iPad WiFi & iPhone som hotspot ved nyt SIM~
Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-10 12:04

Ja, jeg går ud fra at dette link vil have en vis interesse:

<http://ing.dk/artikel/106647-nyt-simkort-goer-din-mobil-til-et-wifi-hot
spot?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-10 12:28

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, jeg går ud fra at dette link vil have en vis interesse:
>
> <http://ing.dk/artikel/106647-nyt-simkort-goer-din-mobil-til-et-wifi-hot
> spot?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag>

"Selskaberne bag det nye Wifi-simkort oplyser ikke noget om, hvornår det
vil være på markedet."

så indtil videre er det stadig det vi andre kalder "vaporware" ... og
der skal jo også være en idé for selskabet at smide kortet på markedet
når de f.eks. kan sælge dig 2 abbonementer .. et din mobil og en til din
iPad/Netbook/dims x

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-10 13:22

> [...]
> der skal jo også være en idé for selskabet at smide kortet på markedet
> når de f.eks. kan sælge dig 2 abbonementer .. et din mobil og en til din

Nu har den enkelte udbyder jo så konkurrence fra andre udbydere, og
konkret ser jeg det som en mulighed for at bruge en iPhone som hotspot
til en iPad, uden at skulle jailbreake iPhonen og installere MyWi ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-10 12:29

> [...]

> <http://ing.dk/artikel/106647-nyt-simkort-goer-din-mobil-til-et-wifi-hot
> spot?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag>

Jeg kan se mere fidus i f.eks. denne:

<http://www.novatelwireless.com/>

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 24-02-10 12:34

Thomas von Hassel wrote:

> Jeg kan se mere fidus i f.eks. denne:
>
> <http://www.novatelwireless.com/>

Det er bare svært også at få plads til den i lommen. iPhonen fylder i
forvejen lidt for meget ;)

--
Peter Farsinsen
peter@farsinsen.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-10 12:38

Peter Farsinsen <peter@farsinsen.dk> wrote:

> Det er bare svært også at få plads til den i lommen. iPhonen fylder i
> forvejen lidt for meget ;)

Du skal bare have et par "internet pants" ;)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-02-10 17:09

Peter Farsinsen skrev:

> Det er bare svært også at få plads til den i lommen. iPhonen fylder i
> forvejen lidt for meget ;)

Så må du ud og investere i ny garderobe. Nu ikke alt det brok!

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-10 19:02

> Så må du ud og investere i ny garderobe. Nu ikke alt det brok!

Fidusen med det nye SIM-kort i en iPhone burde være at den automatisk
omdanner iPhone til en WiFi hotspot. Jeg er dog ikke klar over om det
automatisk vil virke, eller om der skal installeres noget nødvendigt
software, som Apple i givet fald skal godkende ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-10 19:11

> [...]
> automatisk vil virke, eller om der skal installeres noget nødvendigt
> software, som Apple i givet fald skal godkende ;-(.

hvis jeg læser det ret så vil det virke uafhænigt af telefon .. lidt ala
et EyeFi kort som gør det omvendte, altså laver ethvert kamera til en
trådløs klient så man kan overføre billeder trådløst ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-10 20:50

> hvis jeg læser det ret så vil det virke uafhænigt af telefon .. lidt ala
> et EyeFi kort som gør det omvendte, altså laver ethvert kamera til en
> trådløs klient så man kan overføre billeder trådløst ..

Jamen, så er det jo bare at få et nyt SIM-kort fra 3, når det i det hele
taget kommer i produktion. 3 kan ikke have noget imod noget ekstra
datatraffik; det tjener de jo penge på.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-10 21:30

> Jamen, så er det jo bare at få et nyt SIM-kort fra 3, når det i det hele
> taget kommer i produktion. 3 kan ikke have noget imod noget ekstra
> datatraffik; det tjener de jo penge på.

Igen .. det lyder som et spændende produkt .. men når de ikke siget
noget som helst om tidshorisont og pris så er det lidt spild af tid at
drømme om det .... endnu.

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 24-02-10 21:59

Den 24-02-2010 21:29, Thomas von Hassel skrev:
> Igen .. det lyder som et spændende produkt .. men når de ikke siget
> noget som helst om tidshorisont og pris så er det lidt spild af tid at
> drømme om det .... endnu.
Men er det ikke, hvad man gør i denne gruppe? Altså drømmer om ting, som
muligvis kommer engang. Senest iPad.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-10 22:01

KentBM <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> wrote:

> Men er det ikke, hvad man gør i denne gruppe? Altså drømmer om ting, som
> muligvis kommer engang. Senest iPad.

Jo, men faren er jo at man så bliver skuffet når feberfantasierne ikke
udmøntes i sidste ende ..

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 24-02-10 22:09

Den 24-02-2010 22:00, Thomas von Hassel skrev:
> Jo, men faren er jo at man så bliver skuffet når feberfantasierne ikke
> udmøntes i sidste ende ..
I øvrigt har 3 i UK dette tilbud.

http://www.three.co.uk/Mobile_Broadband/MiFi_plus_iPod_bundle
Kunne være, at tilbudet også dukkede op hos 3 i Danmark.

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 24-02-10 22:14

Den 24-02-2010 22:09, KentBM skrev:
> http://www.three.co.uk/Mobile_Broadband/MiFi_plus_iPod_bundle
> Kunne være, at tilbudet også dukkede op hos 3 i Danmark.
Jeg burde selvfølgelig have tilføjet, at jeg ikke bruger telefondelen af
min iPhone ret meget. Og i iPod Touch samme med en MiFi ville have været
en god erstatning. Jeg har alligevel også en billig Nokia med samtidig
med min iPhone for at beholde mit gamle abonnement og nummer som alle
kender.

--

Kent

Fra : Per Rønne

Dato : 25-02-10 04:22

> [...]

> en god erstatning. Jeg har alligevel også en billig Nokia med samtidig
> med min iPhone for at beholde mit gamle abonnement og nummer som alle

Ja, det har jeg nu flyttet over til min iPhone.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 25-02-10 04:22

> Igen .. det lyder som et spændende produkt .. men når de ikke siget
> noget som helst om tidshorisont og pris så er det lidt spild af tid at
> drømme om det .... endnu.

Tænk, vi er da ellers nogle der stadig drømmer om det første
menneskelige besøg på Mars - og en exoplanet!

Men det skyldes nok udelukkende ungdommelig forvildelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk