iPhone produktfoto - bare for sjov
Fra : Niels

Dato : 28-02-10 08:34

Officielt produktfoto fra apple.com. Nu er det korrigeret på deres web-
site. Hvorfor?

http://dl.dropbox.com/u/4758297/iPhone.jpg

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-10 16:37

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Officielt produktfoto fra apple.com. Nu er det korrigeret på deres web-
> site. Hvorfor?
>
> http://dl.dropbox.com/u/4758297/iPhone.jpg

du bliver nødt til at forklare hvad du mener ?

/thomas

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 09:13

On Feb 28, 4:36 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> du bliver nødt til at forklare hvad du mener ?
>
> /thomas

Find fejlen i billedet...

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 17:17

Hej,

> Find fejlen i billedet...

Find den selv og fortæl os andre om det?

Eller tænker du bare på at de har byttet om på ikon-rækkefølgen?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-10 17:26

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Find fejlen i billedet...

det er ikke en sjov leg ...

/thomas

Fra : N/A

Dato : 28-02-10 18:00

Fra : N/A

Dato : 28-02-10 17:17

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 09:23

On Feb 28, 5:17 pm, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:
> Hej,

> Find den selv og fortæl os andre om det?

Arrh. Come on!

> Eller tænker du bare på at de har byttet om på ikon-rækkefølgen?

Nix.

--
Niels

Fra : Morten Lind

Dato : 28-02-10 17:38

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Arrh. Come on!

> Nix.
>
> --
> Niels

Ohh...ny gættekonkurrence

M.

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 17:47

Hej,

> Ohh...ny gættekonkurrence

Bare rolig... der er ikke noget galt med billedet. Niels lader bare som
om for at få folk til at spilde tid med at kigge på det.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-02-10 18:57

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Bare rolig... der er ikke noget galt med billedet. Niels lader bare som
> om for at få folk til at spilde tid med at kigge på det.

Puh ha - så er jeg mere rolig...

M.

Fra : N/A

Dato : 28-02-10 21:18

Fra : N/A

Dato : 28-02-10 18:00

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 09:37

> det er ikke en sjov leg ...

Hvorfor ikke?

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-10 17:39

> Hvorfor ikke?

fordi du kan sige hvad du mener eller lade være ... vi har bedre ting at
tage os til ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 28-02-10 20:43

> fordi du kan sige hvad du mener eller lade være ... vi har bedre ting at
> tage os til ..

Hvem er egentlig "vi" ?

Hvis man ikke har lyst så skal man jo bare lade være med at deltage i
tråden.

MVH

Jakob

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-02-10 21:13

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hvem er egentlig "vi" ?
>
> Hvis man ikke har lyst så skal man jo bare lade være med at deltage i
> tråden.

Nogen har for vane at svare på alt.

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 09:48

> fordi du kan sige hvad du mener eller lade v re ... vi har bedre ting at
> tage os til ..

Jamen, det forhindrer jeg dig da ikke i.

Hvem er de "vi", du nævner?

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-10 18:06

> Jamen, det forhindrer jeg dig da ikke i.
>
> Hvem er de "vi", du nævner?

så forklar mig venligst hvad der er galt med det billede du poster, for
det ligner godt nok meget det her:

<http://images.apple.com/iphone/iphone-3gs/images/app-store-download-201
00219.jpg>

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 01-03-10 16:31

> Jamen, det forhindrer jeg dig da ikke i.
>
> Hvem er de "vi", du nævner?

Os.

- Mikael

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 09:59

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 18:00

Hej,

> Nix.

Ork jo. Enten det, eller også har du ikke forstået det.

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 10:36

On Feb 28, 6:05 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> så forklar mig venligst hvad der er galt med det billede du poster, for
> [...]

"Hmm, the page you’re looking for can’t be found."

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 18:37

On 28/02/10 16.34, Niels wrote:
> Officielt produktfoto fra apple.com. Nu er det korrigeret på deres web-
> site. Hvorfor?
>
> http://dl.dropbox.com/u/4758297/iPhone.jpg

Spejlingen for neden i billedet er forkert.

Jeg kan nu ikke google mig til et bilede som det du viser, er det apple.com?

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 28-02-10 21:42

Anders Sørensen skrev:
> Spejlingen for neden i billedet er forkert.

Jamen, der er da kommet en drejning, ikke Niels?

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 28-02-10 21:48

Hans Houmøller skrev:

> Jamen, der er da kommet en drejning, ikke Niels?
>
> Hans

Jeg mener, der er da tale om en drejning, ikke?

Hans

Fra : N/A

Dato : 28-02-10 22:47

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 11:49

> Spejlingen for neden i billedet er forkert.

Nemlig! Godt set.

> Jeg kan nu ikke google mig til et bilede som det du viser, er det apple.com?

