Sync mellem Macbook og en iPhone?
Fra : Henrik 8600

Dato : 05-03-10 13:27

SKAL det ske med et kabel?

Tænker at når det klan gøres med bluetooth mellem en Macbook og en
SonyEricssontelefon, så skulle en iPhone da også kunne???

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-03-10 13:31

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> SKAL det ske med et kabel?

ja

> Tænker at når det klan gøres med bluetooth mellem en Macbook og en
> SonyEricssontelefon, så skulle en iPhone da også kunne???

nej, kun kabel

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-03-10 18:24

Henrik 8600 skrev:
> SKAL det ske med et kabel?

Ja.

Så lader den imens.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-03-10 22:45

> Ja.
>
> Så lader den imens.

Ahem, og det skal man jo alligevel gøre dagligt
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-03-10 22:54

Henrik Münster skrev:

> Ahem, og det skal man jo alligevel gøre dagligt

Behøver jo ikke være i mac'en. Der er den der lille fikse oplader...

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-03-10 23:30

> Behøver jo ikke være i mac'en. Der er den der lille fikse oplader...

Nej, nej. Jeg tænkte bare på, at man alligevel skal sætte et kabel til
for at lade den op dagligt, så er det ikke mere besværligt, hvis man
dagligt skal sætte den til et kabel for at synkronisere. Jeg sætter
gerne min iPhone til computeren hver aften, hvor jeg alligevel sidder
her et par timer. Det er som regel nok til at lade den op.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-03-10 07:25

Henrik Münster skrev:

> [...]
> gerne min iPhone til computeren hver aften, hvor jeg alligevel sidder
> her et par timer. Det er som regel nok til at lade den op.

Jeg har min i dock på arbejde til musik. Det er fint, men den får ikke
synkroniseret. Det må jeg så huske at gøre indimellem derhjemme.

Det jeg egentligt er gladest for med det, er at bogmærker deles mellem
Safari på Mac'en og Safari på iPhonen. Det er den nemmeste måde jeg har
set til at få "hov, det her skal jeg huske" ting ind i en browser
"derhjemme".

Fra : J.K.Arning

Dato : 08-03-10 16:53

On 2010-03-06 07:25:04 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen said:

> [...]
> Safari på Mac'en og Safari på iPhonen. Det er den nemmeste måde jeg
> har set til at få "hov, det her skal jeg huske" ting ind i en browser

Prøv "Read it later" .. du kan finde det i AppStore .. det er beregnet
på netop det og er rigtigt godt til formålet.

--
"We don't spend a lot of energy on old technology"

Steve Jobs om Flash

Fra : N/A

Dato : 08-03-10 17:21

Fra : saxjax

Dato : 08-03-10 02:52

On 6 Mar., 07:25, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Jeg har min i dock p arbejde til musik.  Det er fint, men den f r ikke
> synkroniseret.  Det m jeg s huske at g re indimellem derhjemme.
>
> Det jeg egentligt er gladest for med det, er at bogm rker deles mellem
> Safari p Mac'en og Safari p iPhonen.  Det er den nemmeste m de jeg har
> set til at f "hov, det her skal jeg huske" ting ind i en browser
> "derhjemme".
> --
>    Thorbj rn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"

jeg må sige, at det jeg var mest overrasket over da jeg fik min
iphone, det var netop denne manglende synkronisering. Jeg ved ikke jeg
havde nok forventet at det ville være sådan gnidningsfrit, vupti er
det på min phone så er det også på min mac evt alle mac'er og på min
google konto. men jeg blev klogere, jeg bøvler stadig med at få syncet
mine utallige kalendre mellem det hele og jeg har brugt rigtigt mange
timer på at nørde......men jeg kunne selvfølgelig bare have købt en
mobile me konto.
Jeg er dog trods alt stadig (og det skal siges....for første gang
nogensinde) glad for min super møg-phone, næst efter at skifte windows
ud med osx i forgangne år, er dette mit bedste it køb nogensinde.

jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-03-10 17:21

saxjax skrev:

> [...]
> mine utallige kalendre mellem det hele og jeg har brugt rigtigt mange
> timer på at nørde......men jeg kunne selvfølgelig bare have købt en

Der er en Googleplugin til iCal svjh og vips er tingene synkroniserede.
Jeg vil så kun have det den ene vej.

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-03-10 18:30

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Der er en Googleplugin til iCal svjh og vips er tingene synkroniserede.
> Jeg vil så kun have det den ene vej.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Hvad er iCal svjh?

Henrik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-03-10 18:47

Henrik 8600 skrev:

> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er iCal svjh?

iCal er iCal. svjh er så vidt jeg husker så vidt jeg husker.

Fra : Henrik 8600

Dato : 08-03-10 20:41

> iCal er iCal. svjh er så vidt jeg husker så vidt jeg husker.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Takker...

H.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 08-03-10 19:01

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Der er en Googleplugin til iCal svjh og vips er tingene synkroniserede.
> Jeg vil så kun have det den ene vej.

iCal (fra og med 10.6 svjh :p) understøtter synkronisering med Google
Calendar (og Address Book med Google Contacts). Åbn iCal, gå til
preferences, vælg Accounts og tilføj din google konto.

Google Calendar kan så synkronisers med iPhone, men det er lidt bøvlet
at sætte op. Heldigvis har Google en guide:
http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?answer=138740&topic=14252

Når både Calendar og Contacts er sat op, virker det faktisk ret
gnidningsfrit. Eneste anke er at man ikke kan synkronisere alle felter
fra Address Book til contacts, men det lærer man at lave med eller
indordne sig under.

--
Peter Farsinsen
peter@farsinsen.dk

Fra : Henrik 8600

Dato : 09-03-10 08:39

"Peter Farsinsen" <peter@farsinsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Address Book til contacts, men det lærer man at lave med eller indordne

Har fået Kalender mellem iPhone og Gmail til at Synce, men kun én kalender.

Hvordan får man den til at Synce alle kalendere?

Og hvordan får man alle sine aftaler fra iPhonen til Gmail?

H.

Fra : N/A

Dato : 08-03-10 17:21