Gigabyte EP45 DS3L probl. Hvad har jeg gle~
Fra : Mogens

Dato : 26-02-10 15:29

Hej

Ja, jeg har dummet mig lidt. Min ellers så velfungerende maskine vil
ikke starte op fordi fjolset her skulle pille lidt ved hastigheden.
Den poster ellers som den skal med 1 kort bip, men resetter så og
dette loop fortsætter bare.
Jeg kan ikke komme i Bios ved at trykke DEL.

Jeg har prøvet at cleare CMOS, både ved at kortslutte de to dertil
indrette ben, lige under batteriet og ved at fjerne batteriet i nogen
minutter. Intet resultat. Den kører bare videre i samme loop.
Burde en clearing af CMOS ikke sætte den tilbage til en standard
fabriksindstilling der skulle virke ?
Er der et eller andet jeg har glemt?

Maskinen består af :
Gigabyte EP45 DS3 bundkort
Intel Core 2 Duo E8500 CPU
2 x 2 GB RAM
Radeon 4890 grafikkort
+ diverse drev

Har I nogen forslag?
På forhånd tak

mvh Mogens

Fra : Henning

Dato : 27-02-10 12:04

On Fri, 26 Feb 2010 14:29:06 -0800 (PST), Mogens <moveng@gmail.com>
wrote:

> [...]
>indrette ben, lige under batteriet og ved at fjerne batteriet i nogen
>minutter. Intet resultat. Den kører bare videre i samme loop.

Har du prøvet den rigtige røkkefølge - at fjerne batteriet, og så
kortslutte de to jumpere?

Fra : Mogens

Dato : 27-02-10 04:37

On 27 Feb., 12:04, Henning <no.m...@all.invalid> wrote:

> Har du pr vet den rigtige r kkef lge - at fjerne batteriet, og s
> kortslutte de to jumpere?

Ja, også det.

Har dog endelig fået løst problemet. Det hjalp at fjerne alle eksterne
enheder fra USB portene
og jeg har nu fået det indkredset til at det er min Ipod Shuffle der
er synderen.
Hvis den sidder i sin dock kan maskinen ikke starte op, men går i et
loop og kommer ikke
længere end til Gigabyte logoet.

Mystisk. Min Ipod sidder ellers altid i dock'en. Hmmmm. Weird.

mvh Mogens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-02-10 13:28

Mogens skrev:

> [...]
> loop og kommer ikke
> længere end til Gigabyte logoet.
>
> Mystisk. Min Ipod sidder ellers altid i dock'en. Hmmmm. Weird.

Har du sat den i en anden USB-port end tidligere?

Fra : N/A

Dato : 28-02-10 18:01

Fra : N/A

Dato : 27-02-10 13:28

Fra : Mogens

Dato : 27-02-10 05:36

On 27 Feb., 13:27, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Har du sat den i en anden USB-port end tidligere?
>
> --
>    Thorbjørn Ravn Andersen  "...plus... Tubular Bells!"

Da problemet opstod havde den siddet i samme port i måneder.

Jeg har prøvet at sætte den i et par andre USB porte, både direkte på
bundkortet
og til den USB hub som jeg har i skærmen. Samme resultet. Sidder Ipod
i sin
dock kan maskinen ikke boote.

mvh Mogens

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-02-10 18:01

Mogens skrev:

> [...]
> bundkortet
> og til den USB hub som jeg har i skærmen. Samme resultet. Sidder Ipod

Bed iTunes om at gendanne den. Slå evt USB-support på boottidspunkt
fra i din maskines BIOS.

Fra : Mcwm (Tidligere mig-~

Dato : 27-02-10 14:12

Mogens skrev:
> [...]
> minutter. Intet resultat. Den kører bare videre i samme loop.
> Burde en clearing af CMOS ikke sætte den tilbage til en standard

Start med at pille dine USB-enheder fra. Gå i BIOS. Disable "boot from USB".

http://www.bleepingcomputer.com/forums/lofiversion/index.php/t201659.html

Venligst

Mcwm