Yamaha GTS 1000
Fra : daniel

Dato : 23-02-10 12:26

Hej NG

Jeg bor pt. i Berlin og har kig på en Yamaha GTS 1000, eller rettere 2
stk. til køb når foråret kommer (jeg kan forhandle begge til omkring
3.000 € eller ca. 22.000 DKK)

Men da forretningen ikke går super godt hernede overvejer jeg at
flytte "hjem" til DK i foråret også.

så en række spørgsmål.
1) nogle erfaringer med disse maskiner ? Jeg kan se de er vel
repekteret i UK og US, men forhandleren (tysker) mener ikke de er
særligt intressante, de er gamle (93 og 94) og var solgt i alt for få
antal, jeg er her intresseret i køreforhold (med hensyn til forgaffel
arrangement) og servicering, det er jo nogle specielle maskiner, som
jo kan vægge et forbehold for dyre reservedele.

2) Jeg har en idé om jeg gerne skulel have en cykel som både er god
til byture og til europa road-trips her til sommer, er disse cykler ok
til det ? den lidt specielle forgaffel indikere lidt mere noget med at
køre touring, og maskinen er også forholdsvist tung, så mit primære
spørgsmål hertil er by-kørsel (den ene er en ABS model hvis det har
nogen indflydelse).

3) Jeg har også haft lidt erfaring med at bo i udlandet og så flytte
hjem igen, dengang fandt jeg ud af man kan medbringe sit køretøj med
original plader på i op til et år før man skal omregistrere til DK
plader, er dette stadig gældende lov ?
(Har overvejet at beholde min lejlighed hernede og bruge den som mit
andet hjem..da byen jo er fantstisk og afstanden ikke er alt for stor
fra Kbh).

4) hvad tror i sådan en cykel koster i registrering i DK ?

Fra : jopa

Dato : 24-02-10 13:19

daniel skrev:

> 4) hvad tror i sådan en cykel koster i registrering i DK ?

Det kan du checke på told og skat, men et forsigtigt gæt vil være 25.ooo
-30.000kr pr stk som du skal lægge til din pris

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : daniel

Dato : 24-02-10 05:28

On Feb 24, 1:19 pm, jopa <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> Det kan du checke på told og skat, men et forsigtigt gæt vil være 25.ooo
>     -30.000kr pr stk som du skal lægge til din pris

> [...]

Hmm, nu gættede jeg mest til den der regnemaskine, jeg kan se de
sælges til ca. 80.000-100.000 DKK på dba.dk,så jeg gætter på den
kostede vel en 150.000 som ny, giver mig en moms sats på 33.000

av av

Fra : jopa

Dato : 24-02-10 13:41

daniel skrev:

> [...]
> sælges til ca. 80.000-100.000 DKK på dba.dk,så jeg gætter på den
> kostede vel en 150.000 som ny, giver mig en moms sats på 33.000

Vi er enige om at det er DK afgift vi snakker om ?
Mit gæt er prisen for menigmand der som jeg selv henter en MC i Tyskland.
Ved ikke lige hvordan med moms osv men har da selv hentet en for nylig
derfor sammenligningsgrundlaget

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : N/A

Dato : 24-02-10 15:37

Fra : Grunnet

Dato : 24-02-10 17:03

"daniel" <aplacebetweenhere@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]

>sælges til ca. 80.000-100.000 DKK på dba.dk,så jeg gætter på den
>kostede vel en 150.000 som ny, giver mig en moms sats på 33.000

Nyprisen i Danmark i 1993 var 190 tkr. og i 1994 ca. 184 tkr.
Moms skal du IKKE betale ved import fra EU når køretøjet har været
indregistreret i EU, så momssatsen er uinteressant.

På de 1993 / 94 modeller af GTS 1000 der er afgiftberigtiget i 2008 / 2009
har afgiften ligget på mellem 43 tkr. og 55 tkr, de dyreste sandsynligvis
dem med ABS.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : N/A

Dato : 24-02-10 22:44

Fra : N/A

Dato : 24-02-10 13:41

Fra : daniel

Dato : 24-02-10 05:47

On Feb 24, 1:41 pm, jopa <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> [...]
> Mit gæt er prisen for menigmand der som jeg selv henter en MC i Tyskland.
> Ved ikke lige hvordan med moms osv men har da selv hentet en for nylig

jojo, syntes bare lige det var lidt meget, hvis man betaler 23K
hernede for cyklen, hvis jeg så flytter tilbage til DK så skal jeg
ligge yderligere 33K

men ok det er en helt anden MC verden hernede, håber jeg finder et ok
betalende job så jeg kan blive lidt længere og køre MC over
sommeren ;)

