Hvor er alle TL-1000 maskinerne henne ?
Fra : Per

Dato : 03-03-10 17:21

Hej Mc !

Jeg synes ikke jeg ser nogen Suzuki TL-1000 i gadebilledet mere i Kbh
..området. (nu ved jeg godt at det er vinter, men iøvrigt

ER maskinerne slidt op eller hvad er der sket med dem ? Det er jo trods alt
en "stor" cykel, som man kunne forvente at folk ville passe på.

Jeg ser masser af andre ældre cykler men lige TL-1000 og TL-1000R ser jeg
stort set aldrig.

Hvorfor ?

Mvh. Per

Fra : Armand

Dato : 03-03-10 22:08

Per skrev:
> [...]
> alt en "stor" cykel, som man kunne forvente at folk ville passe på.
>
> Jeg ser masser af andre ældre cykler men lige TL-1000 og TL-1000R ser

Alle???
TL1000 floppede helt og totalt og der har aldrig været særligt mange af
dém at se i gadebilledet!
TL1000R var et forsøg på at gen-introducere den ellers fornuftige motor,
men dén fandt heller ikke rigtigt vej på markedet - Dels p.g.a.
søsterens rygte og dels fordi der i grunden ikke var meget "R" i den
p.g.a. rimelig høj vægt og blødt affjedring.
Læg dertil at det efterhånden er pænt over 10 år siden at den blev
præsenteret!

3. opkog af TL1000 blev da SV650 i 2003 skiftede design á det støbte
alu-stel, hvor man forsøgte at gen-introducere 1000'eren som SV1000 -
Dén fik det akkurat lige så svært på verdensmarkedet som de to
forgængere og har tilsyneladende kun kunnet sælge (ud fra prisen) herhjemme!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-10 03:44

Ved ikke om det er i det her forum her , men for 1-2 år siden så jeg et 100
% ens indlæg ? om samme MC

PE

Fra : Armand

Dato : 04-03-10 14:01

P.E. skrev:
> Ved ikke om det er i det her forum her , men for 1-2 år siden så jeg et
> 100 % ens indlæg ? om samme MC

Du har sq ret! Google fortæller at Per stadig(!) drømmer om TL'eren:
<http://groups.google.dk/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/2f648b3b5d850f33/dd2f8c3f1fa9c655?hl=da&ie=UTF-8&oe=utf-8&q=tl1000+group:dk.fritid.motorcykel#dd2f8c3f1fa9c655>

Og der ér da en god stak at vælge imellem på DBA, hvor de står fra
56.000,- og op.
Jeg vil dog mene at 56.000,- er omkring topmålet for hvad så'en jen kan
være værd på det vigende marked :-/

--
Armand.

Fra : Per

Dato : 04-03-10 16:20

Armand wrote:

> Du har sq ret! Google fortæller at Per stadig(!) drømmer om TL'eren:
> [...]

Aj - jeg var faktisk i tvivl om jeg havde spurgt om det tidligere - eller
jeg kun havde tænkt på det

Det var sgu noget af en hukommelse P.E. udviser !

Og Nej - jeg drømmer ikke om en TL, men jeg undrer mig oprigtigt over at de
ses så sjældent i bybilledet.

Det er jo masser af gamle cbr600, GS500, vfr750 osv osv., men ikke TL1000.
Jeg tænkte at det måske var en skodmotor eller andet - derfor mit spm.

> Og der ér da en god stak at vælge imellem på DBA, hvor de står fra
> 56.000,- og op.
> Jeg vil dog mene at 56.000,- er omkring topmålet for hvad så'en jen
> kan være værd på det vigende marked :-/

Det har du ret i

Mvh. Per

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-10 17:39

> Aj - jeg var faktisk i tvivl om jeg havde spurgt om det tidligere - eller
> jeg kun havde tænkt på det
>
> Det var sgu noget af en hukommelse P.E. udviser !

Takker kan jeg få det på skrift , kan bruges overfor konen ;)

Faktisk glemte jeg at køre ud til en kunde idag , så korttids hukommelsen er
sku væk :(

Hmmmm , faktisk kan man sku blive lidt bange , men væk var den kunde fra
hukommelsen

Jeg fik dog lov til at komme imorgen Puha

PE

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-03-10 19:03

Den 04-03-2010 16:20, Per skrev:

> Det er jo masser af gamle cbr600, GS500, vfr750 osv osv., men ikke
> TL1000. Jeg tænkte at det måske var en skodmotor eller andet - derfor
> mit spm.

