
overset, at der ved nogle programmer skal højre klikkes og køres som
administrator. I det sekund jeg gjorde det, fungerede det hele.

Tak for engagementet, guys.

Claus