MS Windows
briani 27239
Windows XP Multilingual User Interface Pac~
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-10 06:38

Jeg har fået en 100% lovlig Windows XP Professional with Service Pack 3
(x86) - CD (English)
downloaded fra http://www.e-academy.com/ på mit arbejde, altså på engelsk,
og får at vide at
jeg bare bagefter install af XP bare skal installere den der hedder
Windows XP Multilingual User Interface Pack (Multi-Language), så skulle den
blive på 100 % dansk.

Vil hele Xp blive 100% på dansk, nogen her der har prøvet dette før ?

Har søgt på google og http://support.microsoft.com og jeg kan kun finde
at Microsoft Multilingual User Interface Pack (MUI), kun er tilgængelige for
Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2)?
http://support.microsoft.com/kb/841625/da

Hvad gør en klog så, findes der ikke en til Microsoft Windows XP Service
Pack 3 ?

Mvh Kim

Fra : Chano Andersen

Dato : 05-03-10 00:52

Den 04-03-2010 06:38, Kim skrev:
> Jeg har fået en 100% lovlig Windows XP Professional with Service Pack 3
> [...]

Når du nævner e-academy, antager jeg at vi snakker MSDNAA licenser?

> jeg bare bagefter install af XP bare skal installere den der hedder
> Windows XP Multilingual User Interface Pack (Multi-Language), så skulle den
> blive på 100 % dansk.

Sprogpakken er til at hente via MSDNAA, såfremt din administrator har
aktiveret den.

> Vil hele Xp blive 100% på dansk, nogen her der har prøvet dette før ?

Jeg har prøvet det, og den lignede en dansk XP efter genstart og valg af
sprog.

Eneste forskel er at brugerfladens sprog kan skiftes via kontrolpanelet
(Language and regional settings)

- Chano Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-10 14:16

"Chano Andersen" <sunsite092009@chanoandersen.dk> skrev

> Når du nævner e-academy, antager jeg at vi snakker MSDNAA licenser?

Yes, har enda ringet til Microsoft Danmark ApS
Tuborg Boulevard 12
2900 Hellerup
Kundeservice og support
(+45) 82 333 100
og givet mit navn, mail og tlf.nr, for ca 14 dage siden, han sagde
at han ikke vidste noget om det, at han ville vende tilbage indenfor få
dage,
det er bare ikke sket.

Han mente også st det ville være rimligt, at når MS lavede
en sådan aftale med danskere, at det så ville være en 100% dansk version af
XP,
men åbenbart ikke

> Sprogpakken er til at hente via MSDNAA, såfremt din administrator har
> aktiveret den.

Jo, har hentet den.
Den indeholder 5 mapper med 1 CD i hver mappe,
ca på 4-500 Mb, alle .exe filer.

Fik du den på samme måde ?

> Jeg har prøvet det, og den lignede en dansk XP efter genstart og valg af
> sprog.
>
> Eneste forskel er at brugerfladens sprog kan skiftes via kontrolpanelet
> (Language and regional settings)

Kører du stadig med den ?

Jeg mener, er det uanset hvor henne du går ind i Xp, så vil det hele være på
dansk ?

Jeg har et ekstra spørgsmål, har godt nok skrevet inde i
dk.edb.programpakker.ms-office
men måske du ved det, vi skulle have adgang til en Office pakke,
indeholdende de
programmer vi arbejder med såsom Word, Exel, Powerpoint,. Access, Outlook
osv.
vi har mulighed for at hente nedenstående pakker, men hvilken office pakke
af disse
minder mest om den vi kender fra MS Office 2007 hvor disse programmer ligger
i ?
Jeg kan ikkfinde et af disse indeholdende Word, Exel, Powerpoint,. Access,
Outlook,
måske jeg ser forkert ?
Og det undrer mig at MS Office 2007 ikke ligger der

Product Name

Office Accounting Professional 2007
Office Accounting Professional 2008
Office Business Scorecard Manager 2005 with SP1
Office Communications Server 2007 Enterprise Edition
Office Communications Server 2007 R2 Enterprise Editions (x64) - DVD
Office Communicator 2007
Office Groove 2007
Office Groove Server 2007
Office Live Communications Server 2005 with Service Pack 1 Resource Kit
Office PerformancePoint Server 2007 (x86) - CD (English)
Office Project Portfolio Server 2007
Office Project Server 2007
Office SharePoint Server 2007 Enterprise
Office SharePoint Server 2007 Standard
Visual Studio 2005 Tools for the Microsoft Office System

Mvh Kim

Fra : Chano Andersen

Dato : 06-03-10 01:19

Den 05-03-2010 14:15, Kim skrev:
> Han mente også st det ville være rimligt, at når MS lavede
> en sådan aftale med danskere, at det så ville være en 100% dansk version af
> XP,
> men åbenbart ikke

Det kan man jo altid diskutere om det er, men sprogpakken virker
tilsyneladende fint. :)

> Jo, har hentet den.
> Den indeholder 5 mapper med 1 CD i hver mappe,
> ca på 4-500 Mb, alle .exe filer.
>
> Fik du den på samme måde ?

Ja, det gjorde jeg. Den danske ligger på CD3, og du behøver ikke pakke
resten ud. Det er endda muligt at pille de relevante filer ud, så du kan
lave en CD kun med den danske sprogpakke.

> Kører du stadig med den ?
>
> Jeg mener, er det uanset hvor henne du går ind i Xp, så vil det hele være på
> dansk ?

Jeg kører Win7, så ved ikke om der er noget der IKKE er oversat, men MS
har noget info om hvor godt oversat de forskellige versioner er, når man
benytter sprog pakker. Dog kunne jeg godt forestille mig, at de laver
den engelske version af Windows, og derefter integrere de bare
sprogpakkerne i de internationale versioner.

> [...]
> Outlook,
> måske jeg ser forkert ?
> Og det undrer mig at MS Office 2007 ikke ligger der

MS Office er en produktivitets applikation, mens MSDNAA er beregnet på
udvikling i forbindelse med undervisning.

De programmer fra Office Enterprise der er tilgængelige via MSDNAA er

Access
InfoPath
Groove
OneNote

Resten skal du ud og købe, evt. via en akademisk licens. De er noget
billigere en retail, alle tilknyttet en uddannelsesinstitution kan
benytte dem, både elever og lærere, hvis jeg ikke husker forkert.

- Cahno Andersen.

Fra : N_B_DK

Dato : 05-03-10 22:24

"Kim" <æ_at_x.dk> wrote in message

> Vil hele Xp blive 100% på dansk, nogen her der har prøvet dette før ?

Enkelte ting er på engelsk, men det er ikke noget alm brugere normalt
bemærker, du kan sagtens installere MUI pakken på SP3, til IE henter du MUI
pakken hos MS (den kan alle hente)

--
MVH. N_B_DK