Jeg så en smart ekstern harddisk ved Macbr~
Fra : Lyrik

Dato : 01-03-10 09:37

Så ud som en tegnebog med strop. Stroppen blev åbnet og afslørede sig
som en USB-forbindelse som var ligesom en bæltestrop og lige til at
plugge i. Harddisken skulle ikke bruge strøm men var USB-trukket.
Tilsidst fandt jeg den på nettet og har bestilt en 500 GB udgave. Den
kan tåle fald fra 3 meters højde og kan køres over af en 1 Ton tung
bil-og stadigvæk virke! se den her:
http://www.youtube.com/watch?v=pv3D3274I40&feature=related

En af macbrugerne havde nogle sjove film. "Manden" smed "tegnebogen"
over til hende og sagde nonchelant:"Du kan lige smide dem her!" -
COOL!!)) Vi var så imponerede at jeg ikke fik opgivet
fabrikatet!))

Hilsen
Jens

Fra : Karen Seiersen

Dato : 01-03-10 21:57

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> over til hende og sagde nonchelant:"Du kan lige smide dem her!" -
> COOL!!)) Vi var så imponerede at jeg ikke fik opgivet

Thjaaa........ jeg er hende med de sjove film, som skulle kopiere over
på "tegnebogen" som jeg var imponeret over, idet hastigheden på
overførsel var meget hurtig.

Jeg ved også hvem som skulle have overført, og havde tænkt at spørge ved
næste bestyrelsesmøde hvilket mærke det var, kunne måske godt overveje
et køb )

Så jeg forstår dig godt Jens, jeg var og er også vildt imponeret !

Det er dog ikke den som du linker til på youtube!

Mange hilsner Karen Seiersen

--
Besøg www. macbruger.dk

Venligst slet GIRAF i mailadr. ved svar

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-03-10 22:00

Karen Seiersen <SolsortGIRAF@seiersens.dk> wrote:

> [...]
>
> Så jeg forstår dig godt Jens, jeg var og er også vildt imponeret !
>
> Det er dog ikke den som du linker til på youtube!

måske dem her ?

<http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=10802>

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-03-10 22:03

> måske dem her ?
>
> <http://www.lacie.com/dk/products/product.htm?pid=10802>

ok der er faktisk flere med "indbygget" USB kabel:

<http://www.lacie.com/dk/products/range.htm?id=10036>

/thomas

Fra : Karen Seiersen

Dato : 01-03-10 22:26

> ok der er faktisk flere med "indbygget" USB kabel:
>
> <http://www.lacie.com/dk/products/range.htm?id=10036>
>

> /thomas

Sorry Thomas det var "nittere" ) Den som vi taler om var ligesom
indpakket i "læder" med en rem med lås (tryklås) som en tegnebog, denne
"rem er med indbygget usb stik

Mange hilsner Kren Seiersen

Fra : Lyrik

Dato : 01-03-10 17:39

On 1 Mar., 21:57, SolsortGI...@seiersens.dk (Karen Seiersen) wrote:

> [...]
>
> Så jeg forstår dig godt Jens, jeg var og er også vildt imponeret !
>
> Det er dog ikke den som du linker til på youtube!
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er jeg nu temmelig sikker på, for jeg har kigget SAMTLIGE
eksterne harddiske på nettet igennem!))
Det er den eneste med "USB-bæltet." den skulle fås i tre størrelser.
250 GB, 320 GB og 500 GB.
Den tilsyneladende forskel kan skyldes at han havde den i et
læderetui!?

Hilsen
Jens

Fra : Karen Seiersen

Dato : 02-03-10 13:49

> [...]

