Første tur.
Fra : GSX 750

Dato : 28-02-10 14:06

Så er motorcyklen gjort køreklar, pudset, luftet bremser og tjekket luft.
Nu tager jeg det varme kluns på og så napper jeg årets første tur. Uhhh, det
blir nok lidt koldt, men abstinenserne er ikke til at holde ud, så hellere
ud at fryse lidt :)
Hvad med jer, er det for koldt endnu, eller er abstinenserne ikke så
voldsomme?
Jarl
--
Der håber at alle alle holder dækkene på asfalten her i den kolde tid.

Fra : Richard

Dato : 28-02-10 06:53

On 28 Feb., 14:05, "GSX 750" <n...@name.invalid> wrote:

> Hvad med jer, er det for koldt endnu, eller er abstinenserne ikke s
> voldsomme?

Prhh, god tur, håber du og cyklen overlever.

Starter selv igen efter vinteren, når temperaturen når +7-8, vejsaltet
er skyllet bort af 2-3 dages silende regn og vejene igen er tørre.
DMI's Byvejr antyder, at det næppe bliver de første 14 dage af marts.
Men mon ikke, Påsken bliver rigtig god i år, vejr- og køremæssigt
set

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 28-02-10 16:43

Den 28-02-2010 14:52, Richard skrev:

> [...]
> DMI's Byvejr antyder, at det næppe bliver de første 14 dage af marts.
> Men mon ikke, Påsken bliver rigtig god i år, vejr- og køremæssigt

Det må vi da håbe

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Ann-Rikka og Jon Søg~

Dato : 01-03-10 06:32

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i meddelelsen
> [...]

DMI's Byvejr antyder, at det næppe bliver de første 14 dage af marts.
Men mon ikke, Påsken bliver rigtig god i år, vejr- og køremæssigt

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ja også her er der blevet klargjort, med frisk olie, vask osv.

Jeg håbede også på nogenlunde vejr idag, men må sande at det sner en del her
i Slagelse. Selvom det regnede igår tror jeg nu stadig der ligger en hel del
salt, men ellers er +5 grader rigeligt til mig Desværre ser det ikke ud
som om vi skal derop foreløbig. ØV.. Første tur må vente.

--
MVH
Ann-Rikka & Jon Søgaard

Fan af Günther Bremzklotz, die lahngsamste rennfahrer der welt
Suzuki GS500E 98'

Fra : GSX 750

Dato : 28-02-10 16:35

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jarl
> --
> Der håber at alle alle holder dækkene på asfalten her i den kolde tid.

Ja, det blev jo ikke til det helt vilde, men jeg vil alligevel tilføje
lidt!!!

Kør som det første ned i det lokale supermarked, køb 3 stk underberg og smid
i yderlommen.

Vær meget opmærksom på bilisterne, de tror du kører på knallert...

Vejene er meget våde og fedtede, så lad være at giv gas i svingene, men sørg
for at farten er tilrettelagt så du kan tage de våde og fedtede sving uden
problemer.

Vejret skifter meget hurtigt, først var det tørt og efter 2 minutter regnede
det.

Hils på de motorcyklister du møder på din vej, for jeg var ikke det eneste
fjols, der bevægede sig ud på vejene idag :)

Nyd derefter en veltrimmet motor der lyder frisk og veloplagt, tag gerne en
tur på motorvejen, det er bare dejligt at trykke den lidt af, oven på sådan
en lang vinter.

Tag en kop kaffe på en pølsevogn, er meget ofte gratis, hvis man lige skal
have en pølse undervejs.

Vend derefter næsen hjem til vandslangen, så får man jo osse lige tjekket om
udendørsvandhanen har taget skade efter den hårde frost. Skyl maskinen godt
og grundigt, samtidig med at du smider den første Underberg i halsen.

Kør maskinen i garage og nyd den anden Underberg.

Fortæl konen at du kørte meget pænt og forsigtigt, samtidig med at du nyder
den sidste Underberg og slut af med at putte under dynen med en god gang
Ghostrider på fladskærmen.

God sommer til alle.
Mvh
Jarl
--
Der har fået varmen og nyder at komme på vejene igen.

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 28-02-10 17:37

> Hvad med jer, er det for koldt endnu, eller er abstinenserne ikke så
> voldsomme?

Jeg kunne heller ikke vente længere. Der var da også lidt forår i luften.
Lånte lige fruens CX500 og kørte en lille tur på 50 km. Lidt underligt at
køre der med 1m høje snebunker i vejkanten. Jeg tror at temperaturen var 4-5
grader, og det føltes faktisk ikke særlig koldt. Det var en dejlig
oplevelse. Men jeg mødte desværre ikke andre tosser på motorcykel. Hvor blev
i af ?

--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha FZ6s2 - den er go'

Fra : KentBM

Dato : 28-02-10 20:59

Den 28/02/10 17.36, Ivan Nielsen skrev:
> Lånte lige fruens CX500 og kørte en lille tur på 50 km. Lidt underligt at
Så slipper du vel også for bekymringer om vejsalt. Smart

--

Kent

Fra : TWL

Dato : 28-02-10 18:15

GSX 750 wrote:
> [...]
> Jarl
> --
> Der håber at alle alle holder dækkene på asfalten her i den kolde tid.
Jeg hører heldigvis til gruppen af dem der har en vinter-mc, så
abstinenserne er meget små.

