MS Windows
briani 27239
Navn på Access
Fra : Kurt G

Dato : 05-03-10 15:35

Jeg har mistet min genvej til MS Access, og kan ikke finde/genkende nogen af
de exe-filer, der er i Office11.
Hvad hedder filen?

Mvh Kurt

Fra : Bjarne Chr

Dato : 05-03-10 17:41

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i meddelelsen
> Jeg har mistet min genvej til MS Access, og kan ikke finde/genkende nogen
> af de exe-filer, der er i Office11.
> Hvad hedder filen?
>
> Mvh Kurt

C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\OFFICE11
MSACCESS.EXE
vh / Bc

Fra : Kurt G

Dato : 05-03-10 19:41

Du har ret!
Tak
Kurt

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-03-10 01:20

Den 05-03-2010 15:35, Kurt G skrev:
> Jeg har mistet min genvej til MS Access, og kan ikke finde/genkende nogen af
> de exe-filer, der er i Office11.
> Hvad hedder filen?

Den nemmeste løsning er at vælge "Reparér" når du har sat din office CD
i, eller ved at starte reperationen fra "Tilføj/Fjern programmer".

- Chano Andersen

Fra : Mcwm

Dato : 06-03-10 01:26

Chano Andersen skrev:

> Den nemmeste løsning er at vælge "Reparér" når du har sat din office CD
> i, eller ved at starte reperationen fra "Tilføj/Fjern programmer".
>
> - Chano Andersen
Arh, vel ikke for bare et genoprette en genvej

Venligst
Mcwm

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-03-10 01:36

Den 06-03-2010 01:25, Mcwm skrev:
> Arh, vel ikke for bare et genoprette en genvej

Egentligt jo, for genvejene til office programmet, er ikke oprettet som
alle andre genveje, så det vil være den mest praktiske måde at gøre det
på. Mener faktisk at netop office har en option et eller andet sted, til
KUN at gendanne genvejene. Men er lidt usikker på om det var office
eller noget andet jeg har set det med.

- Chano Andersen

Fra : Mcwm

Dato : 06-03-10 01:46

Chano Andersen skrev:

> [...]
> på. Mener faktisk at netop office har en option et eller andet sted, til
> KUN at gendanne genvejene. Men er lidt usikker på om det var office

Det er rigtigt at den findes. Dog hedder det i den optio "Gendangenveje,
mens der rettes". Den hedder "find og ret fejl" og er i alle programmer
i office, under hjælp. Det er dog ikke rigtig at det ikke er "normale"
genveje. Den eneste der "træder ved siden af" er er genvejen "Åben nyt
Office dokument" som er en guide. Alle andre genveje i menuen start, er
std. genveje.

Venligst
Mcwm

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-03-10 13:20

Den 06-03-2010 01:45, Mcwm skrev:
> [...]
> genveje. Den eneste der "træder ved siden af" er er genvejen "Åben nyt
> Office dokument" som er en guide. Alle andre genveje i menuen start, er

En normal genvej har en egenskabs side hvor man kan se hvilken fil den
peger på, f.eks. som firefox (
http://misc.chanoandersen.dk/usenet/FirefoxGenvej.png ) en IKKE rigtig
genvej, er f.eks. genvejen til Access, som ikke har en lignende
egenskabs side. ( http://misc.chanoandersen.dk/usenet/AccessGenvej.png )

Altså er office genvejene IKKE rigtige genveje.

- Chano Andersen

Fra : Mcwm

Dato : 06-03-10 15:25

Chano Andersen skrev:
> Altså er office genvejene IKKE rigtige genveje.

Jeg ser at du på det punkt har så inderligt ret efter et have foretaget
en test installation i en virtuel maskine.

Af en eller anden årsag, har jeg dog "almindelige" genveje på min
fysiske maskine, der alle virker efter hensigten.

Så vi kan hermed konkludere, at genveje alene ikke kan reppes af
installeren, og at det ikke er std.genveje MS office opretter.

Jeg bøjer mig og takker venligst for irettesættelsen.

Venligst
Mcwm