EU forslag om kastration af motorcykler
Fra : knud.aagaard@gmail.c~

Dato : 06-03-10 17:41

Det ender da med at blive lidt kedeligt
http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1085

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-03-10 18:04

On Sat, 06 Mar 2010 17:40:35 +0100, knud.aagaard@gmail.com wrote:

>Det ender da med at blive lidt kedeligt
>http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1085

Det ville klæde de folkevalgte at koncentrere sig om at styre butikken
og lade andre om at skændes, rette agurker ud og klare de tekniske
udfordringer.
Hvis de folkevalgte blot ville indskrænke sig til at udtale sig om det
de har forstand på ville der brede sig en behagelig tavshed

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 06-03-10 20:05

Den 06-03-2010 18:04, Steen Gruby skrev:

> [...]
> Hvis de folkevalgte blot ville indskrænke sig til at udtale sig om det
> de har forstand på ville der brede sig en behagelig tavshed

Hæ! Der ville blive helt stille

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Peter Z

Dato : 06-03-10 20:30

men er der ikke fare for at hele EU går i stå hvis den praksis bliver
indført ???

Fra : Thomas

Dato : 06-03-10 21:17

Peter Z skrev:
> men er der ikke fare for at hele EU går i stå hvis den praksis bliver
> indført ???

Tjo. Og flere tråde på usenet ville blive meget korte

/Ths

Fra : flopper

Dato : 06-03-10 21:34

"Peter Z" <pzn@privat.dk> skrev i meddelelsen
> men er der ikke fare for at hele EU går i stå hvis den praksis bliver
> indført ???

fare for ?!?

Flopper

Fra : KentBM

Dato : 06-03-10 21:43

> [...]
> Hvis de folkevalgte blot ville indskrænke sig til at udtale sig om det
> de har forstand på ville der brede sig en behagelig tavshed

Men her er det jo endnu værre.

I EU er det EU-kommissionen, der stiller lovforlag. Og der er ingen
folkevalgte i EU-kommissionen. Det er alle sammen embedsmænd uden nogen
som helst politisk (over for vælgerne) ansvar. Og EU-kommissionen kan
derfor komme med de mest afskyelige lovforslag, som først bliver
diskuteret i folketinget efter vedtagelsen i EU. Og så er det for sent.

For mig at se er der ikke den store lyst til at diskutere, hvad vi skal
med EU blandt folketingsmedlemmerne uanset farve og parti. Og derfor
heller ikke interesse i at ændre tingenes tilstand.

Så vores eneste værn mod tåbeligheder og uvidenhed er nogle få
lobbyister i EU, hvis tale om motorcykler nok drukner i stemmerne fra
mere indflydelsesrige (har flere penge) interessenter som for eksempel
underholdningsindustrien. Selvom jeg formoder, at motorcykel
fabrikanterne i dette tilfælde er på vores side.

--

Kent

Fra : Hekto

Dato : 06-03-10 15:27

On Mar 6, 9:42 pm, KentBM <kentmagnussenFJ_...@gmail.com> wrote:

> [...]
> underholdningsindustrien. Selvom jeg formoder, at motorcykel
> fabrikanterne i dette tilfælde er på vores side.

Ja, med Grækenland på bankarottens rand er der jo heller ikke noget
fornuftigt t foretage sig for EU-tosserne nede i Strassbourg,
Bruxelles eller hvor de nu sidder i denne uge og bortøder vore penge!

--

/Hekto

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-03-10 00:09

On Sat, 6 Mar 2010 14:26:46 -0800 (PST), Hekto <hektoblast@gmail.com>
wrote:

Hej Hekto.

>Ja, med Grækenland på bankarottens rand er der jo heller ikke noget
>fornuftigt t foretage sig for EU-tosserne nede i Strassbourg,
>Bruxelles eller hvor de nu sidder i denne uge og bortøder vore penge!

Nu ska' du sørme yde Mickey Mouse parlamentet fuld retfærdighed.
De er travlt beskæftiget med at bukke bananer

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Thomas

Dato : 07-03-10 00:47

Steen Gruby skrev:

> Nu ska' du sørme yde Mickey Mouse parlamentet fuld retfærdighed.
> De er travlt beskæftiget med at bukke bananer

Hvis du hentyder til direktivet med de krumme agurker, så var det
faktisk et dansk forslag. Utroligt nok.

/Ths.

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-03-10 00:51

On Sun, 07 Mar 2010 00:47:14 +0100, Thomas <thomas@invalid.dk> wrote:

Hej Thomas.

>Hvis du hentyder til direktivet med de krumme agurker, så var det
>faktisk et dansk forslag. Utroligt nok.

Det undrer mig ikke
Men NIX, jeg hentyder til deres IQ.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-03-10 01:44

Den 07-03-2010 00:50, Steen Gruby skrev:
> On Sun, 07 Mar 2010 00:47:14 +0100, Thomas<thomas@invalid.dk> wrote:
>
> Det undrer mig ikke
> Men NIX, jeg hentyder til deres IQ.

