Vurdering af vin
Fra : Jens

Dato : 28-02-10 17:47

Hej

Jeg har to flasker vin som jeg har gemt på i flere år.

Den ene er en

1,5 ltr Chateau des Cabans, Cru Bourgeois 1999 Medoc

og den anden er en 3 ltr

Chateau Fombrauge, Saint-Emilion Grand Cru, 1997.

1. Kan de stadig drikkes?
2. Hvad ville de kunne indbringe ved salg på en auktion a.la. Lauritz.

Mvh
Jens

Fra : Jørgensen

Dato : 28-02-10 20:17

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har to flasker vin som jeg har gemt på i flere år.
>
> 1,5 ltr Chateau des Cabans, Cru Bourgeois 1999 Medoc

Skal nok drikkes nu, eller inden for et års tid, igen, hvis den er korrekt
opbevaret.
Jeg kan se en pris omkring $17,- for en 3/4 L.

> Chateau Fombrauge, Saint-Emilion Grand Cru, 1997.

Fombrauge er lillebror til Magrez Fombrauge....kan holde i ca 10 til 15 år
ved korrekt opbevaring.
Skal nok drikkes nu, måske allerede gået over!
Tror det er en hund flasken for en alm. 3/4 L.

Var det ikke en dansk ejer på et tidspunkt??

For begge:
Prøv at smide dem på auktion, men forvent ikke den store efterspørgsel,
dette er mit bedste gæt!
--
F.B

Fra : Mogens

Dato : 28-02-10 21:17

Jørgensen wrote:
> [...]
>
> For begge:
> Prøv at smide dem på auktion, men forvent ikke den store efterspørgsel,
Ja, og det afgørende er nok ordet "korrekt opbevaret". Har flaskerne
ligget ved stuetemperatur er de nok bedst til gløgg eller som eddike.