Keyboard med PS2 stik
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-10 11:28

Mit trådløse USB tastatur til min Medion PC døde.
Tænkte så, at jeg kunne bruge et af mine ældre IBM tastaturer, som har PS2
stik.
Derfor gik jeg gladeligt ud og købte 2 PS2 til USB converter kabler - til
mus og tastatur.
Men intet virker

Nu ser jeg så, at der med meget lille skrift står på pakkerne: "Dette
virker dog kun til såkaldte COMBI enheder, hvor enheden i forvejen er
forberedt på USB konvertering".

Såeh, denne investering må vel betragtes som 'lærepenge'?

(Hvis det ikke lige var fordi, at jeg stadig har et par PC'er med PS2
tastaturer, så røg min samling af gamle tastaturer omgående ud).

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Mads

Dato : 04-03-10 18:12

On Thu, 04 Mar 2010 11:28:18 +0100, "Kjeld Nielsen"
kjeldn(snabela)ddf(punktum)dk wrote:

> [...]
>
>(Hvis det ikke lige var fordi, at jeg stadig har et par PC'er med PS2
>tastaturer, så røg min samling af gamle tastaturer omgående ud).

Jeg har lige lært samme lektie for et par dage siden.

Hvordan pokker ser man om ens gamle yndlings-tastatur er
en "combi enhed"?

Fra : Ivar

Dato : 04-03-10 22:04

Mads skrev:

> Hvordan pokker ser man om ens gamle yndlings-tastatur er
> en "combi enhed"?

Det ved man, at det er, hvis der var et adapter-stik med tastaturet ,-)

Ivar Magnusson

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-10 19:15

Den 04/03-2010 klokken 18:11, skrev
Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
i <bcqvo5d012m9ph3he59kobu40ta12i27p0@4ax.com>:

> Jeg har lige lært samme lektie for et par dage siden.

> Hvordan pokker ser man om ens gamle yndlings-tastatur er
> en "combi enhed"?

Tjah, efter min bedste overbevisning findes der intet om dette. I hvert
fald ikke på mine tastaturer.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Thoeger

Dato : 04-03-10 19:26

<Kjeld Nielsen kjeldn (snabela) ddf (punktum) dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (Hvis det ikke lige var fordi, at jeg stadig har et par PC'er med PS2
> tastaturer, så røg min samling af gamle tastaturer omgående ud).

Hmmm, for et stykke tid siden skulle jeg hjælpe en kammerat med at få hans
computer til at køre igen. Da jeg fik den hjem, opdagede jeg at der ikke var
PS2 stik i den hvilket var et problem da jeg kører med en 4 ports KVM switch
med kun PS2 kabler.

For nu at gøre det så let som muligt købte jeg over nettet en PS2 til USB
adapter i det forfængelige håb at den kunne fungere med min KVM switch. Det
viser sig (til min egen store undren) at virke upåklageligt. Den jeg fik fat
på konverterer begge PS2 stik, mus og tastatur, til èt USB stik, men det
giver ingen problemer. Ved første opstart bad computeren (Vista home
premium) godt nok om drivere til installering af USB enheden, men da det
hele fungerede bad jeg den blot ingnorere enheden, og der har ingen
problemer været i den anledning.

Mit kabel er købt hos avXperten, og kostede den formidable sum af 39 kr
incl. moms .

Ovenstående har bevirket at min PS2 baserede switch lige har fået en
levetidsforlængelse til en, ovenikøbet, overkommelig pris. Ikke så ringe
endda .
Thoeger

Fra : Mads

Dato : 04-03-10 20:56

On Thu, 4 Mar 2010 19:25:50 +0100, "Thoeger" <ttoet@hotmail.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Ovenstående har bevirket at min PS2 baserede switch lige har fået en
>levetidsforlængelse til en, ovenikøbet, overkommelig pris. Ikke så ringe

OK, ja så er det dobbelt så surt.
Jeg gav 110 kr for et stik der kun har et PS2 stik
( af mærket Sandberg )
Den kræver ingen drivere, men virker så åbenbart heller ikke
ret godt. Ingen af mine gamle PS2 tastaturer virker med den.