Fra : jopa

Dato : 24-02-10 15:37

daniel skrev:

> jojo, syntes bare lige det var lidt meget, hvis man betaler 23K
> hernede for cyklen, hvis jeg så flytter tilbage til DK så skal jeg
> ligge yderligere 33K

Hvis du mener at de bliver handlet til 80-100K på DBA så er det da en
rimelig besparelse trods alt

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : daniel

Dato : 24-02-10 07:41

On Feb 24, 3:37 pm, jopa <ad...@jp-web.invalid> wrote:

> Hvis du mener at de bliver handlet til 80-100K p DBA s er det da en
> rimelig besparelse trods alt
>
> --
> Mvh. John Paulsen
>
> www.wordpresstema.dk

Ja, sådan kan man jo vælge at se på det
Problemet er lidt tysk i hovedet, og mener det er alt for mange penge
for en så gammel MC.

Er der virkelig ikke nogen herinde der har erfaringer med den ?

Fra : daniel

Dato : 24-02-10 11:23

On Feb 24, 5:02 pm, "Grunnet" <ne...@slet-disse-ord-besked.com> wrote:

> Nyprisen i Danmark i 1993 var 190 tkr. og i 1994 ca. 184 tkr.
> Moms skal du IKKE betale ved import fra EU n r k ret jet har v ret
> indregistreret i EU, s momssatsen er uinteressant.
>
> P de 1993 / 94 modeller af GTS 1000 der er afgiftberigtiget i 2008 / 2009
> har afgiften ligget p mellem 43 tkr. og 55 tkr, de dyreste sandsynligvis
> dem med ABS.
>
> --
> Steen
> GL 500 SilverWing '84

nårh, ja der hvor jeg sagde moms, det var en skrive fejl, afgift
naturligvis.
ja, med de oplysninger bliver det omkring 55.000 (det er en med ABS,
som giver et lille nedslag i afgiften).

hmm, så håber jeg der er en der lige vil sige, "ja hvis du flytter til
DK med din tysk registrede cykel må du kører rundt i 1 år får du skal
omregistrere" og naturligvis en der siger "fantstisk cykel" ;)

Fra : Armand

Dato : 24-02-10 22:44

daniel skrev:
> [...]
> DK med din tysk registrede cykel må du kører rundt i 1 år får du skal
> omregistrere" og naturligvis en der siger "fantstisk cykel" ;)

Jeg er ikke inde i reglerne for køretøjer som rejsegods, men de nærmere
regler burde være let tilgængelige på nettet.

Det eneste kendskab jeg har omkring emnet er fra før EU's åbne grænser,
hvor tilflyttere kunne indregistrere uden at skulle svare import-moms
(der lægges jo også moms på afgiften) og vist også blev nænsomt
behandlet af tolderne - Begge dele under forudsætning af at man ikke
videresolgte indenfor (var det?) 2 år.
Men som tingene er i dag er der jo ingen moms at skulle svare ved import
af et brugt køretøj hvormed man ikke kan give tilflyttere nogen fordel
på den konto :-/
Skulle jeg kende SKAT ordentligt, så giver man nok heller ikke ved
dørene til tilbageflyttende danskere. Der findes talrige eksempler på
udenlandsdanskere (i grænselandet/øresunds-reg.), som SKAT har sat til
vægs omkring for mange/lange ophold i DK til at man accepterer
udenlandsk rigistrerede biler. Sat op imod den problematik synes jeg at
det lyder modstridende at man accepterer en tilbageflytters
længerevarende brug af en udenlandsk registreret bil :-/
Qua uigennemsigtigheden vil det også kun give problemer for ordensmagten
at lade danskere køre på udenlandske plader i en længere periode!

Anyhow. GTS'en er en model som man, til rette pris, egentlig burde købe
og stille på loftet!

--
Armand.

Fra : Grunnet

Dato : 25-02-10 07:18

> Jeg er ikke inde i reglerne for køretøjer som rejsegods, men de nærmere
> regler burde være let tilgængelige på nettet.

Det har du helt ret i Armand, det står lige her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=135754&vId=202800&search=flyttegods¤køretøj
Scroll ned under indholdsfortegnelsen.

