iPhone synkronisering på Mac
Fra : Pico

Dato : 23-02-10 18:07

Det ser ikke ud til det er min dag i dag
Jeg er skiftet til en iMac fra en HP Windows maskine, der er pakket væk. Jeg
er så nået dertil hvor jeg tilslutter min iPhone, den bliver selvfølgelig
fint fundet i iTunes, der foreslår jeg skal opgradere fra v. 3.1.2 der er på
telefonen til v. 3.1.3, den har jeg hørt der kan være problemer med så det
udsætter jeg lidt.
Jeg har anskaffet et lille program i Appelstore og vil synkronisere for at
få det overført til telefonen, der kommer så en advarsel om at alle
programmer på iPhone vil blive slettet og kun de programmer der er i iTunes
vil forblive på telefonen, det vil jeg da være ked af, særligt mit GPS
program Navigon vil da være surt at miste.
Jeg prøvede så de andre synkroniserings områder, musik, film osv. Det var
det samme, det lyder underligt at man ikke kan skifte Pc/Mac og så bare
fortsætte hvor man slap på den gamle maskine uden at miste alle programmerne
på iPhonen ? Min konto i Appel store virker godt nok, kan godt købe ind der.
På et tidspunkt får jeg et tilbud om at ændre "iPhone HPadministrator" til
en anden, men så vidt jeg kunne gennemskue ville jeg så også miste alt hvad
der var af programmer mm. På iPhonen ?
Er der nogen der har erfaring eller løsning på dette ? Jeg har den gamle
maskine i kælderen og kan slæbe den op og så pille alle programmerne, købte
og gratis ud af den og kopiere dem til iMac, men vil det virke og hvor skal
de ligge ?
Hvis det er en helt gal gruppe må I fortælle hvilke der er mere relevant.

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-02-10 18:16

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

>Jeg har den gamle
> maskine i kælderen og kan slæbe den op og så pille alle programmerne, købte
> og gratis ud af den og kopiere dem til iMac, men vil det virke

ja ... det er nok det nemmeste ...

> og hvor skal
> de ligge ?

drag and drop dem over i iTunes .. så klarer den resten.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 23-02-10 18:48

> ja ... det er nok det nemmeste ...

> drag and drop dem over i iTunes .. så klarer den resten.

Jeg bruger Synchronize Pro til bl.a. at synkronisere iTunes-arkiverne
mellem laptop og MacMini.

Man skal blot være forsigtig med ikke at få for mange forældede apps
liggende.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-10 18:39

Hej,

> Er der nogen der har erfaring eller løsning på dette ? Jeg har den gamle

De programmer du een gang har købt på AppStore er dine. Du kan gå ind på
din nye computer og "købe" dem igen i AppStore ved at trykke på knappen
for at hente dem - du kommer ikke til at betale igen. Eneste krav er, at
du logger ind i iTunes med samme email-adresse som du brugte, da du
købte programmerne i første omgang.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-02-10 18:43

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
> for at hente dem - du kommer ikke til at betale igen. Eneste krav er, at
> du logger ind i iTunes med samme email-adresse som du brugte, da du

desværre har de ikke gjort det samme for musik downloads ...

/thomas

Fra : Pico

Dato : 23-02-10 19:00

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> desværre har de ikke gjort det samme for musik downloads ...

Jeg har vist kun et musikdownload (er tonedøv) så det er ikke det store
problem, vil prøve den løsning inden jeg går i kælderen. Takker.

--
MVH
Pico

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-02-10 19:08

Pico <Selvestemig@hotmail.com> wrote:

> Jeg har vist kun et musikdownload (er tonedøv) så det er ikke det store
> problem

er det ikke kun når man selv skal synge at det er et problem ?

/thomas

Fra : Pico

Dato : 23-02-10 19:35

> er det ikke kun når man selv skal synge at det er et problem ?

Det er egentlig ikke noget problem, musik interessere mig ikke, for mig
lyder det som den (næsten) samme sumsirium og synge får jeg slet ikke lov
til for omgivelserne

--
MVH
Pico

Fra : Pico

Dato : 24-02-10 15:34

"Jens Kristian Søgaard" <jens@mermaidconsulting.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> du logger ind i iTunes med samme email-adresse som du brugte, da du købte

Tak for det fif, jeg har fået hentet alle programmerne undtagen et som jeg
ikke kan finde, et til at GPS foto og dem er der mange af så jeg henter bare
et andet Særligt Navigon er jeg glad for ikke at risikere noget med.
Nu har jeg bare nogle hjemmevideoer jeg skal have lagt over, så kan jeg
synkronisere igen.

--
MVH
Pico