Blæser kører konstant!
Fra : RK

Dato : 02-03-10 20:50

Min ny HP pavilion Elite HPE (med win7) har indtil i dag været super
støjsvag. Nu kører blæseren konstant på max. hastighed (irriterende larm)
Jeg kan ikke rigtig lure om det drejer sig om en hardware fejl eller om en
windows opdatering kan være skyld i dette! Nogen ideer anyone?

Fra : Mads

Dato : 02-03-10 21:12

On Tue, 2 Mar 2010 20:50:19 +0100, "RK" <flemming.j@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg kan ikke rigtig lure om det drejer sig om en hardware fejl eller om en
>windows opdatering kan være skyld i dette! Nogen ideer anyone?

Start med at tjekke i Bios om blæserstyring er slået fra.
( hvis altså det er blæseren på CPU'en der larmer )

Fra : RK

Dato : 02-03-10 22:32

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen

> Start med at tjekke i Bios om blæserstyring er slået fra.
> ( hvis altså det er blæseren på CPU'en der larmer )

Jeg kan ikke finde noget punkt i Bios der omhandler. Kunne det være et sted
i control panel? Jeg har set sådan et punkt i XP men kan ikke finde det i
win7?

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-03-10 22:00

RK wrote:

> [...]
> larm) Jeg kan ikke rigtig lure om det drejer sig om en hardware fejl
> eller om en windows opdatering kan være skyld i dette! Nogen ideer

Har du et eller andet kørende med 100% CPU belastning? Nogle gange kan en
enkelt webside med flash indhold være nok..

--
Jesper Lund

Fra : Kenneth

Dato : 02-03-10 22:03

RK wrote:
> [...]
> (irriterende larm) Jeg kan ikke rigtig lure om det drejer sig
> om en hardware fejl eller om en windows opdatering kan være

Det kan være at blæser og/eller køleprofil er fyldt med
støv/skidt.
Det har altid været mit problem når min bærbar har opført sig
sådan.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Kenneth

Dato : 03-03-10 17:14

Nu lagde jeg så lige mærke til at du skrev "min ny hp" så
glem lige hvad jeg skrev

Med Venlig Hilsen
Kenneth

Fra : Mcwm

Dato : 03-03-10 17:28

RK skrev:
> [...]
> Jeg kan ikke rigtig lure om det drejer sig om en hardware fejl eller om
> en windows opdatering kan være skyld i dette! Nogen ideer anyone?
Forsøg at gå ind under strømstyring i dit kontrolpanel. Win7 har under
de forskellige strømstyringsplaner, mulighed for at sætte min/max på
blæseren.

Efter opdatering, har jeg oplevet det samme, at blæseren kørte på fuld
kraft, fordi der var ændret på minimumshastigheden, så den stod til 100%

Undlad blot, at ændre på max.. den skal stå på 100%

Venligst
Mcwm

Fra : RK

Dato : 04-03-10 17:44

"Mcwm" <newsFJERN@glostrup.it> skrev i meddelelsen
> [...]
> kraft, fordi der var ændret på minimumshastigheden, så den stod til 100%
>
> Undlad blot, at ændre på max.. den skal stå på 100%

Jeg har en mistanke om at der kan være sket noget under Win7
(automatisk)opdatering, nu virker alt igen og jeg har intet foretaget mig???