Der er også solgt og importeret en hel del flere af de ovennævnte end
TL'erne

Nej motoren er ikke en skodmotor, tvært imod kan man sige, den har ry
for at være en perle!

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-03-10 19:22

Den 03-03-2010 22:08, Armand skrev:
> [...]

> Dén fik det akkurat lige så svært på verdensmarkedet som de to
> forgængere og har tilsyneladende kun kunnet sælge (ud fra prisen)

hmm

Det er da en udlægning, jo jo, den holdt i 5 år på markedet K3 til K8,
meget almindeligt i grunden

Hvad er "at floppe"?

Jo den er populær i DK, man får meget for pengene relativt. Det ER en
god pris, ikke mindst fordi importøren gjorde sit arbejde godt.

Hvor meget skal de sælge world wide for ikke at få prædikatet et flop?

Der kører da en del i UK, I, US og CDN, og NZ, bevares det er ikke dem
der er solgt flest af, men der er jo også kun een model der kan sælges
flest af. Så er det salgstal der afgør om noget er et "flop"?

Er der solgt flere VTR1000F ? Jeg tvivler. . .

Ser man på anmeldelserne af TL >>før en kendis journalist smed den under
en test<< var de overvejende positive...

SV'eren blev trukket idet den ikke solgte nok til, at det var
omkostningen værd at "gunne" den op til EURO III, og IV, men det galdt
vel også VTR.

Jeg syntes jeg savner den type MC'er på markedet i dag. Jeg gider ikke
en fuldblods racer, jeg gider ikke en touring bamse, jeg vil gerne have
en mellemting, med kåbe, der ikke er en helt kønsløs R4, det klarer
V2'eren jo fint, om det er en VTR1000F, en TL eller en SV...

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 07-03-10 16:44

J.C.Kløve skrev:

> Det er da en udlægning, jo jo, den holdt i 5 år på markedet K3 til K8,
> meget almindeligt i grunden

Findes der en K8? - Jeg kan kun støve den op som K5 på nettet!
Er K8 ikke blot en falsk varebetegnelse for de overgemte modeller der er
blevet solgt herhjemme i 2008??

Hvis man går ud fra at den kun bev solgt til 2005 har SV1000 kun levet
halvt så lang tid som Tl1000, der produceredes fra 1998 og indtil
re-naming i 2002!

> [...]
> flest af. Så er det salgstal der afgør om noget er et "flop"?
> Er der solgt flere VTR1000F ? Jeg tvivler. . .

Dén ville jeg egentlig også placere som flop - Honda er nok bare bedre
til at holde hovedet højt til at man lægger mærke til noget :-/

> Ser man på anmeldelserne af TL >>før en kendis journalist smed den under
> en test<< var de overvejende positive...

Var der ikke også en engelsk privat TL-ejer der mistede livet på M1?

I sammenlignng med 650'eren, der blev lanceret et par år efter TL1000 er
storesøsteren så afgjort et flop!

Det sker oftest at der lanceres en lillesøster til en topmodel og
således er baggrunden for SV650's fremkomst vel også - Men at man senere
går den anden vej og navngiver et upgrade af 1000'eren efter 650'eren,
tyder på at man kæmper med et alvorligt image-problem.!

At den danske Suzuki-importør er i stand til at finde SV1000'ere at tage
hjem til spotpris, viser tydeligt at der står en overproduktion på nogle
markeder.

> SV'eren blev trukket idet den ikke solgte nok til, at det var
> omkostningen værd at "gunne" den op til EURO III, og IV,

Hvor jeg ofte har citeret en engelsk motorjournalist for at kalde
TL1000'eren for 'almost un-breakable', læste jeg i denne uge en kort
artikel omkring Bimota's floppede(!) forsøg på at komme ind i WSBK. Deri
nævnes TL-motoren brugt i SB8K'en, som almost un-tuneable
TL1000R's 135 gade-heste, er tilsyneladende meget tæt på den øvre grænse
for motoren, hvilket godt kan begrunde at Suzuki frygtede Eoro III/IV.
SV1000 er i sig selv også slanket 20hk i.f.t. TL-S, hvilket også lugter
af "øko-tuning" :-/

Iøvrigt virker du meget touchy!
Det er der ingen grund til - Det er jo ikke en XJ600!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-10 18:31

On Sun, 07 Mar 2010 16:43:55 +0100, Armand wrote:

> Dén ville jeg egentlig også placere som flop - Honda er nok bare bedre
> til at holde hovedet højt til at man lægger mærke til noget :-/

Motoren har da levet videre i Varadero indtil nu, med indsprøjtning,
katalysator, und alles.

