Smørenippel til NSU MAX
Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 23-02-10 18:15

Hej jeg leder for en bekendt efter en smørenippel til bremse
reaktionsarmen på en NSU MAX

Fra : Anders Majland

Dato : 23-02-10 19:33

> Hej jeg leder for en bekendt efter en smørenippel til bremse
> reaktionsarmen på en NSU MAX

Hvad er gevindet ?

Bla biltema har æske med div størrelser

/A

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 23-02-10 19:57

kim.svensson@tdcadsl.dk skrev:
> Hej jeg leder for en bekendt efter en smørenippel til bremse
> reaktionsarmen på en NSU MAX

Hvis det er såden en alm. fedtnippel, så kør forbi en
landbrugsmaskinhandel. De har altid et større udvalg af forskellige nipler.
Hilsen Matthias

Fra : Per V. Misser

Dato : 23-02-10 22:21

Hej

<kim.svensson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej jeg leder for en bekendt efter en smørenippel til bremse
> reaktionsarmen på en NSU MAX

Du kan garanteret købe den her, men det er sikkert en standard nippel efter
DIN-norm som kan købes i alle tekniske forretninger.

http://www.nsu-dele.dk/

--
Per V. Misser
CX500E 82

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-02-10 22:36

On Tue, 23 Feb 2010 22:20:31 +0100, "Per V. Misser"
<per_misser@mail.dk> wrote:

Hej.

>Du kan garanteret købe den her, men det er sikkert en standard nippel efter
>DIN-norm som kan købes i alle tekniske forretninger.

Jeg er ikke helt sikker, men det foresvæver mig at det er en standard
5mm nippel til at presse i.

>http://www.nsu-dele.dk/

Han plejer at have grejet

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 23-02-10 22:52

Per V. Misser skrev:
> Hej
>
> <kim.svensson@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>

> Du kan garanteret købe den her, men det er sikkert en standard nippel efter
> DIN-norm som kan købes i alle tekniske forretninger.

Jup!
Dét skulle være den ubetingede fordel ved at køre tysk frem for englænder !

--
Armand.

Fra : daniel

Dato : 24-02-10 05:33

On Feb 23, 10:52 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
>
> Jup!
> Dét skulle være den ubetingede fordel ved at køre tysk frem for englænder !

Havde en standard fra 1953, jeg husker der var en eller anden skrue
omkring enten for hjul eller olie tilførslen som var i tommer
heldigvis var jeg i værksted som håndterede engelske cykler.

Men det can jo være noget efter monteret eller blot noget med
handelshindringer, jeg havde dengang 2 styk, og den anden som var en
smule nyere var med metrisk skrue.

men jo smørenippel er helt bestemt ganske ganske standard, jeg mener
bare man finder en fætter med en fedt sprøjte så skulle den være i
vinkel.

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-02-10 18:05

On Wed, 24 Feb 2010 04:33:11 -0800 (PST), daniel
<aplacebetweenhere@gmail.com> wrote:

Hej Daniel.

> [...]
>
>Men det can jo være noget efter monteret eller blot noget med
>handelshindringer, jeg havde dengang 2 styk, og den anden som var en

NSU MAX produceredes også i en periode på HRD Vincent fabrikken i
England, og det kan være sådan en der har fundet vej til Danmark.

>men jo smørenippel er helt bestemt ganske ganske standard, jeg mener
>bare man finder en fætter med en fedt sprøjte så skulle den være i
>vinkel.

Jeg var også ved at skrive at der en verden til forskel på en Standard
og en Special MAX netop på bremserne.
En Standard MAX har ikke en smørenippel, den kom på Special og Super
MAX qua akslen der går gennem stellet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Glavind

Dato : 24-02-10 23:15

kim.svensson@tdcadsl.dk skrev:
> Hej jeg leder for en bekendt efter en smørenippel til bremse
> reaktionsarmen på en NSU MAX

45 smørenipler til 99,50 kr.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4836&Grp=&n=10

Mvh