Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon teleconverter
Fra : AlRo

Dato : 06-03-10 18:29

Hejsa

Jeg er lidt i tvivl om hvilke teleconvertere der kan bruges med autofocus på
min 80-200 2,8 D-AF ED sammen med D200,
det er vel kun Nikon der duer eller ?

allan

Fra : ab©

Dato : 06-03-10 18:47

"AlRo" <golfine(Fjern)@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg er lidt i tvivl om hvilke teleconvertere der kan bruges med autofocus
> på min 80-200 2,8 D-AF ED sammen med D200,
> det er vel kun Nikon der duer eller ?

Jeg har tidligere brugt Kenko
http://www.photoshop.dk/pi/Kenko_PRO_300_1_4x_DG_converter_NI_903_.aspx og
bruger nu Nikons 1.7 - der er ikke den store forskel i ydelsen, men det er
ikke nogen super-løsning sammen med et zoomobjektiv.

ab©

Fra : smileymax

Dato : 07-03-10 02:16

AlRo wrote:
> Hejsa
>
> Jeg er lidt i tvivl om hvilke teleconvertere der kan bruges med autofocus på
> [...]

Kenko 300pro kan bruges, jeg er ikke sikker på
Nikons egne TC'ere fungerer med 80-200'ern.
Men under alle omstændigheder vil resultatet
nok blive en skuffelse - nu er du advaret.
-max-

Fra : Jan Bøgh

Dato : 07-03-10 11:51

"AlRo" <golfine(Fjern)@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hejsa
>
> Jeg er lidt i tvivl om hvilke teleconvertere der kan bruges med autofocus
> på min 80-200 2,8 D-AF ED sammen med D200,
> det er vel kun Nikon der duer eller ?

Din 80-200 har ikke indbygget autofokusmotor, så du kan ikke bruge Nikons
egne. Du kan bruge en Kenko Teleplus Pro Pro - hold dig til 1.4x, den er
ganske OK også sammen med 80-200.
Undgå 2x, den koster for meget kvalitet, du kan lige så godt forstørre
billederne til samme udsnit i billedbehandling - og så har du da lidt mere
lys at lege med....

vh
Jan

--