Windows 7 64bit
Fra : Helge Hammer

Dato : 26-02-10 16:47

Jeg prøver med BootCamp 3 at installere Win7 64bit på een stor
partition på en tom intern harddisk formatteret til Journaled udvidet.
Der er installeret en XP Home 32bit med BootCamp 2 på en anden harddisk.

Når jeg når til at isætte Windows installationsdisken og trykke
installer, genstarter maskinen og booter på DVD'en med følgende
meddelelse:

1.
2.
Select CD-ROM Boot Type : _

Hvad betyder det? Tastatur og mus er endnu ikke indlæst.

MacPro 1,1
Dual-Core Intel Xeon 2.66 GHz
6 GB Ram
Boot Rom ver. MP11.005C.B08

Fra : Lyrik

Dato : 26-02-10 10:20

On 26 Feb., 16:47, Helge Hammer <helge.ham...@elromail.dk> wrote:
> Jeg prøver med BootCamp 3 at installere Win7 64bit på een stor
> partition på en tom intern harddisk formatteret til Journaled udvidet.
,,,,,,,,,,,,
Du kan ikke installere Windows 7 på andet end en NTFS formateret
partition. Windows skal selv formattere den fra en FAT32 partition.

jens

Fra : Helge Hammer

Dato : 26-02-10 20:04

Lyrik skrev:
> ,,,,,,,,,,,,
> Du kan ikke installere Windows 7 på andet end en NTFS formateret
> partition. Windows skal selv formattere den fra en FAT32 partition.

Det gør ingen forskel om disken er formatteret til Mac OS, NFTS eller
FAT32. Maskinen halter med
1.
2.
Select CD-ROM Boot Type : _

Fra : Lyrik

Dato : 26-02-10 19:32

On 26 Feb., 20:04, Helge Hammer <helge.ham...@elromail.dk> wrote:

> Det gør ingen forskel om disken er formatteret til Mac OS, NFTS eller
> FAT32. Maskinen halter med
> 1.
> 2.
> Select CD-ROM Boot Type : _
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der er andre der har kæmpet med problemet. dette skulle være
løsningen:
http://mactyler.com/technology/how-to-make-a-windows-7-64bit-mac-compatible-dvd/

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 26-02-10 19:52

On 27 Feb., 03:32, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
Det der er galt er at 64 bit W7 skiverne ikke er brændt efter El
Torito boot-normerne, for at hjælpe EFI-udstyrede PC-er. Mac har ikke
taget højde for det. Derfor skal en ny installationsskive brændes med
Imgburn i Windows.:
http://www.gopulls.com/blog/2009.08.26/install-windows-7-x64-on-a-mac-beat-the-select-cd-rom-boot-type-error/

MvH
Jens