> 250 GB, 320 GB og 500 GB.
> Den tilsyneladende forskel kan skyldes at han havde den i et

Jeg er ked af at sige det til dig Jens, men jeg er faktisk temmelig
sikker på det ikke er omtalte harddisk fra tube, jeg skal nok vende
tilbage når vi har holdt møde og jeg ved noget mere )

Mange hilsner Karen

Fra : N/A

Dato : 02-03-10 23:54

Fra : Lyrik

Dato : 02-03-10 06:55

On 2 Mar., 13:48, SolsortGI...@seiersens.dk (Karen Seiersen) wrote:

> Jeg er ked af at sige det til dig Jens, men jeg er faktisk temmelig
> sikker p det ikke er omtalte harddisk fra tube, jeg skal nok vende
> tilbage n r vi har holdt m de og jeg ved noget mere )
>
> Mange hilsner Karen
,,,
Ja..ja Karen! Du får ret og jeg får fred.

Men jeg har bestilt den der du! Det er dejligt med en harddisk som
ikke skal have strømforsyning. Og så tåler den et ton tryk og fald fra
3 meters højde. det er et plus for mig der mistede en harddisk bare
ved et fald fra bord til gulv.

På gensyn fra Jens der var glad for din instruktion i tastaturgenveje.
det var du rigtig god til!.-)

Fra : Per Jensen

Dato : 02-03-10 23:54

On 02/03/10 14.54, Lyrik wrote:

> [...]
> ikke skal have strømforsyning. Og så tåler den et ton tryk og fald fra
> 3 meters højde. det er et plus for mig der mistede en harddisk bare

Uanset hvilken harddisk du køber, hvis den spinner rundt når den rammer
gulvet, så dør den altså. Der er ingen diske der kan tåle sådan et smæk
hvis ikke at hovederne er parkeret.

// Per.

Fra : Pico

Dato : 03-03-10 01:02

"Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> skrev i meddelelsen

> Uanset hvilken harddisk du køber, hvis den spinner rundt når den rammer
> gulvet, så dør den altså. Der er ingen diske der kan tåle sådan et smæk
> hvis ikke at hovederne er parkeret.

Kan der ikke være den mulighed at der er indbygget "faldautomatik" sådan at
der parkeres i det øjeblik et fald begynder, det er der videokamera der har,
ganske smart, men man skal huske at slå det fra når der f. eks. skal filmes
i rutchebaner og lign.

--
MVH
Pico

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-03-10 01:31

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> "Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> skrev i meddelelsen

> Kan der ikke være den mulighed at der er indbygget "faldautomatik" sådan at
> der parkeres i det øjeblik et fald begynder, det er der videokamera der har,

Ja, og bærbare Macintosh computere
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Karen Seiersen

Dato : 10-03-10 08:51

> [...]

> ved et fald fra bord til gulv.
>
> På gensyn fra Jens der var glad for din instruktion i tastaturgenveje.

Hej Jens Erik,

Jeg formoder du nu har fået din lille nye og er glad for den, det er
hvad jeg håber for dig

Men jeg lovede at vende tilbage når jeg vidste noget mere (der kan være
andre som er blevet nysgerrig) på disse link vil du kunne se, det er en
"hejmmebygget" harddisk som findes i bla. denne konfirguration, hvilket
er den største disk dom kan isættes, efter hvad jeg har hørt.

http://www.getmore.dk/k%C3%B8b-raidsonic-icy-box-ib-283stu-b-billig/hard
disk-kabinet-til-harddisk/20293_11171001_p.html

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=476369

Selve disken kan fåes 1,00 kr. billigere her, hvilket jo ikke kan betale
sig rent praktisk

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=476369

Så fiK vi det afklaret, og blev det klogere.

Tak for dine søde afsluttende ord

Mange hilsner
Karen Seiersen

Fra : Karen Seiersen

Dato : 10-03-10 11:28

> [...]

Men jeg lovede at vende tilbage når jeg vidste noget mere (der kan være
andre som er blevet nysgerrig) på disse link vil du kunne se, det er en
"hjemmebygget" harddisk som findes i bla. denne konfirguration, hvilket
er den største disk som kan isættes, efter hvad jeg har hørt.

Fra : N/A

Dato : 02-03-10 23:54