Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 550D + optik
Fra : Lars Danielsen

Dato : 05-03-10 11:18

Hej alle

På min arbejdsplads har vi lavet en fotoklub og virksomhedens
velfærdsforening vil sponsorere noget udstyr til fælles "fotofornøjelse"

Valget er faldet på Canons nye 550D.
Spørgsmålet er så hvad vi skal hvælge af optik til kameraet.
Et bud kunne være Canon EF-S 18/200 f/3.5-5.6 IS der kan fåes omkring 4000,-
En anden løsning kunne være at købe kameraet med kit optikken og en
Canon EF 70/300 f/4.0-5.6 IS USM (ca. 3500,-)

Jeg vil meget gerne have jeres kommentarer og anbefalinger til optik.
Vi går efter noget der strækker sig fra moderat vidvinkel til 2-300mm
tele. enten i et eller i flere objektiver.

Da vi ud over kameraet også skal have indkøbt taske, stativ, ekstra
batteri osv. er budgettet til optikken begrænset til ca 5000,-

Kameraet vil hovedsageligt blive brugt til udendørs billeder.

Mvh.
Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-03-10 11:57

"Lars Danielsen" <lda@nymail.dk> skrev i meddelelsen
> Spørgsmålet er så hvad vi skal hvælge

Prøv at kigge/spørge i news:dk.fritid.foto.indkoeb hvor den slags
spørgsmål hører hjemme.

Der er i forvejen en del andre, der har spurgt om noget lignende, så
starte med at kigge på dem.

Jan

Fra : Nicolai

Dato : 10-03-10 09:02

> Spørgsmålet er så hvad vi skal hvælge af optik til kameraet.
> Et bud kunne være Canon EF-S 18/200 f/3.5-5.6 IS der kan fåes omkring
> 4000,-

Du kan få deres 17-85 IS USM for 2299,- - specialpris :)