> [...]
> lægges jo også moms på afgiften) og vist også blev nænsomt behandlet af
> tolderne - Begge dele under forudsætning af at man ikke videresolgte

Og det er de regler der gælder endnu, hvis du kommer fra et land udenfor EU.
Dog er det indenfor 12 mdr. man ikke må sælge, pantsætte eller udleje.

Og som Jante skriver har man 14 dage til at køretøjet
afgiftberigtiges/omregistreres uanset hvilket land man kommer fra.

Så Daniel må enten gribe dybt i tegnebogen, stille cyklerne på loftet eller
lade være med at købe

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Jante

Dato : 25-02-10 01:07

"daniel" skrev:

> hmm, så håber jeg der er en der lige vil sige, "ja hvis du flytter til
> DK med din tysk registrede cykel må du kører rundt i 1 år får du skal
> omregistrere" og naturligvis en der siger "fantstisk cykel" ;)

Beklager, men som bosiddende i Danmark må du ikke være fører
af et udenlandsk registreret køretøj her i landet, ligesom du heller
ikke kan ansvarsforsikre et sådant med gyldighed i Danmark.
Som tilflytter fra udlandet har du dog 14 dage til at omregistrere.

<http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1809700&vId=202412&i=1#i1809700>

Reglerne er helt klare, og der gives desværre ikke ved dørene!

/J

Fra : N/A

Dato : 25-02-10 13:03

Fra : daniel

Dato : 25-02-10 04:17

On Feb 25, 7:18 am, "Grunnet" <ne...@slet-disse-ord-besked.com> wrote:

> [...]
> afgiftberigtiges/omregistreres uanset hvilket land man kommer fra.
>
> Så Daniel må enten gribe dybt i tegnebogen, stille cyklerne på loftet eller

Hørte lige i radioen at Lars Løkke har planer om at sætte prisen op på
tobak og alkohol....tror bare jeg må bide i det sure æble og kæmpe
videre med at blive hernede ;) og ha mig en dejlig cykel

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-02-10 13:03

daniel wrote:

> Hørte lige i radioen at Lars Løkke har planer om at sætte prisen op på
> tobak og alkohol....tror bare jeg må bide i det sure æble og kæmpe
> videre med at blive hernede ;) og ha mig en dejlig cykel

Endelig en politiker der griber i egen barm,

--
vh
Torben

Fra : jopa

Dato : 25-02-10 13:09

daniel skrev:

> Hørte lige i radioen at Lars Løkke har planer om at sætte prisen op på
> tobak og alkohol....tror bare jeg må bide i det sure æble og kæmpe
> videre med at blive hernede ;) og ha mig en dejlig cykel

Så mødes vi nok. Bor 40km fra grænsen og er pi... kold overfor deres
afgiftsforhøjelser handler alligevel i Das fatterland

--
Mvh. John Paulsen

www.wordpresstema.dk

Fra : Richard

Dato : 26-02-10 11:19

On 23 Feb., 20:26, daniel <aplacebetweenh...@gmail.com> wrote:

> Men da forretningen ikke går super godt hernede overvejer jeg at
> flytte "hjem" til DK i foråret også.

Det var synd, Daniel, håber det lysner og at du finder en vej videre
der, her eller et andet sted

> [...]
> køre touring, og maskinen er også forholdsvist tung, så mit primære
> spørgsmål hertil er by-kørsel (den ene er en ABS model hvis det har

Når ingen har nævnt standardsvaret på det spørgsmål, så lad dog mig:
NTV650, evt. med fuldkåbe og tasker, eller en tidlig NT650V Deauville.
Begge er der masser af dernede til fornuftige priser, (NTV'en) koster
ikke alverden at registrere her, de er kun lidt større end din CB500,
men har begge meget bedre touringegenskaber IMHO. – ikke mindst pga.
kardan og vandkøling, for nu straks at udelukke en stribe andre cykler
i den klasse

I din søgning efter dem vil du sikkert støde på en VX800 eller to,
sikkert også udmærkede til langfart, helt sikkert billige i
anskaffelse, men lidt dovne i styringen i byen som på de små veje. Og
formentlig sværere at få reservedele til, hvis behovet skulle opstå....

