MS Windows
briani 27239
fjerne eller repr. windows media player 12
Fra : Mogens

Dato : 04-03-10 14:49

Jeg har mange problemer med WMP 12, hvis jeg forsøger at afspille en
wma fil får jeg ar vide der mangler et codec, og hvis jeg forsøger en
wmv fil får jeg bare at vide der er en fejl, men ikke hvilken..
Ere det ikke muligt at afisnatllere WMP 12 og evt. instal. en ældre
version, OP er win7

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : /John

Dato : 04-03-10 15:01

"Mogens" <mohen@SLETc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har mange problemer med WMP 12

Måske denne pakke kan løse problemerne:

"Win7codecs is an audio and video codec package for Windows 7. The installer
will automatically remove most other popular codec releases from your
computer before installing this concise yet comprehensive package. You won't
need to make any adjustments or tweaks to enjoy your media content
immediately. Windows Media Player and Media Center will instantly recognize
all your files as playable":

http://majorgeeks.com/Win7codecs_d5959.html

John

Fra : Mogens

Dato : 04-03-10 15:16

/John sendte dette med sin computer:

> [...]
> need to make any adjustments or tweaks to enjoy your media content
> immediately. Windows Media Player and Media Center will instantly recognize

Tak fpr tippet John, men det har desværre ikke hjulpet

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : /John

Dato : 04-03-10 15:40

"Mogens" <mohen@SLETc.dk> skrev i en meddelelse

> Tak fpr tippet

Velbekomme!

> det har desværre ikke hjulpet

Damn :(

John

Fra : Per

Dato : 04-03-10 18:54

Mogens wrote:
> /John sendte dette med sin computer:

> Tak fpr tippet John, men det har desværre ikke hjulpet

Jeg kan anbefale open source programmet www.videolan.org - det spiller ALT
og jeg mener alt. Der er inbyggede codecs og det fylder ikke alverden.

Et program prfessionelle også bruger som afspiller.

mvh. PEr

Fra : Lyrik

Dato : 04-03-10 07:41

On 4 Mar., 14:48, Mogens <mo...@SLETc.dk> wrote:
> [...]
> wmv fil får jeg bare at vide der er en fejl, men ikke hvilken..
> Ere det ikke muligt at afisnatllere WMP 12 og evt. instal. en ældre
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Prøv K-Lite full codec pack eller mega codec pack. Forskellen er at
"mega" kan afspille RealAudio/Video. De indeholder Mediaplayer Classic
som du kan bruge som alternativ. Den kan både installeres og
afinstalleres som samlet pakke.
Under installation kan du tvinge den til at bruge WMP 12, eller du kan
vælge at den skal bruge "Classic".
Jeg har kun gode erfaringer med den. Selv vælger jeg at den "ikke"
skal installere Classic, men skal bruge systemets Mediaplayer.
Derefter spiller min WMP det hele.

MvH
Jens

Fra : Mogens

Dato : 04-03-10 21:22

Lyrik sendte dette med sin computer:
> [...]
> Jeg har kun gode erfaringer med den. Selv vælger jeg at den "ikke"
> skal installere Classic, men skal bruge systemets Mediaplayer.

Tak til Per og Jens, jeg vil prøve begge jeres forslag, der må da vær
enoget som kan fungere

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Mogens

Dato : 04-03-10 22:50

Lyrik forklarede den 04-03-2010:
> [...]
> Jeg har kun gode erfaringer med den. Selv vælger jeg at den "ikke"
> skal installere Classic, men skal bruge systemets Mediaplayer.

Jeg har nu afprøvet begge løsninger, men desværre de fungerer ikke. Det
er lidt ærgerligt at jeg ikke kan spille musik hentet fra Netmusik, som
er DRM kodede

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Kjeld Holm

Dato : 05-03-10 11:18

> Jeg har nu afprøvet begge løsninger, men desværre de fungerer ikke. Det er
> lidt ærgerligt at jeg ikke kan spille musik hentet fra Netmusik, som er
> DRM kodede

Hej Mogens.

Problemet med musik fra Netmusik (bibliotekernes musikportal) er kendt, og
der er skrevet en del indlæg om dem, de kan læses her:
http://netmusik.wordpress.com/wmp-problemer/ .

sakset derfra:

Nogle PC'er (bl.a. nogle af de nye fra IBM) konflikter med de opgraderinger,
der er fælles for hhv. version 10 og version 11 af Windows Media Player. Det
viser sig kun, når man skal afspille licenserede AV-filer - dvs. filer med
DRM. Løsningen er helt at fjerne Windows Media Player, og det er nemmere
sagt end gjort, for den vil ikke ret gerne afinstalleres. Den bedste måde er
via Kontrolpanelet/Tilføj og fjern programmer. Du kan være nødt til at
afinstallere flere gange og genstarte maskinen, for at få det til at slå
igennem. Hvis der figurerer et program der hedder Windows Media Player
Runtime, skal det også afinstalleres. Når afspilleren er HELT væk fra
programlisten installerer du Windows Media Player 11 helt fra scratch på
Microsofts hjemmeside og så skulle det gerne virke.

