So ein Ding...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-02-10 00:13

For første gang har jeg set en hel udsendelse af 'So ein Ding'...
Egentlig en ganske god 'anmeldelse' af AppleTV og iTunesStore. Synes
dog, hans slutbemærkning om, at den 'kun' kunne få '4' pga. manglende
mulighed for TV og filmdownload her i landet, var noget tåbelig sammen
med hans påstand om, at han ikke vidste, om det er grundet i ophavsret
eller ikke, at vi kun kan købe musik her i landet.

Som tilknyttet gruppen, der også laver 'Harddisken' burde han kunne
huske, at det netop er pga. - manglende - ophavsrettigheder, det ikke
kan lade sig gøre. - Det har været nævnt så mange gange i 'Harddisken',
så gentagelser ville være kedelige...

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 23-02-10 17:03

On 24 Feb., 00:13, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
> [...]
> med hans påstand om, at han ikke vidste, om det er grundet i ophavsret
> eller ikke, at vi kun kan købe musik her i landet.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Han nævnte flere gange at man skal gøre tingene på Apples måde og ikke
kan gøre dem på sin egen måde. Han udtrykte at man fik:"En kærlig
omfavnelse af Apple" Så var der manglende USB-indgang for film man
kunne spille fra en ekstern harddisk, eller en memorypind. For USB
indgangen kunne ikke bruges. Sammenligner du med en PS3, så er der 2
USB-indgange som kan bruges.
Apple-TV har begrænsniger i størrelse og bitrate på film.Det har PS3
for eksempel ikke.
Så mere end 4* kan den næppe opnå. Når man sælger en dims som skal
udmærke sig ved filmleje, så er det et minus at man ingen film kan
leje. TDC har en boks hvor man kan leje film. Så konceptet er muligt.
Men åbenbart ikke i Apples regi.
Apple TV mangler ligeledes et drev. Som minimum et DVD drev. PS3 har
et BD-drev til sammenligning. Apple-TV er en skrabet model.
Computerkraften er obsolete sammenlignet med de 8 processorer og den
overlegne grafik en PS 3 byder på. Priserne er ovenikøbet så godt som
identiske.
4* er en foræring fra en Mac-fan.

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-10 08:04

> [...]
> huske, at det netop er pga. - manglende - ophavsrettigheder, det ikke
> kan lade sig gøre. - Det har været nævnt så mange gange i 'Harddisken',

Det er vist kun rettigehdshaverne og Apple der ved hvorfor der ikke er
en aftale på plads endnu ... Mit gæt er at de pga. danmark retliavt
lille størrelse venter på at kunne lave en fælles nordisk aftale ...
ligesom det skete da Musik kom på ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 24-02-10 09:47

On 24 Feb., 08:03, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Mit g t er at de pga. danmark retliavt
> lille st rrelse venter p at kunne lave en f lles nordisk aftale ...
> ligesom det skete da Musik kom p ...
>
> /thomas
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvorfor kan TDC så leje film ud? De bor da i samme -for lille land.

Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-10 18:02

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Hvorfor kan TDC så leje film ud? De bor da i samme -for lille land.

Fordi TDC i Danmark er en stor spiller .. det er Apple ikke ... Eller
måske fordi Apple har krav og ønsker som de lokale rettighedshavere ikke
vil være med til .. f.eks. kan de jo sige "det skal krypteres med
Windows Media DRM" ...

/thomas

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-02-10 18:20

Lyrik wrote:

> Hvorfor kan TDC så leje film ud? De bor da i samme -for lille land.

Tja, monstro vi ikke skal gætte på, at det lige præcis er pga., at det
*ikke* er et Apple produkt? - Jeg kender en del TDC - bl.a. ældre og
handicappede YouSee brugere med Mac, der har utroligt store problemer
med i det hele taget at få TDC til at levere opsætning iflg. de indgåede
aftaler. - Det stående svar er - "Vi supporterer ikke Mac, kun Windows"...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-10 19:00

> [...]
> aftaler. - Det stående svar er - "Vi supporterer ikke Mac, kun Windows"...

jeg ved ikke hvordan du laver linket mellem TDC's filmudbud, deres
aftaler med rettighedshaverne og deres support til macbrugere men ok

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-02-10 19:38

Thomas von Hassel wrote:

> jeg ved ikke hvordan du laver linket mellem TDC's filmudbud, deres
> aftaler med rettighedshaverne og deres support til macbrugere men ok

Kunne jo være, som du selv er lidt inde på, at det skal være Win-only +
WMP+DRM... Så det burde ikke være så svær at gennemskue... - I øvrigt
_er_ det Win-only. Jeg /har/ forsøgt med WMP 9.x til Mac hos en bekendt,
der kører WebSpeed/YouSee, og det virker ikke...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-10 19:44

> [...]
> _er_ det Win-only. Jeg /har/ forsøgt med WMP 9.x til Mac hos en bekendt,
> der kører WebSpeed/YouSee, og det virker ikke...

Jeg ved godt TDC's ting kører windows media DRM ... min pointe var et
det er _rettighedshaverne_ som stiller krav .. og TDC er villige til at
bøje sig for at få varer på hylderne. Apple gør det omvendt og venter
bare til modparten bliver desperate nok. Både mht. pris, format osv.
osv. vil Apple bestemme hvordan den kage skal skæres. Husk at NBC trak
deres indhold ud for blot at komme tilbage et år efter uden at Apple
rykkede sig så meget som en milimeter...

/thomas

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-02-10 19:58

> [...]
> aftaler. - Det stående svar er - "Vi supporterer ikke Mac, kun Windows"...

Bortset fra det, så er al support lige ringe uanset hvad du bruger, Mac
eller PC ... de fleste kan kun læse op fra det stykke papir de har fået
i hænderne, og det er først hvis du eskalerer problemet til næste niveau
at kommer til at snakke med en der ved noget ...

/thomas

Fra : N/A

Dato : 24-02-10 18:20