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : daniel

Dato : 26-02-10 13:12

On Feb 26, 7:19 pm, Richard <rpaderich...@netscape.net> wrote:

> [...]
> anskaffelse, men lidt dovne i styringen i byen som på de små veje. Og
> formentlig sværere at få reservedele til, hvis behovet skulle opstå....

haha, tak Richard, nu er CB500 Twin udgaven jo altså også
vandkølet...sikke en masse betvivlinger man undgik ;)

men jo jeg ved jo du har en ting for de der NTV'er, nu var det mest
for den teknisk udfordrende forgaffel jeg faldt for cyklen og så de
mange handskerum, ville gerne ud og køre nogle længere ture, samtidig
være lidt by gæk, men jeg vil da kigge efter en NTV'er hvis de har
det

her er min lokale MC pusher: http://www.b-g-motorraeder.de og da jeg
solgte min CB500 til dem lovede han mig en god pris på min næste MC
(ca. en 2-400 € rabat)

Fra : daniel

Dato : 26-02-10 13:13

On Feb 26, 9:12 pm, daniel <aplacebetweenh...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> her er min lokale MC pusher:http://www.b-g-motorraeder.deog da jeg
> solgte min CB500 til dem lovede han mig en god pris på min næste MC

NTV'er koster ca. 1300 € ....nu må vi se

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-03-10 07:55

daniel wrote:
> NTV'er koster ca. 1300 € ....nu må vi se

Jeg købte en fin 100% original NTV 1993 med under 10.000 på tælleren til
min frue for et par år siden. Den gik for 16-1700 på ebay (kan ikke
huske det helt præcist).

--
vh
Torben

Fra : Richard

Dato : 26-02-10 14:19

On 26 Feb., 21:12, daniel <aplacebetweenh...@gmail.com> wrote:

> haha, tak Richard, nu er CB500 Twin udgaven jo altså også
> vandkølet...sikke en masse betvivlinger man undgik ;)

Men hvis den passede dig, hvorfor solgte du den så, Daniel? Var du
tilfældigvis træt af at passe kæden på de lange ture

> [...]
> mange handskerum, ville gerne ud og køre nogle længere ture, samtidig
> være lidt by gæk, men jeg vil da kigge efter en NTV'er hvis de har

En masse handskerum kan du sikkert godt bygge ind i en stor fuldkåbe,
men hvis du i virkeligheden blot vil have en anderledes forgaffel, er
GTS'en nok svær at komme uden om i den prisklasse. Men pas på,
liebhaveri kan købes for dyrt i det lange løb, har jeg erfaret

> her er min lokale MC pusher:http://www.b-g-motorraeder.deog da jeg
> solgte min CB500 til dem lovede han mig en god pris på min næste MC
> (ca. en 2-400 € rabat)

Men er du ikke varm på at finde en god brugt hos en privat? Det bliver
vel hurtigt mere end 400 euroner billigere, eller hur?

--
Richard pade, Sorgenfri, DK

Fra : daniel

Dato : 28-02-10 06:36

On Feb 26, 10:18 pm, Richard <rpaderich...@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Men er du ikke varm på at finde en god brugt hos en privat? Det bliver
> vel hurtigt mere end 400 euroner billigere, eller hur?

ej MC handle hernede er en del anderledens end "derhjemme" priser
privat eller forretning er næsten det samme, hos forhandler får du
kvittering, garanti og noget moms du kan trække fra.
f.eks. den Honda CB500 '97er jeg havde koster omkring 2.000€ privat
eller i butik, private sælger ofte med "VB" Verhandlungsbar...meeen.
ej jeg er godt tilfreds med denne forhandler, desuden er det ikke
mange MC huse der sælger så gammelt brugt her, fleste MC huse er med
nye cykler og nogle få brugte som ikke er mere end et par år gamle.

jeg måtte desværre sælge "Belinda" grundet arbejdssituationen,
freelance er noget op-og-ned business

Fra : N/A

Dato : 01-03-10 07:55

Fra : N/A

Dato : 01-03-10 07:55

Fra : Richard

Dato : 01-03-10 11:51

On 28 Feb., 14:35, daniel <aplacebetweenh...@gmail.com> wrote:

> jeg måtte desværre sælge "Belinda" grundet arbejdssituationen,
> freelance er noget op-og-ned business

Trist, ikke mindst med det fine styr Miss Belinda prydede sig med i
sine sidsete maaneder

Ja, det kan gaa op og ned som freelancer, vi haaber, det snart gaar op
igen for dig, 7-9-13

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK