Asus P2B-L og PQI ram
Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-08-01 12:22

Er der nogen der kan hjælpe mig. Jeg har købt en blok med 256 PQI PC133 ram
til mit Asus P2B-L bundkort, men bundkortet finder den kun som en 128 blok.
Jeg har lige opdateret til sidste nye bios, det hjalp ikke. Jeg ved at
blokken virker da jeg har prøvet i en anden computer....

Har det nogen betydning at jeg kører 100 MHz på bussen og jeg sætter 133 MHz
ram i?

Håber nogen kan hjælpe mig !!!

Hilsen Michael

Fra : Freaken

Dato : 04-08-01 13:26

Hvor stor ramblok er kompatible med dit bundkort ???
Download evt. sidste nye manual og læs det deri)

Freaken

Fra : Michael Nielsen

Dato : 04-08-01 13:33

Der står 256 som det højeste, men kun 100 MHz. HAr det noget at sige jeg
bruger 133 MHz?

Fra : Freaken

Dato : 04-08-01 21:04

Nope...du kører bare ikke så stærk som rammene kan...

Kan være noget med enkelt/dobbelt siddet ram....
Men er lidt blank...

Fra : Freaken

Dato : 04-08-01 21:17

Har downloadet manualen til dit bundkort og kan se at at hvis det er enkelt
sidet ram understøtter den kun 128MB
Hvor den under støtter 256Mb dobbelt sidet ram (side 17 under genneral DIMM
Notes)

Så byt rammene til 1 stk dobbelt siddet eller køb 2 stk. 128 enkelt sidet
(så er problemet løst)

Feaken