Wiser´s Oldest Canadian Whisky
Fra : sailor

Dato : 28-02-10 15:49

Jeg har fået en flaske "Wiser´s Oldest", som var 18 år gammel, da den blev
tappet på flaske i 1963 - den er altså en årgang 1945.
Flasken er i den originale skarlagensrøde velourpose.

Er der nogen, der kender noget til canadisk whisky? Og er der nogen, der kan
give et bud på, hvad en sådan flaske er værd?

Mv.
Georg

Fra : Gert Krabsen

Dato : 28-02-10 16:16

sailor skrev:
> [...]
>
> Er der nogen, der kender noget til canadisk whisky? Og er der nogen, der kan
> give et bud på, hvad en sådan flaske er værd?

Prøv evt. at spørge i Juuls Vinhandel på Frederiksberg (www.juuls.dk)
Hvad de ikke ved om Whisk(e)y og anden go spirituose at ikke værd at vide...

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-03-10 22:24

Gert Krabsen skrev:

> Prøv evt. at spørge i Juuls Vinhandel på Frederiksberg (www.juuls.dk)
> Hvad de ikke ved om Whisk(e)y og anden go spirituosa at ikke værd at vide...

Se evt

http://www.artofdrink.com/2006/06/wisers-deluxe.php
http://www.catalogue-host.co.uk/mctears/2010-02-03/lot_242?image=2&prev_page=illustrations%2c%20page%205%20of%2010&prev_url=%2fmctears%2f2010-02-03%2fillustrations_5
http://www.occasionsmagazine.ca/NSLC/themedcelebrations/CanadianWhisky/index.cfm?issue=fall_2006

Værdien ligger øjensynlig på linie med andre blended Whiskies i den
bedre ende, d.v.s. i omegnen af et par hundrede kroner.

Men jeg ville - inden jeg drak den - overveje, om alderen gør, at det
passer til en gave.

1963 + 50 = 2013 - en perfekt gave til et guldbryllup eller en 50 års
fødselsdag..

Vi har flere gange brugt whisky, aftappet i fødselsåret, som en
spektakulær konfirmationsgave. Normalt med en klausul om, at flasken
ikke må åbnes, før konfirmanden fylder 18 - og vi kommer og kontrollerer.

Det er noget, både konfirmanden - og kammeraterne - husker!