Den må fanme være noget højere end vores, siden de har fundet ud af at
hæve skattefri hyre i den størelsesorden

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Thomas

Dato : 07-03-10 00:17

Hekto skrev:

> [...]
> fornuftigt t foretage sig for EU-tosserne nede i Strassbourg,
> Bruxelles eller hvor de nu sidder i denne uge og bortøder vore penge!

Ja, det er da meget mere fornuftigt at lade vores egne politikere
bortøde penge på en rejse til Caribien, ungdomshuse når der laves
gadekampe eller forsøge sig med lovforslag om motorcyklers udstødning...

/Ths.

Fra : N/A

Dato : 07-03-10 00:17

Fra : Hekto

Dato : 07-03-10 02:52

On Mar 7, 12:17 am, Thomas <tho...@invalid.dk> wrote:

> Ja, det er da meget mere fornuftigt at lade vores egne politikere
> bort de penge p en rejse til Caribien, ungdomshuse n r der laves
> gadekampe eller fors ge sig med lovforslag om motorcyklers udst dning...
>
> /Ths.

Helt afgjort!

Dels skal man jo støtte lokale initiativer - OG - så stemmer vi jo
direkte på dem engang imellem, og har mere direkte indflydelse på hvem
der bliver siddende til næste gang ... i teorien. Når røgen har lagt
sig er der jo alligevel ingen der husker tåbelighederne fra den
svundne valgperiode.

--

/Hekto

Fra : Hekto

Dato : 07-03-10 02:54

On Mar 7, 12:09 am, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> On Sat, 6 Mar 2010 14:26:46 -0800 (PST), Hekto <hektobl...@gmail.com>
> wrote:
>
> Hej Hekto.

> Nu ska' du s rme yde Mickey Mouse parlamentet fuld retf rdighed.
> De er travlt besk ftiget med at bukke bananer
>
> --
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> NSU MAX Special 1956
> NSU Super FOX 1958www.gruby.dk

Ja, vi er et utroligt rigt land, der troligt følger alle tossestreger
og fantasier fra den kant ... undtaget liiiige når vi taler
registreringsafgift. Så kan man godt stå fast; men det er selvfølgelig
også en af de afgifter der sikrer at vi har råd ... til at bukke
bananer!

--

/Hekto

Fra : Stup

Dato : 08-03-10 01:52

On 6 Mar., 21:42, KentBM <kentmagnussenFJ_...@gmail.com> wrote:

> [...]
> derfor komme med de mest afskyelige lovforslag, som først bliver
> diskuteret i folketinget efter vedtagelsen i EU. Og så er det for sent.

Et direktivforslag skal vedtages af EU-Parlamentet, inden det ryger
til ministerrådet (Samlingen af ministre inden for det felt, som
direktivet handler om), og Parlamentet kan dømme et direktivforslag
dødt efter de nye regler og parlamentet kan via en indviklet procedure
bede kommissionen om at begynde et direktivarbejde. Og så kan en
million underskrifter fra borgere i EU-landene kræve en lov igangsat
efter de nye regler. Derfor skal man som seriøs dansk motorcyklist
være medlem der, hvor der gøres noget.

> For mig at se er der ikke den store lyst til at diskutere, hvad vi skal
> med EU blandt folketingsmedlemmerne uanset farve og parti. Og derfor
> heller ikke interesse i at ændre tingenes tilstand.

Det er så en hel anden snak, for det er i sidste ende et spørgsmål om
hals og håndsret over skatteintægter og nye skatteskruer på nationalt
plan.

> [...]
> underholdningsindustrien. Selvom jeg formoder, at motorcykel
> fabrikanterne i dette tilfælde er på vores side.

Sidstnævnte er på sin vis korrekt og modsat andre producenter af
forbrugsvarer, så lytter de meget til forbrugerne og ved, at hvis de
går for meget ind på de uvidendes linjer, så dropper forbrugerne deres
produkter. Og så er "de få" lobbyister i EU en sandhed med
modifikationer. Efter mere end 20 år både på scenen og i kulissen, så
vægtes lobbyisterne fra FEMA, FIM, ACEM og hvad de mc-relaterede org
hedder ganske tungt i Parlamentet og man lytter, for til dato har
politikerne kun fundet seriøse begrundelser og ingen skjulte
dagsordner, for de findes sådan set ikke i vores verden. For hvis
industrien prøver på noget, så ryger de ud af fællesskabet og det har
de ikke råd til.

> --
>
> Kent

Og med kendskabet til systemet er det forstemmende, når et direktiv
dukker op indsat i en dansk lov, så brokker en masse mennesker sig
(Erhverv og andet), Men medierne burde spørge dem: "Hvorfor gjorde i
ikke noget unde direktivets tilblivelse og gjorde opmærksom på de
uheldige følger?". Når først direktivet er vedtaget i ministerrådet,
SÅ er det for sent. Og der kan måske kun den der million underskrifter
gøre noget. Men det kræver et næstudie af Lissabon-traktaten.

Mvh

Stup
XS1100S, som først nu er ved at få rystet kulden af sig...