Måske jeg skal prøve den fra avXperten

mvh Mads

Fra : Ivar

Dato : 04-03-10 22:04

Mads skrev:

> Jeg gav 110 kr for et stik der kun har et PS2 stik

Til den pris kan man få et tastatur.

Ivar Magnusson

Fra : Mads

Dato : 05-03-10 00:07

On Thu, 04 Mar 2010 22:03:38 +0100, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Til den pris kan man få et tastatur.

Det ved jeg godt, men det var et specielt tastatur der ikke kan fås
mere. Derfor ville jeg godt ofre lidt på at kunne blive ved med at
bruge det.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-03-10 17:25

Ivar skrev:

> Til den pris kan man få et tastatur.

Hvis man nu har et GODT tastatur i forvejen?

Fra : Ivar

Dato : 05-03-10 18:27

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Hvis man nu har et GODT tastatur i forvejen?

Det er jo sådan set ligemeget, når det ikke virker.
Det er da dobbelt surt, at han kunne have købt et tastatur
for pengene.

Ivar Magnusson

Fra : Ivar

Dato : 04-03-10 22:04

Thoeger skrev:

> [...]
> godt nok om drivere til installering af USB enheden, men da det hele
> fungerede bad jeg den blot ingnorere enheden, og der har ingen problemer

Er det mon fordi mus og tastatur er kombi-enheder?

Ivar Magnusson

Fra : Thoeger

Dato : 05-03-10 01:39

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er det mon fordi mus og tastatur er kombi-enheder?

Det har jeg ingen anelse om. Tastaturet er et gammelt Logitech, og musen en
en knap så gammel HP.

Engang i næste uge skal jeg hjælpe med at få en XP home maskine og en Win 7
maskine til at dele skærm, mus og tastatur via en gammel 2 ports PS2 KVM
switch jeg har liggende. Da der på den ene maskine kun findes USB stik, vil
jeg prøve at tage adapteren med der og se om der er samme succes. Hvis der
er, er der nok ingen tvivl om at jeg anskaffer mig et par adaptorer til. Det
ser jo desværre ud til at de fleste nye computere kun leveres med USB stik.
Thoeger

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-03-10 17:23

Thoeger skrev:

> Mit kabel er købt hos avXperten, og kostede den formidable sum af 39 kr
> incl. moms .

Er det den her?

http://www.avxperten.dk/adaptere/pc-adapter/ps2-til-usb-adapter.asp

Jeg mangler et par stykker til mine Model M'ere.

Fra : Thoeger

Dato : 06-03-10 14:01

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg mangler et par stykker til mine Model M'ere.
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Det var den jeg bestilte. Godt nok er den jeg fik hvid, men bare den virker
så er jeg ligeglad .

Og så vil jeg give dig ret. Et godt tastatur er ikke noget man bare lige
kasserer. De gamle IBM tastaturer. DET var sager!
Thoeger

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-10 00:44

Den 04/03-2010 klokken 19:25, skrev
i <4b8ffb2e$0$4826$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

> [...]
> ingnorere enheden, og der har ingen problemer været i den anledning.

> Mit kabel er købt hos avXperten, og kostede den formidable sum af 39 kr

Hm, det lyder som en solstrålehistorie
Både at du fik et kabel med 2 PS2 stik til ét USB stik - og at det virker,
(og så til den pris).

Jeg var utålmodig, og købte mit i en fysisk butik (Computer City i
Glostrup).
Selv om deres hjemmeside viste, at de havde "2 til 1" stikket på lager, så
kunne jeg kun få to enkelte stik til ialt 158 kr. (Som så ikke virker)

Min PC (med Win XP) fortæller mig kun, at den ikke kan genkende USB
enheden, og dette uanset hvilken USB port, jeg bruger.

Nu, hvor jeg har brændt nallerne, har jeg ikke mod på at prøve andre
kabler, men venter, til der dukker et godt tilbud op på et nyt trådløst
tastatur og mus.

Med venlig hilsen,
Kjeld