Flop ? tjae, mon ikke at den har solgt flere end forbilledet

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 8-11-2009

Fra : Armand

Dato : 07-03-10 18:45

Orla Pedersen skrev:

> Flop ? tjae, mon ikke at den har solgt flere end forbilledet

- - Som er??

VTR og TL kom på markedet samtidig i '97!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-03-10 19:39

Den 07-03-2010 18:45, Armand skrev:

> - - Som er??
>
> VTR og TL kom på markedet samtidig i '97!

mon ikke Orla mener SP'erne?

måske duc?? naaa

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-10 22:43

On Sun, 07 Mar 2010 18:45:26 +0100, Armand wrote:

> - - Som er??

Som siges at være et eller andet eksotisk fra støvlelandet på eksakt 996
ccm

> VTR og TL kom på markedet samtidig i '97!

Jup, og SP lidt senere

Fra : Armand

Dato : 07-03-10 23:33

Orla Pedersen skrev:

> Som siges at være et eller andet eksotisk fra støvlelandet på eksakt 996
> ccm

OK!
Oplagt, men alligevel for svært for min hjerne der tilsyneladende har
bygget et Ducati-filter efter 18 år med en tifosi-svoger

Jeg har været til motorcykel GP på Donington i '96 og Duc-klubbens
parkeringsareal dér syntes på afstand som én stor rød flade, og den
dækkede vel ca 1/5 af det samlede P-areal. Så jeg tror ikke at VTR
overgår Bologneserne i GB.
Hvordan billedet er rundt omkring har jeg ingen anelse om, men faktum er
at jeg egentlig ikke mindes at have set andre end de 3 VTR's som er
gledet igennem mine bekendtskaber (dig incl.). Med TLS er det endnu
værre og hvis ikke en lærling fra arbejde havde købt en TLR, havde jeg
nok ikke set en sådan på gaden til dato :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 12-03-10 17:44

Orla Pedersen skrev:

> Motoren har da levet videre i Varadero indtil nu, med indsprøjtning,
> katalysator, und alles.

Det samme gør sig jo også gældende for TL-motoren á V-Strom 1000!

Så forøvrigt at Reinhardt sælger SV1000 fra 2004 til 100.000,-.
Hvis man gider en sådan hengemt model, er prisen sq da meget passende -
Or not? For de har jo tilsyneladende ikke kunnet sælge den/dem :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-10 20:52

On Fri, 12 Mar 2010 17:44:29 +0100, Armand wrote:

> Det samme gør sig jo også gældende for TL-motoren á V-Strom 1000!

Og det afliver så lige postulatet om at det ikke kunne svare sig at
opgradere motoren til nye emisionskrav.

Måske skal en sports V'er bare hedde Ducati for at sælge...

Fra : Armand

Dato : 12-03-10 21:53

Orla Pedersen skrev:

> Og det afliver så lige postulatet om at det ikke kunne svare sig at
> opgradere motoren til nye emisionskrav.

Nej, for i V-Strom er den droslet 8hk i.f.t. den lavest ydende SV1000!

Det er forøvrigt det samme som der er sket for VTR hhv. Varadero.
Og derved fortsætter de to konkurrerende V-twins deres tætte kamp på 13.
år

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-03-10 19:38

Den 07-03-2010 16:43, Armand skrev:

> [...]
>
> Hvis man går ud fra at den kun bev solgt til 2005 har SV1000 kun levet
> halvt så lang tid som Tl1000, der produceredes fra 1998 og indtil

Jo jo der findes en K8, men ikke en K9
K3 "den oprindelige med "høj mås"
K4 Røven sænkes
K5, (6, 7, 8) Stel sort, effekten øges til 125 hp

> Dén ville jeg egentlig også placere som flop - Honda er nok bare bedre
> til at holde hovedet højt til at man lægger mærke til noget :-/

LOL

> Var der ikke også en engelsk privat TL-ejer der mistede livet på M1?

