Outlook Express i Win 7
Fra : M

Dato : 22-02-10 16:31

Undskyld jeg krydsposter, men begge grupper er for mig relevante.

På min datters pc med Win 7 32 bit Home Premium tog jeg Windows mail mappen
fra en Vista maskine og kopierede den over i program mappen i Win 7. Som
Administrator/Take Ownership funktionen. Og så kører Windows mail perfekt
som Mailklient på hendes. Den der Windows Live Mail vil jeg ikke bruge. Men
nu er mit problem så. Jeg har en 64 bit version af Win 7 på min nye bærbare.
Der kan jeg ikke gøre samme nummer. Hvorfor ikke ? Nogen der har et triks ?
Kan det være fordi den Windows Mail ( har også prøvet en Outlook Express fra
en XP Pro 32 ) netop begge er 32 bit programmer ?
Har prøver at kopiere mail programerne ind i både 32 og 64 bit mapperne. Men
den venter og venter med Windows Mail. Og jeg må logge af for at afbryde
programmet. Her fundet et sted hvor jeg kunne hente Outlook Express som en
instllations fil/program. Men den understøtter ikke 64 bit siger den under
installationen.
Jeg er sikker på det er en måde det kan lade sig gøre på, når man kan med 32
bit versionen. Men jeg går ud fra det er 64 bit versionen af enten Windows
mail eller Outlook Express jeg skal finde et eller andet sted. Da jeg kender
ingen der kører XP eller Vista i 64 Bit ver. Men måske en herinde har en
helt anden løsning, ved godt der er andre gratis mail programmer, men jeg er
fortrolig og glad for ovenstående programmer og foretrækker at beholde dem
hvis det kan lade sig gøre.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 22-02-10 18:00

>Her fundet et sted hvor jeg kunne hente Outlook Express som en
>instllations fil/program.

Hvor?
Link tak

Jeg har desværre ikke en løsning på dit problem, men kunne da godt have
glæde af en OE i min Win7 32bit

Mvh
Bri@n

Fra : Peter

Dato : 23-02-10 04:05

"M" <123@45.67> skrev i en meddelelse
> Her fundet et sted hvor jeg kunne hente Outlook Express som en
> instllations fil/program. Men den understøtter ikke 64 bit siger den under
> installationen.

Undskyld, men det tvivler jeg meget på.
Outlook Express er ikke en enkeltstående program, men bliver installeret
sammen med Internet Explore.
Da det ikke er muligt, at fjerne Internet Explore 8, fra Windows 7, kan du
heller ikke få lov til at installere en tidligere version med Outlook
Express.
Så indtil Microsoft, beslutter sig for at frigive Outlook Express som et
selvstændigt program, må du ty til alternativer, som f.eks Thunderbird.
Skriver du Thunderbird dk i Google, vil den lede dig på rette vej.

PeterB

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-02-10 08:37

Peter skrev den 23-02-2010 04:04:
> Skriver du Thunderbird dk i Google, vil den lede dig på rette vej.

Thunderbird 3.0.2 ventes frigivet i løbet af torsdag, så vent lige på
den. http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-10 11:04

"M" <123@45.67> wrote in message
> [...]
> programmer, men jeg er fortrolig og glad for ovenstående programmer og
> foretrækker at beholde dem hvis det kan lade sig gøre.

Hvis du vil køre Windows mail på 64 bit Win 7, det gør jeg, så kan du hente
denne fil, hvor der er hjælp til at få dette til at køre.
http://www.lindhardt.net/tempo/WindowsMail.zip

Jeg fjerner filen om en uges tid.

Mvh Sven

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-10 11:06

"Sven Lindhardt" <svt(snabela)lindhardt(dot)net> wrote in message

> [...]
>
> Hvis du vil køre Windows mail på 64 bit Win 7, det gør jeg, så kan du
> hente denne fil, hvor der er hjælp til at få dette til at køre.

Jeg glemte lige at side, at jeg kører UK versionen. Jeg ved ikke om det
betyder noget.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-02-10 11:13

Sven Lindhardt skrev:

>Hvis du vil køre Windows mail på 64 bit Win 7, det gør jeg,

Det sjove bliver når windows mail bliver angrebet og dem der så bruger den
i win 7 begynder at tude over at den ikke bliver opdateret, så har alle
andre lov til at bitche dem.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 23-02-10 11:34

Ivan V. Klattrup skrev den 23-02-2010 11:13:
> Det sjove bliver når windows mail bliver angrebet og dem der så bruger
> den i win 7 begynder at tude over at den ikke bliver opdateret, så har
> alle andre lov til at bitche dem.

Hvor tit sker det egentligt, at et mailprogram bliver angrebet? Jeg
synes altid, at det er i forbindelse med browsing, at man hører om angreb.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-10 13:49

"Jens Jensen" <a@a.invalid> wrote in message

> Hvor tit sker det egentligt, at et mailprogram bliver angrebet? Jeg synes
> altid, at det er i forbindelse med browsing, at man hører om angreb.

Hvis man endelig vil ulejlige sig med et angreb, vil man vel ikke gøre det
på en mail klient, som kun med en hel del besvær kan bruges uofficielt.
I øvrigt bruger jeg kun nyhedslæseren.