Mousse de Canard - inputs?
Fra : POL

Dato : 28-02-10 15:32

Jeg har netop taget en pakke andelever ud af fryseren, og vil tirsdag
forsøge mig med at lave en andelevermousse. Jeg har aldrig forsøgt mig
med dette før, og har derfor brugt lidt tid i aften på at læse på
nettet og i kogebøger hvordan dette skal gøres. Her er hvad jeg er
kommet frem til:

Leverne steges ved høj temperatur i kort tid således de brunes, og
bevarer en lyserød midte. Derefter fjernes de fra panden, og der
tilføres finthakket løg, hvidløg, timian og portvin hvorefter der
reduceres. Pandens indhold samt lever og godt med smør køres derefter
glat i foodprocessor. Herefter tilsættes fløde, enten i
foodprocessoren eller vendt ind i leverblanding efter det er pisket
til skum. Og således på køl en dag ca.

Jeg skriver egentlig blot for at få finpudset opskriften, hvis nu
nogen af jer skulle have lavet det selv. F.eks har jeg set opskrifter
hvor leverne marineres i portvin i forvejen. Jeg har set nogle franske
opskrifter der bruger andefedt i stedet for smør. Hvad foretrækkes der
med hensyn til tilsætning af fløde?

Håber på hjælp, så min mousse kan blive perfekt!