Sikkert, der ryger jo immervæk et par MC'ister hvert år, også på andet
end TL'ere

> I sammenlignng med 650'eren, der blev lanceret et par år efter TL1000 er
> storesøsteren så afgjort et flop!

Jo men så er alle 1k'er jo et flop???
Der sælges betydeligt flere CBR 600, end ditto 1000...

> [...]
> går den anden vej og navngiver et upgrade af 1000'eren efter 650'eren,
> tyder på at man kæmper med et alvorligt image-problem.!

arrr den er søgt

> At den danske Suzuki-importør er i stand til at finde SV1000'ere at tage
> hjem til spotpris, viser tydeligt at der står en overproduktion på nogle
> markeder.

Hentet i tyskland, der gik der ikke mange af dem, det var K3'ere der
blev hentet, resten blev solgt efter den almindelige "politik" sidste
års model er 10.000 billigere end dette års...

> [...]
> for motoren, hvilket godt kan begrunde at Suzuki frygtede Eoro III/IV.
> SV1000 er i sig selv også slanket 20hk i.f.t. TL-S, hvilket også lugter

De bedste tunings resultater står jhs for med ca 140 hp (baghjul),
hvilket passer meget fodt med de 135 for TL, der så ikke kan tunes meget
mere...

Men ja det var nok ikke basis for udvikling af en under EURO IV (min er
faktisk Øvro III godkendt...)

Næ det der peger i retning af, at der er et minimalt marked (og
tilsyneladende reserveret Duc.) for V2, er at hverken Honda, eller
Suzuki har lanceret en "1198" opfølgning til V2 modellerne.
Honda kunne ellers bryste sig med ikke så lidt popularitet endda (måske
ikke i salg men i "folkets hyllest") med deres SP I og II. (dem Kunne
jeg fortsat fristes af
Aprilia Havde en vis succes med Millen, men igen sammenlignet med hvad?
Det blev aldrig "årets mest solgte" og der hvor pengene blev hentet hjem
var vel reelt på "aflægger modellerne".

> Iøvrigt virker du meget touchy!
> Det er der ingen grund til - Det er jo ikke en XJ600!

Ikke specielt, men der bringes mange ammestuehistorier til torvs, og af
og til må man jo korrigere

.... og XJ600 51j *ER* den bedste motorcykel der er bygget! - for lige at
få den på plads

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 08-03-10 00:29

J.C.Kløve skrev:

> Jo jo der findes en K8, men ikke en K9
> K3 "den oprindelige med "høj mås"
> K4 Røven sænkes
> K5, (6, 7, 8) Stel sort, effekten øges til 125 hp

OK - Jeg tager dit ord for det!

Men kan du du levere et relevant link (www.suzukicycles.org, ser ud til
at være løbet lidt træt i detaljerne) - Jeg har en der gerne vil opdateres!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-03-10 00:54

Den 08-03-2010 00:29, Armand skrev:

> OK - Jeg tager dit ord for det!
>
> Men kan du du levere et relevant link (www.suzukicycles.org, ser ud til
> at være løbet lidt træt i detaljerne) - Jeg har en der gerne vil opdateres!

jeg har lige afstemt hukommelsen med global suzuki. com
(nyhedsbouletinner), og jeg må æde K8, sidste aftapning er K7!

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 04-03-10 03:00

> [...]
> søsterens rygte og dels fordi der i grunden ikke var meget "R" i den
> p.g.a. rimelig høj vægt og blødt affjedring.

Ja på verdensplan floppede den, ikke mindst TL-R der var et forsøg på
at komme ind i AMA twin serien. Men efter forbedringer og optimering
der skulle gøre dem konkurrencedygtige, var der ikke meget Suzuki
tilbage.
Hos de dumme danskere har den nu været meget populær. Man får jo en
"racer" der kun er tilrådt de erfarne, så sådan en vil man jo gerne
have. Man vil jo gerne vise man har erfaring til at køre sådan et
bæst...

Lidt samme historie som ligger bag hvorfor GSX750f sælger bedre end
den noget nyere GSX650f. Man får større motor og større kåbe med
750'eren, derfor er den bedst.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-03-10 18:59

Den 04-03-2010 10:59, Jesper Pedersen skrev:
> [...]
>
> Lidt samme historie som ligger bag hvorfor GSX750f sælger bedre end
> den noget nyere GSX650f. Man får større motor og større kåbe med

....og det er i det hele taget det der præger alle der kører motorcykel?

kors!

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld