Slukke grafikkort !
Fra : Søren Thomsen

Dato : 03-03-10 14:41

Hej..

Håber i kan give mig et par svar.

Jeg har en HP DV 9500 men Nvidia 8400M GS grafikkort.. Er dette et kort man
selv kan skifte ? Altså sidder det med stik, eller er det loddet på ?

Kan man evt abryde kortet helt, og tvinge maskinen til at bruge det alm vga
kort.. og kun det.

Der er nemlig en fejl på mit kort, og skærmen ser ikke ret godt ud..

Mvh Søren

Fra : Mcwm

Dato : 03-03-10 17:06

Søren Thomsen skrev:
> [...]
> kort.. og kun det.
>
> Der er nemlig en fejl på mit kort, og skærmen ser ikke ret godt ud..

Hej Søren,

Det er desværre et kendt problem på de maskiner. Som jeg forstår det,
kan du i det mindste se, hvad der foregår på din skærm.

http://www.youtube.com/watch?v=wrLHC2g2Dso er et eksempel på, hvor galt
det kan gå med de kort, som du desværre ikke kan erstatte med et andet.

Jeg ville dog, hvis jeg var dig, se om der ikke er en opdateret driver
til den, der måske kan afhjælpe problemet.

Venligst
Mcwm

Fra : Brian Lund

Dato : 04-03-10 09:26

> [...]
> vga
> kort.. og kun det.
>
> Der er nemlig en fejl på mit kort, og skærmen ser ikke ret godt ud..

Nu er jeg vist ikke helt med, er der ikke kun ét grafikkort (VGA kort) i den
maskine?
Altså hvis du kan afbryde det kort som sidder i har du slet intet kort
tilbage og kan nu intet se!?

Brian

Fra : Søren Thomsen

Dato : 04-03-10 15:18

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den maskine?
> Altså hvis du kan afbryde det kort som sidder i har du slet intet kort

Hej Brian..

Kan være det er mig der er galt på den så Jeg troede bare at ser var et
standard, og så det der NVIDIA..
men kan man få et indstiksgrafik kort til sådan en ? Og få det til at virke
på den måde

Hilsen Søren

Fra : Mcwm

Dato : 04-03-10 15:21

Søren Thomsen skrev:
> [...]
> standard, og så det der NVIDIA..
> men kan man få et indstiksgrafik kort til sådan en ? Og få det til at virke

Staqndard er det maskinen ser det som, når der ikke er installeret
driver(altså der ser den VGA kort).

Når du så har installeret driver, ser den det som et Nvidia-kort.

Venligst
Mcwm

Fra : Kenneth

Dato : 04-03-10 22:35

Søren Thomsen wrote:
> Kan være det er mig der er galt på den så Jeg troede bare
> at ser var et standard, og så det der NVIDIA..
> men kan man få et indstiksgrafik kort til sådan en ? Og få det
> til at virke på den måde

Det er integreret i bundkortet, så det kan ikke bare lige
skiftes.

Et nyt bundkort med samme grafikchip koster omkring $200-300,
og man skal vide partnummeret på bundkortet før man bestiller,
så man ikke får noget forkert. Der findes mange forskellige
DV9500 udgaver.

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Søren

Dato : 04-03-10 22:51

"Kenneth" <kenneth_no_more_spam@not.working.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> og man skal vide partnummeret på bundkortet før man bestiller,
> så man ikke får noget forkert. Der findes mange forskellige

Hej Kenneth..

Ja det kan jeg se.. på min står der DV9000 på skærmen i højre hjørne, DV9500
og DV 9545 under bunden.. lidt forvirrende !
Det jeg mente med indstikskort.. var sådan et til at stikke ind i siden.
Synes jeg har hørt om sådan et engang.
Hmm.. er det ikke svært at skifte et bundkort i sådan en ? Lyder ellers
billigt.

Hilsen Søren

Fra : Kenneth

Dato : 04-03-10 23:11

Søren wrote:
> [...]
> ind i siden. Synes jeg har hørt om sådan et engang.
> Hmm.. er det ikke svært at skifte et bundkort i sådan en ?

Ja det er så også et "refurbished" bundkort tænker jeg.
Altså ikke et nyt.

Indstikskort som det du snakker om er så vidt jeg ved
kun til externe skærme, og det er nok noget begrænset
hvad du kan finde der. Der findes også løsninger til
Express Card og USB.

Asus kom med en interessant nyhed for nogle år tilbage

http://connery.dk/artikler/tech.80/asus-rog-xg-station-nu-officiel.4679.html

Her skal man så også have et PCI Express kort ved siden af.
Jeg kender ikke rigtig noget til disse, og ved ikke hvor godt
det er. Det kunne også godt ende med at blive en dyr løsning.

Jeg har kun en gang skulle rode i en HP for at rense blæser
og det syntes jeg ikke var videre sjovt... men det kan da lade
sig gøre :)

Med Venlig Hilsen
Kenneth