Selvom jeg savner hondaen så kommer den ikke ud før sne og salt er væk,
jeg kan sagtens tage en måned mere på mz'en.

Og nej, der er da ikke koldt

Thomas

Fra : GSX 750

Dato : 28-02-10 20:17

"TWL" <tw-lichtFJERN@mail1.stofanet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Selvom jeg savner hondaen så kommer den ikke ud før sne og salt er væk,
> jeg kan sagtens tage en måned mere på mz'en.

Nemlig, det er ikke koldt, kun tøjet der er for dårligt.
Planlægger allerede den første længere tur, har fødselsdag den 9 marts og
overvejede lige at tage en pils på Alexanderplatz og se det tekniske museum
dernede, inden Bakken skal åbnes.
Hilsen
Jarl
--
Der lige smutter forbi Lousi i Lubeck og køber en vindtæt heldragt, den
gamle krøb sidste gang det var regn i efteråret ;)

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-02-10 20:59

GSX 750 skrev:
> [...]
> hellere ud at fryse lidt :)
> Hvad med jer, er det for koldt endnu, eller er abstinenserne ikke så

Well, jeg har kørt 1800km siden 1/12. Hurra for MZ

--
vh
Torben - der glæder sig til at få TDM'en på gaden

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 12-03-10 06:53

Har kørt hele vinteren over, har skullet bjærges et par gange, mistet
et spejl og et blinklys. -17 grader er koldt allerede efter 5-7 km
men også fasinerende.
Kim
Div MZ

Fra : GSX 750

Dato : 12-03-10 18:57

<kim.svensson@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Har kørt hele vinteren over, har skullet bjærges et par gange, mistet
> et spejl og et blinklys. -17 grader er koldt allerede efter 5-7 km
> [...]

Det gør jeg altså til næste vinter. Gider ikke sidde her i varmen og lide,
så hellere vælte på en gammel spjætter :)
Mvh
Jarl
--
MZ ts 250 1973, MZ etz 251 1991, MZ ts 150 trophy 1971, Denpr K750 1966 og
DT 175 1997, allesammen er brugt til vinterkørsel.

Fra : jespr

Dato : 28-02-10 13:44

Har faktisk startet den i dag - batteriet var helt dødt. Det vidste
jeg egentligt godt, da jeg prøvede sidst at starte en gang i julen gik
strømmen og siden har vejret jo ikke ligefrem indbudt til det. Jeg er
ved at være træt af at tage bussen på arbejde og øjnede også en lille
mulighed for en tur i morgen, så jeg måtte have bilen til at give
strøm. Det lykkedes at få liv i maskineriet efte starteren havde kørt
i ca. 30 sekunder. Så nu er den ladet op og klar til i morgen, men lad
os se, de pokkers metereologer snakker om sne igen imorgen.
Jeg siger som Simon Kvamm sagde ved Zulu Awards: "Jeg er D.ecideret
T.ræt A.f FROST!"

/Jesper

Fra : Armand

Dato : 03-03-10 02:04

GSX 750 skrev:
> [...]
> Jarl
> --
> Der håber at alle alle holder dækkene på asfalten her i den kolde tid.

Lige et nagende spørgsmål:
Hvor varmt(!) var det da du droppede sæsonen og kørte sidste tur??

--
Armand.

Fra : GSX 750

Dato : 03-03-10 14:45

> Lige et nagende spørgsmål:
> Hvor varmt(!) var det da du droppede sæsonen og kørte sidste tur??

Hmm, tænke tænke :)
Lige før december, det var lige inden jeg drog på ferie den 5 december.
Det var ihverttilfælde ikke lige så koldt som det var forleden, men jeg
kunne ikke nære mig, måtte lige fejre at forsikringen tillod mig at køre mc.
Jeg har jo pt kun en mc, så jeg må pænt vente til jeg fik lov ;)
Jarl
--
Der mener at det ikke er koldt, men jeg skal vist lige have noget vindtæt
kluns...

Fra : Armand

Dato : 03-03-10 15:38

GSX 750 skrev:

> [...]
> kunne ikke nære mig, måtte lige fejre at forsikringen tillod mig at køre
> mc. Jeg har jo pt kun en mc, så jeg må pænt vente til jeg fik lov ;)

OK! Det er også relativt sent - Der jeg ville hen er at det for mange(!)
ville være umådeligt nemmere at være bevidst om sine marts-abstinenser
og derfor strække sæsonen igennem både oktober og november så
vinter-savnet af de to hjul ikke ville være så langstrakt og derved også
svært :-|

--
Armand.

Fra : GSX 750

Dato : 03-03-10 17:25

> [...]
> derfor strække sæsonen igennem både oktober og november så vinter-savnet
> af de to hjul ikke ville være så langstrakt og derved også svært :-|

Ja og i den forbindelse går jeg alvorligt og overvejer et eller andet
vinterkøretøj. Tænker lidt på en gammel spjætter, bare for at komme lidt ud
at køre om vinteren osse. Jeg havde før i tiden en gammel Dnepr K750 fra
1966 med sidevogn og den var bare fed at køre vinterkørsel på. Men da jeg
fik et godt salgstilbud, så solgte jeg den.
Mvh
Jarl