Vær online!
Du skal altid være online når du afspiller musikken første gang. Derefter
fungerer musikken også offline.

Tjek din Firewall
Du har muligvis en firewall som er lidt for aggressiv. Din firewall skal
tillade at licenserne passerer. Prøv evt. at justere lidt på
sikkerhedsniveauet. Du har muligvis et eller flere kørende programmer som
konflikter med afspilningen af musikken. Prøv evt. at lukke de kørende
programmer et for et, imens du forsøger at afspille netmusikken

mvh Kjeld

Fra : Mogens

Dato : 05-03-10 15:14

Kjeld Holm forklarede:

> [...]
> konflikter med afspilningen af musikken. Prøv evt. at lukke de kørende
> programmer et for et, imens du forsøger at afspille netmusikken

Nu er det win7 med WMP 12 jeg har og den er ikke sådan at afinstallere,
og jeg har heller ikke kunnet finde en version 11 som er til win 7.
Probelemet er at det han fungeret tidligere, og jeg kan også godt hente
rettigheder men ikke afspille wma filerne, får besked om der ikke er et
nødvendigt lydcodec installeret på maskinen, og jeg har ellers forsøgt
at installere alle mulige codecs, og da den ikke fortaller hvilket
codec der drejer sig om er det vanskeligt, så jeg er noget på herrens
mark, men tak for din hjælp har læst linket, men kan ikke finde en
løsning der.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-03-10 15:21

On Fri, 05 Mar 2010 15:14:06 +0100, Mogens <mohen@SLETc.dk> wrote:

>at installere alle mulige codecs, og da den ikke fortaller hvilket
>codec der drejer sig om er det vanskeligt, så jeg er noget på herrens
>mark, men tak for din hjælp har læst linket, men kan ikke finde en

Jeg har tidligere med held fundet manglende codecs vha. dette program:

http://www.headbands.com/gspot/

Hvis den så viser at et codec mangler så skriv nogle stikord fra det
codec der mangler ind i f.eks. google.

Fra : Mogens

Dato : 05-03-10 16:13

Thomas Jespersen udtrykte præcist:

> Jeg har tidligere med held fundet manglende codecs vha. dette program:
>
> http://www.headbands.com/gspot/
>
> Hvis den så viser at et codec mangler så skriv nogle stikord fra det
> codec der mangler ind i f.eks. google.

Tak for linket, der var desværre heller ikke gevinst denne gang. Og jeg
kan ikke søge efter codec, da jeg ikke får at vide hvad det hedder, der
står bare der mangler et lydcodec.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Edmund

Dato : 05-03-10 15:17

> Jeg har nu afprøvet begge løsninger, men desværre de fungerer ikke. Det
> er lidt ærgerligt at jeg ikke kan spille musik hentet fra Netmusik, som
> er DRM kodede

Du kan prøve at opdate DRM med disse to. Kør dem i Internet Explorer.

http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlupdate.html

http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp

--
Mvh Edmund

Fra : Mogens

Dato : 05-03-10 16:18

Edmund:

> Du kan prøve at opdate DRM med disse to. Kør dem i Internet Explorer.
>
> http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlupdate.html
>
> http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp

Jeg har prøvet at lave begge uådateringer, men det har desværre heller
ikke hjulpet.
Mange tak for al jeres hjælp
Jeg har også forsøgt om det er muligt at lave en fuldstændig reparation
af win7, men der er åbenbart kun mulighed for en opstarts repr. og jeg
har ikke den store lyst til en fuldstændig ny installation.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Mogens

Dato : 06-03-10 11:47

Mogens frembragte:
> [...]
> win7, men der er åbenbart kun mulighed for en opstarts repr. og jeg har ikke
> den store lyst til en fuldstændig ny installation.

Til alle som har hjulpet med gode råd, kan jeg oplyse, at jeg nu har
fået løst mine problemer. Jeg satte min CD i maskine og kørte en
installation, dvs. upgradering, som geninstallerede win 7 uden det gik
ud over alt som er installeret, så efter små 3 timers venten kunne jeg
med glæde konstatere, at alt fungerer normalt. :D

Mogens
mohen@SLETc.dk