Erfaring med Kitchenaid ismaskine
Fra : Christian Rasmussen

Dato : 03-03-10 20:34

Hej

Er der nogen der har erfaring med kitchensaids ismaskine? Jeg syntes
det er lidt blandene anmeldelser jeg ser rundt omkring på nettet.

Jeg ved godt, at man kan få rigtige og formentlig bedre ismaskiner med
eget køleanlæg Da isfremstilling er nyt for mig, havde jeg overvejet
om dette ikke vil være en god måde at prøve kræfter med det. Men hvis
ikke produktet er meget bevendt, så gider jeg ikke at fylde skabet op
med tilbehør der aldrig bliver brugt.

På forhånd tak.

Christian

Fra : Bjarne Holm Lorenzen

Dato : 04-03-10 18:56

On Wed, 3 Mar 2010 19:33:55 -0800 (PST), Christian Rasmussen
<fohlmann002@googlemail.com> wrote:

>Hej
>
>Er der nogen der har erfaring med kitchensaids ismaskine? Jeg syntes
>det er lidt blandene anmeldelser jeg ser rundt omkring på nettet.

Hej

Jeg har ingen erfaring med den, men i denne test,
http://politiken.dk/tjek/dagligliv/husholdning/article683679.ece, får
den stryg.

Min anbefaling, er at du sparer op, og køber en rigtig ismaskine. Jeg
har købt min Nemox 1700 Pro her,
http://shop.lagondola.it/categories.php?cid=29&nav=, og den kan
anbefales... :)

/Bjarne

Fra : Christian Rasmussen

Dato : 04-03-10 12:16

On 4 Mar., 18:56, Bjarne Holm Lorenzen <skumle@_No_SPAM_NO_gmail.com>
wrote:

> [...]
> den stryg.
>
> Min anbefaling, er at du sparer op, og køber en rigtig ismaskine. Jeg

Hej

Den ovennævnte test har jeg også set. Jeg har også set den anmeldelse
der er af en anden bruger, som jo virker glad for sin kitchenaid.
Derfor vil jeg gerne have erfaringer med kitchenaids ismaskine, og
ikke en masse andre maskiner. Jeg undrer mig over det præmis, at man
kan anbefale et produkt frem for andet, uden at have personlig
erfaring med det ene.

Familien og jeg indtager meget lidt is henover et år, og min interesse
for at lave is består mest i at lave noget ordentligt og spændende is,
der smager ordentligt. Jeg kommer måske til at lave is 5 gange i løbet
af et år, og derfor tænkte jeg at kitchenaids ismaskine kunne bruges.
Jeg har ihvertfald svært ved at retfærdiggøre overfor mig selv, at jeg
skulle ofre mange tusinde kroner, på noget som ikke bliver brugt
mere.

@ Bjarne - jeg takker for din velmente råd, men jeg har ikke fået
specificeret godt nok, at det kun var erfaringer med kitchenaids
ismaskine jeg er interesseret i. Hvis det viser sig, at den slet ikke
kan bruges til formålet, så vil jeg genoverveje

Mvh.

Christian

Fra : Max

Dato : 04-03-10 20:58

Hej Christian

> [...]
> ismaskine jeg er interesseret i. Hvis det viser sig, at den slet ikke
> kan bruges til formålet, så vil jeg genoverveje

Jeg har heller ikke en fra Kitchenaid, men jeg har en der fungere
efter samme princip. Altså men en skål der skal hentes i fryseren.

Den har en fordel, den kan lave is på 5 minutter. Men jeg vil nu
hellere bruge min fryser selv om man skal vente til dagen efter.

Hvis du gerne vil kontrolere din is meget, ja så tror jeg du skal
kikke efter en "rigtig" ismaskine med indbygget køleagreagat,
men vær opmærksom på at den også bruger lang tid om det,
og vil du have hård is, ja så skal det ofte i fryseren alligevel.

--
Mvh Max

Fra : RHjorth

Dato : 04-03-10 13:09

> Min anbefaling, er at du sparer op, og køber en rigtig ismaskine. Jeg
> har købt min Nemox 1700 Pro her,http://shop.lagondola.it/categories.php?cid=29&nav=, og den kan
> anbefales... :)

Jeg vil give Bjarne lidt ret; hvis man i forvejen er ude og "rive sig"
lidt for at købe en ismaskine, kan det klart anbefales at give lidt
ekstra og købe en med indbygget kompressor.

Sådan en havde jeg tidligere, og var rigtigt glad for den - men det
var FØR jeg købte min PacoJet :D
http://www.pacojet.com/

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 04-03-10 13:32

On 4 Mar., 04:33, Christian Rasmussen <fohlmann...@googlemail.com>
wrote:

> Er der nogen der har erfaring med kitchensaids ismaskine?

Nej. Men Kitchenaid-sager plejer at være frygtelig dyre. Hvad koster
den? Jeg spørger, fordi man kan få en rigtig ismaskine til noget, der
ligner 2500,- på nettet. Jeg kan godt se, det er dyr is, hvis du kun
laver fem gange om året, men mon ikke, man ender med at få brugt den
særdeles meget mere, hvis man får en rigtig maskine? Det er min
erfaring. Og ikke kun til is, men også sorbetter... Eller for den sag
skyld køre en gang limonade (med eller uden sprut) i den på en varm
sommereftermiddag... Skønt!

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Christian Rasmussen

Dato : 04-03-10 20:45

On 4 Mar., 21:31, Kevin Borbye Edelvang <edelv...@gmail.com> wrote:

> [...]
> erfaring. Og ikke kun til is, men også sorbetter... Eller for den sag
> skyld køre en gang limonade (med eller uden sprut) i den på en varm

Hej

Kitchenaids ismaskine står til 700-800 kr. på nettet. Jeg er stor
tilhænger af pricippet om "buy once - cry once" men jeg kan ikke
rigtigt retfærdiggøre overfor mig selv, at skulle ofre 3000-5000 kr.
på en ismaskine. Jeg er simpelthen ikke "ismand", men jeg kunne godt
tænke mig at prøve kræfter med det alligevel. Så er det muligt, at jeg
om et år, har fundet ud af, at det er helt vildt fedt at lave is, og
så må jeg kigge på andre muligheder. Men indtil jeg er blevet omvendt,
kunne jeg godt tænke mig en billig, men dog brugbar tilgang til
isfremstilling.

Mvh.

Christian

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-03-10 13:32

Christian Rasmussen wrote:
> Er der nogen der har erfaring med kitchensaids ismaskine? Jeg syntes
> det er lidt blandene anmeldelser jeg ser rundt omkring på nettet.

Som andre har nævnt; en model med indbygget kompressor er SÅ meget mere
fleksibel.

Jeg har købt (fra Tyskland) denne model med indbygget kompressor/frys:

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/788750_-48816-unold.html

Pris ca. kr. 1200,- inkl. levering til DK. Kan KLART anbefales som
"starter"-maskine.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk