langsommere opstart
Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-02-10 13:41

Jeg synes efterhånden min iMac bliver længere tid om at starte op. Det
gør jeg osse selv over tid, men er der noget man kan gøre ved det?

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-02-10 13:43

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg synes efterhånden min iMac bliver længere tid om at starte op. Det
> gør jeg osse selv over tid, men er der noget man kan gøre ved det?

kan vi få nogen tal på ? .. "langsomt" er utroligt subjektivt ..

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-02-10 14:13

Thomas von Hassel skrev:
> kan vi få nogen tal på ? .. "langsomt" er utroligt subjektivt ..
>
> /thomas

Jeg brugte stopur, og det tog 1 min oh 13 sek., så det er måske nok min
oplevelse af opstarten, der har ændret sig.

Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-02-10 14:34

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:

> Jeg brugte stopur, og det tog 1 min oh 13 sek., så det er måske nok min
> oplevelse af opstarten, der har ændret sig.

det er ikke helt galt .. min macbook pro tager ca 54 sekunder fra kold
start til skrivebordet er fremme..

/thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 26-02-10 14:58

Thomas von Hassel skrev:
> det er ikke helt galt .. min macbook pro tager ca 54 sekunder fra kold
> start til skrivebordet er fremme..
>
> /thomas

Godt så. Det er nok mig der er blevet forvænt.

Hans

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-02-10 15:21

Hans Houmøller wrote:
> Jeg synes efterhånden min iMac bliver længere tid om at starte op. Det
> gør jeg osse selv over tid, men er der noget man kan gøre ved det?

Tag evt. et kig i 'Login items' (System Preferences, Accounts, 'Din
bruger').

--
Peter Farsinsen
peter@farsinsen.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-10 17:16

Hans Houmøller skrev:
> Jeg synes efterhånden min iMac bliver længere tid om at starte op. Det
> gør jeg osse selv over tid, men er der noget man kan gøre ved det?

Kan du ikke bare sætte den i dvale istedet for at slukke? Ligesom med
de bærbare?