Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoalbum til brug for sportsklub?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 01-03-10 12:55

Hej

Hvad skal man vælge at online fotoalbum til brug for en sportsklub?
Det skal være muligt for flere personer at logge ind og uploade
billeder. Alle billeder skal bare være offentlige, ingen "interne" der
kræver login.
Det skal kunne organiseres pænt i foldere.
Jeg bruger pt. JAlbum, hvilket fungere ret godt, men alle billeder
skal så omkring mig inden de kan lægges på nettet. Jeg har pt. omkring
2000 billeder der skal ud, og det vokser støt.
Jeg har kigget lidt på Flickr, men det syndes jeg er besværligt at
finde rundt i. Så er der Picasa, men er i tvivl om det med at flere
skal kunne logge ind og uploade.

Forslag modtages....

mvh Lars

Fra : Jens G

Dato : 01-03-10 22:03

On Mon, 1 Mar 2010 11:55:07 -0800 (PST), Lars Rasmussen
<lars0504@googlemail.com> wrote:

[Album]

>Forslag modtages....

Hvis du har adgang til webplads med php og database, så er Coppermine
en mulighed.
Der kan oprettes flere brugere, albums, sorteres med tags + mere.
http://coppermine-gallery.net/

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : phc

Dato : 03-03-10 02:09

On 1 Mar., 20:55, Lars Rasmussen <lars0...@googlemail.com> wrote:
> [...]
> Jeg har kigget lidt på Flickr, men det syndes jeg er besværligt at
> finde rundt i. Så er der Picasa, men er i tvivl om det med at flere

picasa kan præcis det. jeg er 99% sikker på at andre kan bidrage med
billeder, uden at komme omkring din pc.

Fra : Martin Vollert

Dato : 11-03-10 08:20

> [...]
> Jeg har kigget lidt på Flickr, men det syndes jeg er besværligt at
> finde rundt i. Så er der Picasa, men er i tvivl om det med at flere

Det kan Picasa 3.6 (den nyeste version)
Når du uploader et album til Picasa webalbum kan du bestemme om der er
andre bruger som må uploade til samme album, ved at bruge knappe "del"
kan du vælge og oprette din egen gruppe.
Samtidigt er priserne på at få mere plads end den 1 gigabyte som du
har gratis, faldet meget, mener det er 5$ for 20 gigabyte
Derud over er programmet nemt at gå til for alle.

Hilsen Martin Vollert

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 16-03-10 12:19

> Det kan Picasa 3.6 (den nyeste version)

Lyder godt med den nye Picasa. Jeg har rodet med det nu, men har et
problem. Jeg er helt med på forskellen på Folders og Albums. Men...
jeg er i JAlbum vant til at sortere billeder i foldere, først årstal,
og derunder foldere med de enkelt løb for det pågældende år. Hvordan
hunne gør jeg det nemmest i Picasa?