undertekster på mp4er
Fra : Ukendt

Dato : 24-02-10 17:32

Jeg har et par gamle DVDer som jeg i sin tid har lagt over på
computeren uden undertekster.
Nu er der et par af mine venner der gerne vil kigge med.
De er bare ikke så gode til fransk.
Og så var det at jeg fandt nogle engelske undertekster ude på internet,
nu da DVDerne for længst er blevet væk.
Og så var det jeg tænke, hvordan får jeg videoen ( det er bare en
enkelt ) og en .srt til at blive til en enkelt fil..
Har prøvet med VLC, men leder efter noget der ikke konverterer, da
filmen såmænd er så gammel at jeg ikke tror at det er en god plan at
lave den om igen..

Fra : Lyrik

Dato : 24-02-10 09:55

On 24 Feb., 17:32, ecozyz wrote:
> [...]
> Har prøvet med VLC, men leder efter noget der ikke konverterer, da
> filmen såmænd er så gammel at jeg ikke tror at det er en god plan at
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
For det første ville det være på sin plads at du optrådte med et navn
istedet for at optræde anonymt.
Bare et hilsen "Per" eller lignende ville gøre at man kunne forholde
sig til dig som et medmenneske.

VLC kan afspille film med løs/frigjort undertekst, når underteksten
vælges i menuen. Også andre afspillerprogrammer kan det samme. Det er
kotume at underteksten omdøbes til exactly det samme navn som filmen.
Altså "moVie.mp4 og moVie.srt" Så virker det.

Men! Så er der lige det at frameraten, altså billeder per sekund-raten
skal være ens i film og undertekst, ellers følges de ikke ad. Der
findes subtitle værktøjer/tools, som kan ændre frameraten på
underteksterne. De skal være ens, så er det understreget.

Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-10 21:13

On 2010-02-24 17:54:55 +0100, Lyrik <jenserikbech@gmail.com> said:

> [...]
> findes subtitle værktøjer/tools, som kan ændre frameraten på
> underteksterne. De skal være ens, så er det understreget.

Jamen tak for den jens.
Jeg hedder såmænd tom.

Har prøvet med vlc, og har også tidligere konverteret mp4ere til TSere
eller andet.. ( srt + video )
Jeg leder efter soft, der ikke behøves at konvertere.. ( fornemmer at
det bliver lidt svært..)
Må lige tjekke om den nye 1.05 er blevet 64 bit.. er det tilfældet, går
det jo ikke helt så langsomt som tidligere, hvor den nærmest er
langsommere end realtid, uden mulighed for preview..

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-10 21:21

On 2010-02-24 21:12:31 +0100, ecozyz said:

> [...]
> det jo ikke helt så langsomt som tidligere, hvor den nærmest er
> langsommere end realtid, uden mulighed for preview..

nå fik tjekket op på handbrake, der er 64bit.. den kan , og det tager
10 minutter for en (1,5GB ) film..
det bliver nok den jeg vælger for fremtiden..

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 25-02-10 09:52

> For det første ville det være på sin plads at du optrådte med et navn
> istedet for at optræde anonymt.

Alle er velkomne her.

- Mikael