Der har det angiveligt ligget. Men hvis det kun har ligget der kort
tid, behøver det jo ikke være fanget af Google.

--
Niels

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 11:54

> Puh ha - så er jeg mere rolig...

Så er du forhåbentlig urolig igen

Men foruroligende så nemt du lader dig forføre af selvfed ignorance.

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-10 20:05

> Så er du forhåbentlig urolig igen
>
> Men foruroligende så nemt du lader dig forføre af selvfed ignorance.

også utroligt at du har startet så lang en tråd ang. absolut ingenting

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 21:18

Hej,

> Men foruroligende så nemt du lader dig forføre af selvfed ignorance.

Formålet med mit indlæg var nu egenligt bare at få dig ud af busken, og
det lykkedes jo...

Noget helt andet er så, at det viste sig at være fuldstændigt
ligegyldigt. Ud fra dit oplæg tænker man sig jo, at der må være sket
noget spændende! - De har sat et kamera på forsiden af iPhone - eller de
har vist en jailbreaket app eller lign.

Enhver ved da at billederne er kunstigt frembragte. Der sidder jo ikke
en stribe Apple-medarbejdere med hver sin iPhone og et digitalkamera og
tager billeder af alle apps på en rigtig telefon. Om skyggerne falder
den ene eller anden vej afhænger jo af lys, spejle, osv. - så det giver
da ikke noget exceptionelt at Apple vælger at erstatte billedet med et
andet med andre skygger.

Alt i alt kedeligt.

Fra : N/A

Dato : 28-02-10 21:45

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 12:59

On Feb 28, 8:04 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> også utroligt at du har startet så lang en tråd ang. absolut ingenting

Jeg bestemmer ikke alene længden at tråden. Det er du med til. Og hvis
den er "absolut ingenting" hvorfor deltager du så? Vil du svare på
spørgsmålet om "vi"?

--
Niels

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 13:41

On Feb 28, 9:17 pm, Jens Kristian Søgaard <j...@mermaidconsulting.dk>
wrote:
> [...]
> ligegyldigt. Ud fra dit opl g t nker man sig jo, at der m v re sket
> noget sp ndende! - De har sat et kamera p forsiden af iPhone - eller de
> har vist en jailbreaket app eller lign.
>
> Enhver ved da at billederne er kunstigt frembragte. Der sidder jo ikke
> en stribe Apple-medarbejdere med hver sin iPhone og et digitalkamera og
> tager billeder af alle apps p en rigtig telefon. Om skyggerne falder
> den ene eller anden vej afh nger jo af lys, spejle, osv. - s det giver
> da ikke noget exceptionelt at Apple v lger at erstatte billedet med et

He, he. Du er sgu en selvhøjtidelig herre. Du kunne ikke se en logisk
fejl i et billede. Og når du ikke kunne se det, ville det være
klædeligt at erkende det fremfor at svine mig til. Det lader også til,
at du har overset en del af trådens emne: "bare for sjov". Du har
dummet dig, og du véd det.

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-10 21:42

> [...]

> klædeligt at erkende det fremfor at svine mig til. Det lader også til,
> at du har overset en del af trådens emne: "bare for sjov". Du har

du kunne jo bare have fortalt hvad der var så sjovt ved det billede
istedet for at lave en gætteleg ud af det ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-10 21:45

Niels skrev:

> [...]
> klædeligt at erkende det fremfor at svine mig til. Det lader også til,
> at du har overset en del af trådens emne: "bare for sjov". Du har

Kan du nu ikke bare sige hvad det er der er så fantastisk morsomt så vi
andre også kan være med?

Ovenstående svada er der ikke meget morsomt ved :(

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 22:31

Hej,

> He, he. Du er sgu en selvhøjtidelig herre. Du kunne ikke se en logisk
> fejl i et billede. Og når du ikke kunne se det, ville det være
> klædeligt at erkende det fremfor at svine mig til. Det lader også til,

Jeg kan ikke se, at jeg har svinet dig til. Det eneste tilsvining jeg så
var, at du kaldte mig en selvfed ignorant.

> at du har overset en del af trådens emne: "bare for sjov". Du har
> dummet dig, og du véd det.

Jeg kan ikke se at andre har dummet sig end dig.

Fra : N/A

Dato : 28-02-10 22:50

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 13:59

On Feb 28, 9:41 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> du kunne jo bare have fortalt hvad der var s sjovt ved det billede
> istedet for at lave en g tteleg ud af det ...

Hvorfor er du så fornærmet over det? Du er jo ellers meget fotografisk
interesseret.

Kom nu! Hvem er "vi"?

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-10 22:03

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> Hvorfor er du så fornærmet over det? Du er jo ellers meget fotografisk
> interesseret.

joeh .. men Apple's "packshots" har meget lidt med fotograf at gøre ..

> Kom nu! Hvem er "vi"?

kongeligt flertal ..

/thomas

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 14:01

> Kan du nu ikke bare sige hvad det er der er s fantastisk morsomt s vi
> andre ogs kan v re med?

Jeg påstår ikke, at det er "fantastisk morsomt".

--
Niels

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 14:03

> Jeg mener, der er da tale om en drejning, ikke?
>
> Hans

Hmm. Jeg ved ikke, hvad du mener med "en drejning". Kan en spejling
falde, som den gør?

--
Niels

Fra : Hans Houmøller

Dato : 28-02-10 22:47

Niels skrev:

> Hmm. Jeg ved ikke, hvad du mener med "en drejning". Kan en spejling
> falde, som den gør?
>
> --
> Niels

Jamen, jeg forsøgte mig bare at være med på trådens "bare for sjov", MEN
det foto, du linker til viser ikke en SPEJLING, men en DREJNING.

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-10 22:53

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jamen, jeg forsøgte mig bare at være med på trådens "bare for sjov", MEN
> det foto, du linker til viser ikke en SPEJLING, men en DREJNING.

jep .. vedkommende havde glemt at lave en "flip horisontal" i Photoshop.

/thomas

Fra : N/A

Dato : 01-03-10 00:14

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 14:10

> kongeligt flertal ..

Du ved godt, at enevældet blev afskaffet i 1848, ikke von Hassel?

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-02-10 22:18

> Du ved godt, at enevældet blev afskaffet i 1848, ikke von Hassel?

fuck ..... så er det derfor mit slot er væk

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 01-03-10 09:14

> fuck ..... så er det derfor mit slot er væk
>
> /thomas

lol

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : N/A

Dato : 28-02-10 22:47

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 14:47

> Jeg kan ikke se

Jeg tror dig.

> Jeg kan ikke se

Jeg tror dig.

--
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 22:50

Hej,

> Jeg tror dig.

Det er da søreme en "sjov" tråd, du lægger for dagen.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 28-02-10 23:07

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> writes:

> Det er da søreme en "sjov" tråd, du lægger for dagen.

NÃ¥ drenge, nu tror jeg, at I skal tage en pause fra tastaturerne...

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
+++ATH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-10 08:09

Thomas Bjorn Andersen skrev:

> Nå drenge, nu tror jeg, at I skal tage en pause fra tastaturerne...

Det har sneet i nat! Whee...

På med hue og vanter og så afsted ud med kælk!

Fra : Niels

Dato : 28-02-10 15:00

On Feb 28, 10:46 pm, Hans Houmøller <hanshoumol...@mail.dk> wrote:

> Jamen, jeg forsøgte mig bare at være med på trådens "bare for sjov", MEN
> det foto, du linker til viser ikke en SPEJLING, men en DREJNING.
>
> Hans

Hmm, hvis det var "drejet", ville reflektionen vel vise iPhonen på
hovedet eller siden/bagsiden af den? Jeg ser billedets nederste del
som en reflektion i et spejl. Hvis du stiller en iPhone på et spejl,
vil det så ikke se ud som på billedet - omend billedet netop bytter om
på for- og baggrund?

--
Niels

Fra : Hans Houmøller

Dato : 01-03-10 00:14

Niels skrev:

> [...]
> som en reflektion i et spejl. Hvis du stiller en iPhone på et spejl,
> vil det så ikke se ud som på billedet - omend billedet netop bytter om

Spejling, drejning og forskydning er nogle svære størreser at have med
at gøre, men prøv (for dit indre øje?) at dreje billedet 180 grader i
samme plan som din skærm, så kan du sikkert se det.

Hans

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-03-10 08:12

Hans Houmøller skrev:

> Spejling, drejning og forskydning er nogle svære størreser at have med
> at gøre, men prøv (for dit indre øje?) at dreje billedet 180 grader i
> samme plan som din skærm, så kan du sikkert se det.

Er vi ved at have afklaret hvad det sjove er?

Eller er vi bare ved at opbygge oplægget, personskildringen og klimakset?

Fra : Hans Houmøller

Dato : 01-03-10 19:33

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Er vi ved at have afklaret hvad det sjove er?
>
> Eller er vi bare ved at opbygge oplægget, personskildringen og klimakset?
Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Er vi ved at have afklaret hvad det sjove er?

Hvid du spørger mig, gætter jeg, at Niels har syntes det var "bare for
sjov", at Apple har lagt et foto med indbygget fejl på nettet. Det kunne
måske være en finte, eller "bare for sjov"?

Mig har det ikke generet, og jeg har da kunnet lade være med at læse
med, hvis jeg syntes det.

Hans

PS! Selv en mester har da lov til at fejle, ikke?