videresend epost
Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-02-10 20:36

Jeg kunne godt tænke mig at få mit ene epostprogram sat op til
automatisk at videresende til mit andet, men kan ikke finde den funktion
i hverken Thunderbird eller Mail.

Kan nogen her hjælpe?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-02-10 20:40

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at få mit ene epostprogram sat op til
> automatisk at videresende til mit andet, men kan ikke finde den funktion
> i hverken Thunderbird eller Mail.
>
> Kan nogen her hjælpe?

ja .. lad være med det ... et det fordi du bruger pop3 og den sletter
mail fra serveren når du henter mail i den ene eller det andet program ?

Nemmere løsning: sæt den til at gemme på serveren i x antal dage så du
får mail i begge programmer.

Endnu bedre løsning: se om du kan skifte til IMAP så mail ligger på
serveren og bliver synkroniseret imellem alle dine maskiner/programmer.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-02-10 21:07

Thomas von Hassel skrev:

> ja .. lad være med det ... et det fordi du bruger pop3 og den sletter
> mail fra serveren når du henter mail i den ene eller det andet program ?

Jeg bruger pop3, men har sat den til at lade epost blive liggende på
serveren, til jeg sletter dem.

> [...]

> Endnu bedre løsning: se om du kan skifte til IMAP så mail ligger på
> serveren og bliver synkroniseret imellem alle dine maskiner/programmer.

Det jeg prøver at få til at spille sammen, er min Imac og iPhone, så jeg
kan finde epost sendt til mig på min Thunderbird's pop3-server på min
mobileme server (hedder det ikke det?).

Jeg vil godt have, at når andre sender på den epostadresse, de har kendt
i årevis, så få jeg posten på min anden adresse osse. Er jeg lidt
knudret i beskrivelsen?

> /thomas

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-02-10 21:11

Kunne løsningen være, at videregive min epostadresse til Mail (som jeg
har sat op pt med to konti, en der er magen til min Thunderbird og "den
anden")?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-02-10 21:17

> [...]

> Kunne løsningen være, at videregive min epostadresse til Mail (som jeg
> har sat op pt med to konti, en der er magen til min Thunderbird og "den

Du kan lave det som en regel ... eller rule eller hvad thunderbird
kalder det.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-02-10 21:40

Thomas von Hassel skrev:
> Du kan lave det som en regel ... eller rule eller hvad thunderbird
> kalder det.
>
> /thomas

Så fik jeg lavet en regel, så der videresendes.
Tak for svarene.
Hans

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-02-10 22:55

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Så fik jeg lavet en regel, så der videresendes.
> Tak for svarene.
> Hans

Det virker jo kun når dit program kører........... dooh!

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-02-10 22:56

> Det virker jo kun når dit program kører........... dooh!

nu gætter jeg at han har TDC .... hvor nemme er det til at få til at
aktivere forward på privat konti ?

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-02-10 23:06

> nu gætter jeg at han har TDC .... hvor nemme er det til at få til at
> aktivere forward på privat konti ?
>
> /thomas

Som jeg forstod det ville han have indstillingen aktiveret i Mail eller
Thunderbird?!

Fordelen er netop at det IKKE kan lade sig gøre, da det jo så
forudsætter at programmet kører.

Hej jeg er på ferie indtil 1. april. Kontakt min kollega, hvis noget
vigtigt opstår. Mvh Hans

og så lukker hans sin Mac ned og tager i lufthavnen............

Mon det virker? Nøøhhhhhhhh

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-02-10 23:11

> [...]
> vigtigt opstår. Mvh Hans
>
> og så lukker hans sin Mac ned og tager i lufthavnen............

nix ... men som jeg læser Hans' "ønske" så er det bare at samle posten
på én konto .. tror ikke tid er et issue. Og forward != autoreply.

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-02-10 23:46

Thomas von Hassel skrev:
> nix ... men som jeg læser Hans' "ønske" så er det bare at samle posten
> på én konto .. tror ikke tid er et issue. Og forward != autoreply.
>
> /thomas

Ja, det er det, jeg meget gerne ville.

Jeg har tidligere i mit korte Mac-liv (siden juni 2009) forsøgt at få
det til at virke med kun 1 epostprogram, og jeg ville gerne "nøjes" med
Mail, men det er hidtil ikke lykkedes mig at få overført alt fra
Thunderbird til Mail, så jeg er midlertidigt (?) på Thunderbird, hvor
jeg osse har mine nyhedsgrupper liggenden. Jeg kunne ikke finde ud af at
ov erføre alle mine konti til Mail, så der er jeg nu ...

Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-02-10 23:42

Thomas von Hassel skrev:
> nu gætter jeg at han har TDC .... hvor nemme er det til at få til at
> aktivere forward på privat konti ?
>
> /thomas

Rigtig gættet, men der er ingen præmie - desværre.
Hans

Fra : Jon

Dato : 28-02-10 16:50

> [...]

> Det jeg prøver at få til at spille sammen, er min Imac og iPhone, så jeg
> kan finde epost sendt til mig på min Thunderbird's pop3-server på min

Dersom du benytter samme mailserver på begge, og kjører IMAP på den (som
er standard løsning på f.eks. MobileMe), så vil de to alltid se nøyaktig
de samme mails.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : N/A

Dato : 28-02-10 10:43

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-10 10:43

On 2010-02-27 21:00:22 +0100, Hans Houmøller said:

> Den med iMap vil jeg da lige kigge på.
> Tak for svar.
>
> Hans

Jeg har i længere tid brugt Gmail/IMAP, det fungerer ganske godt.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-02-10 22:54

> [...]

> Jeg kunne godt tænke mig at få mit ene epostprogram sat op til
> automatisk at videresende til mit andet, men kan ikke finde den funktion

Grunden til at du IKKE kan gøre det fra mail programmet er, at det skal
man heller gøre derfra.

Forward laves på mailserveren og KUN dér.

I øvrigt er forward noget crap - det ender næsten altid med at tage
magten fra folk og ende i totalt kaos.

Jeg hjalp engang en, som havde et ukendt antal mail adresser og de stod
alle til at forwarde til andre konti. Imidlertid kunne vedkommende ikke
huske hvilke konti, som hun havde og hvilke hun havde sat til hvad.

Behøver jeg at sige at det var KAOS?!

Jeg har een e-mail adresse og har ikke brug for mere end den. Hvad skal
jeg med en mere?

I øvrigt bør du altid køre IMAP og lade alle dine klienter hente post på
den måde.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-02-10 23:53

Jesper Haaber Gylling skrev:
> [...]

> jeg med en mere?
>
> I øvrigt bør du altid køre IMAP og lade alle dine klienter hente post på

Jeg synes, det lyder fint med det, du skriver, men jeg mangler altså at
finde ud af, hvordan jeg kan sætte Mail op, så jeg opnår det, jeg indtil
videre kan i Thunderbird.

Som sagt er jeg stadig nyere på en Mac og er altid klar til at lære nyt,
men selvom det har været forholdvis nemt at blive Mac-bruger, er der
indimellem ting, der ikke ligger lige for for sådan en som mig.

Hans

Fra : N/A

Dato : 27-02-10 23:54

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-02-10 23:54

> [...]

> men selvom det har været forholdvis nemt at blive Mac-bruger, er der ind
> imellem ting, der ikke ligger lige for for sådan en som mig.

øh .. så kør din mail i thunderbird .. der er ingen der siger man
absolut skal bruge Mail.app ?

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 28-02-10 00:04

Thomas von Hassel skrev:
> øh .. så kør din mail i thunderbird .. der er ingen der siger man
> absolut skal bruge Mail.app ?
>
> /thomas

Det vil jeg gøre, indtil jeg måske finder ud af "det andet".

Hans