Pris: SWM TL320 '82
Fra : Hekto

Dato : 02-03-10 03:13

Kender nogen ny-prisen dansk/udenlandsk/med/uden afgift på en SWM
TL320 årgang '82 (trial maskine)

--

/Hekto

Fra : Ivar

Dato : 02-03-10 17:34

Hekto skrev:

> Kender nogen ny-prisen dansk/udenlandsk/med/uden afgift på en SWM
> TL320 årgang '82 (trial maskine)

Det kan jeg ikke svare dig på, men i 1979 kostede en SWM 320 TL
(277 ccm) 4790 DM i Tyskland. Til sammenligning kostede en
Montessa 348 Trial (306 ccm) 4315 DM, og en Yamaha TY250 (246 ccm)
3735 DM.
En DM kostede den gang små 3 kr.

Ivar Magnusson

Fra : Hekto

Dato : 02-03-10 14:24

On Mar 2, 5:34 pm, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:

> [...]
> (277 ccm) 4790 DM i Tyskland. Til sammenligning kostede en
> Montessa 348 Trial (306 ccm) 4315 DM, og en Yamaha TY250 (246 ccm)

Takker ... 15.000 Kr. er da et udgangspunkt. Jeg går ud fra at det var
uden afgift?

--

/Hekto

Fra : Armand

Dato : 03-03-10 02:29

Hekto skrev:

> Takker ... 15.000 Kr. er da et udgangspunkt. Jeg går ud fra at det var
> uden afgift?

Hvis du snakker om rigtig trial, så er det sports-aggregater der ikke er
beregnet for indregistrering, hvorved at afgift er irrelevant!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 03-03-10 15:28

Fra : Ivar

Dato : 03-03-10 18:00

Hekto skrev:

> Takker ... 15.000 Kr. er da et udgangspunkt. Jeg går ud fra at det var
> uden afgift?

Prisen er fra Motorrad Katalog 1979. De viste model kan er
uden lygter. Jeg går ud fra at prisen er med tysk moms, der
dengang var på 12-13 %. Der har mig bekendt aldrig været noget
der hed registreringsafgift i Tyskland.

Ivar Magnusson

Fra : Ivar

Dato : 03-03-10 18:29

Ivar skrev:

> De viste model kan er uden lygter

Det gik helt galt, der skulle have stået: Den viste
model er uden lygter.

Ivar Magnusson

Fra : N/A

Dato : 03-03-10 02:29

Fra : Hekto

Dato : 03-03-10 00:54

On 3 Mar., 02:29, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Hvis du snakker om rigtig trial, så er det sports-aggregater der ikke er
> beregnet for indregistrering, hvorved at afgift er irrelevant!
>
> --
> Armand.

Classic dual schock. Lygter und ganze molevitten. Det bør forsøges.

--

/Hekto

Fra : Armand

Dato : 03-03-10 15:28

Hekto skrev:

> Classic dual schock. Lygter und ganze molevitten. Det bør forsøges.

- - - Og en uhyre lav gearing, endsamt bremser der er udlagt efter den
deraf sammenhængende hastighed

Mc-revyen har den ikke listet i starten af 80'erne, så regn ikke med at
der eksisterer en typegodkendelse.
På den anden side: Hvis man køber den udenlands og den har været
gaderegistreret dér, skulle det vel være muligt :-/

Hvoraf ideen? Ungdomsminder??

--
Armand.

Fra : Carsten Jensen

Dato : 03-03-10 17:16

> [...]
> På den anden side: Hvis man køber den udenlands og den har været
> gaderegistreret dér, skulle det vel være muligt :-/

Der er lige kommet nye regler for trial og enduro så vi kan komme på vejen
til små penge.
Du skal dog nok tale med ham jeg skrev en mail om. Han har været med til at
lave det.

Fra : Hekto

Dato : 03-03-10 09:27

On 3 Mar., 15:28, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> - - - Og en uhyre lav gearing, endsamt bremser der er udlagt efter den
> deraf sammenh ngende hastighed
>
> Mc-revyen har den ikke listet i starten af 80'erne, s regn ikke med at
> der eksisterer en typegodkendelse.
> P den anden side: Hvis man k ber den udenlands og den har v ret
> gaderegistreret d r, skulle det vel v re muligt :-/
>
> Hvoraf ideen? Ungdomsminder??
>
> --
> Armand.

Kald det en fiks idé?! Og, så er det vel dels egnet for aldrende
mænd og kan vel også gøre det ud for motion? Ihvertfald kunne jeg
forestille mig at det er god ryg- og balancetræning.

Den har været registreret - deraf ideen. Carstem- tak fo mail, jeg
tager fat i ham.

--

/Hekto

Fra : Hekto

Dato : 03-03-10 13:13

On Mar 3, 5:16 pm, "Carsten Jensen" <Nonnebo.s...@mail.dk> wrote:

> Der er lige kommet nye regler for trial og enduro s vi kan komme p vejen
> til sm penge.
> Du skal dog nok tale med ham jeg skrev en mail om. Han har v ret med til at
> lave det.

Jep!

http://www.bike.dk/content/2759/

Men umiddelbart burde afgiften være en bagatal ... selv om man aldrig
ved hvad skattebassen kan finde på. Så man kan jo lave et trade-off
imellem fast aluminium og så klistermærker.

--
/Hekto