MS Windows
briani 27239
Hvad bruges MS Net Framework til?
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 24-02-10 11:44

Når jeg kigger i tilføj/fjern programmer, finder jeg et hav af versioner af
MS Net Framework. Der findes 1.1, 2.0SP2, 2.0SP2 Lang. Pack, 3.0, 3.0SP2,
3.0SP2 Lang Pack og 3.5SP1.
Er det meste af dette overflødigt, og kan det afinstalleres?
Det eneste, jeg ved om Net Framework er, at det vistnok bruges i min
slægsforskning, og det blev tidligere brugt i MS Encarta, som jeg ikke har
mere..

Med venlig hilsen, Jørgen.

Fra : Rado

Dato : 24-02-10 14:02

On Wed, 24 Feb 2010 11:43:35 +0100, "Jørgen Christensen"
<jchrist@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>3.0SP2 Lang Pack og 3.5SP1.
>Er det meste af dette overflødigt, og kan det afinstalleres?

Det afhænger af hvilke programmer du anvender, mange programmer idag
er afhængige af .NET frameworket for at kunne køre. Det er også en
fast bestanddel af de nyere Windows versioner (Vista, 7). Så jeg vil
anbefale at lade det blive liggende, det er kommet for at blive, i
Windows verdenen.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : emjeppesen

Dato : 24-02-10 14:06

Jørgen Christensen skrev:

> [...]
>3.0SP2 Lang Pack og 3.5SP1.
>Er det meste af dette overflødigt, og kan det afinstalleres?

Hvis man vil installere den nyeste 3.5, får man at vide, at de andre
skal afinstalleres først.

Jeg mener at net.framework benyttes af forskellige programmer og
websider.

Hilsen emj

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 24-02-10 17:26

> Hvis man vil installere den nyeste 3.5, får man at vide, at de andre
> skal afinstalleres først.

Tak for jeres svar. Baseret på ovenstående svar afinstallerede jeg alt og
gik til installation af NF 3.5 SP1. Efter genstart viser Windows Update at
NF 2.0 og 3.0, begge i SP2, og tilhørende languagepacks skal installeres, så
det eneste, der i praksis kan undværes er NF 1.1.
Så blev jeg da så meget klogere, og installationen er vistnok noget mindre
end før.

Mvh. Jørgen.