En central internet station i alrummet....~
Fra : Mogens

Dato : 22-02-10 20:14

Ofte har vi lige brug for at slå noget op på internettet.
Ofte vil min hustru lige vise mig noget på hendes PC, men det er akavet
da jeg ikke rigtigt kan se uden at hun rejser sig.

DERFOR, vil vi gerne lave en central internet station, hvor vi kan stå
og i fælleskab surfe, og/eller lige hurtigt checke et eller andet. Men
vi ønsker ikke en knurrende PC stående under spisebordet, så derfor
ville jeg meget gerne høre jeres idéer til hvordan I har strikket jeres
setup sammen!

Alså:
1) Lynhurtig access
2) Stor skærm
3) Ingen larmende HW i umiddelbar nærhed

Havde på et tidspunkt den idé at PS3'eren kunne bruges sammen med vores
50" fjernsyn. Men PS3 er ubrugelig til surf på internettet.

Fra : Mogens

Dato : 22-02-10 20:51

Mogens wrote:
> [...]
>
> Havde på et tidspunkt den idé at PS3'eren kunne bruges sammen med vores
> 50" fjernsyn. Men PS3 er ubrugelig til surf på internettet.

Har tænkt på at lave et beslag til en bærbar PC placeret nedenunder
spisebordet, og så placere end 27" skærm på bordet med trådløs mus,
tastatur og selvfølgelig internet via Wifi. Men hvad med Skærmen? Kan
man få en trådløs løsning her, så man slipper for et megakabel der sno'r
sig fra undersiden af bordet og over bordpladen?

Nogen gode idéer til en trådløs mus/tastatur der designmæssigt er o.k.,
og hvor signalet let kan trænge igennem 4-5 cm massiv mdf-plade?

Fra : George

Dato : 22-02-10 22:22

Mogens skrev:

> [...]
>
> Nogen gode idéer til en trådløs mus/tastatur der designmæssigt er o.k.,
> og hvor signalet let kan trænge igennem 4-5 cm massiv mdf-plade?

Det lyder som om du ønsker dig en Imac 27" med trådløst
tastatur og mus.: http://www.apple.com/dk/imac/

George

Fra : Mogens

Dato : 22-02-10 23:30

George wrote:

> Det lyder som om du ønsker dig en Imac 27" med trådløst tastatur og
> mus.: http://www.apple.com/dk/imac/
>
> George

Lyder som et spændende bud, dog en kende dyr! Problemet er også lidt at
jeg er XP-mand, så at springe til Mac er også noget ekstra læring, og
jeg bruger en del underlige utilities som næppe kan findes til Mac
platformen.

Men sidder PC'en integreret i skærmen, eller skal man stadig have bøvl
med at trække ledning fra monitor til box? Fruen vil næppe synes om at
jeg borer et hul i hendes super ellipse bord til kabler :)

Fra : Mogens

Dato : 23-02-10 02:14

George wrote:

> Det lyder som om du ønsker dig en Imac 27" med trådløst tastatur og
> mus.: http://www.apple.com/dk/imac/
>
> George

Var lige ved at se mig varm på Imac'en, men opdagede så at 27" skærmen
ikke er med touch screen teknologi. Øv-bøv, og for dumt Apple! Her er
Sony´s Vaio langt foran, men designet lader dog en del tilbage at ønske
på sidstnævnte. Og med en pris der nok lander lidt under IMac'en, så
kunne Imac have været en mulighed. Men ikke uden touch screen :(

Fra : F.Syndergaard

Dato : 22-02-10 22:10

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Havde på et tidspunkt den idé at PS3'eren kunne bruges sammen med vores
> 50" fjernsyn. Men PS3 er ubrugelig til surf på internettet.

Kan man ikke i dag få en skærm med indbygget internet og tuch skærm.
Synes jeg så det i "So ein ding", Se selv een af de seneste udsendelser på
nettet.

MVH Finni

Fra : Mogens

Dato : 22-02-10 23:49

F.Syndergaard wrote:

> Kan man ikke i dag få en skærm med indbygget internet og tuch skærm.
> Synes jeg så det i "So ein ding", Se selv een af de seneste udsendelser på
> nettet.
>
> MVH Finni

Søgte lidt og fandt en Sony Vaio. Den erindrer jeg også svagt at Nikolai
viste frem, men åbenbart er den store 24" ikke kommet til DK endnu.
Såvidt jeg kan se kan man kun få Vaio i diverse notebook formater. Men
et spændende bud.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-02-10 22:14

Mogens skrev:

> 1) Lynhurtig access
> 2) Stor skærm
> 3) Ingen larmende HW i umiddelbar nærhed

Er det ikke en iPad I skal have når den kommer frem?

Fra : Ulrik

Dato : 22-02-10 22:49

Mogens wrote:
> [...]
>
> Havde på et tidspunkt den idé at PS3'eren kunne bruges sammen med vores
> 50" fjernsyn. Men PS3 er ubrugelig til surf på internettet.

Det lyder næsten oplagt for en FIT-PC med en Solid State Disk. Med en
SSD-disk er der ingen bevægelige dele som harddisk eller blæsere. Du kan
endda få et VESA-beslag, så du kan skrue den fast bag på jeres fjernsyn.
Læs om den her: http://www.fit-pc.com/web/

Mvh
Ulrik

Fra : Mogens

Dato : 23-02-10 00:08

Ulrik wrote:

> [...]
> SSD-disk er der ingen bevægelige dele som harddisk eller blæsere. Du kan
> endda få et VESA-beslag, så du kan skrue den fast bag på jeres fjernsyn.

Wow!!! Den havde jeg aldrig hørt om, så jeg lærer virkelig noget i
aften. Må godt nok sige at den er cute.

Fra : CC

Dato : 23-02-10 00:42

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Wow!!! Den havde jeg aldrig hørt om, så jeg lærer virkelig noget i aften.
> Må godt nok sige at den er cute.

Ja og prisen er lige så Wow .............
http://www.fit-pc.dk/index.php/da/om-fit-pc/priser.html

Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 23-02-10 07:44

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Wow!!! Den havde jeg aldrig hørt om, så jeg lærer virkelig noget i aften.
> Må godt nok sige at den er cute.

Det kunne også være en Zotac, ASUS EeePC eller en Acer Revo.

Mvh Sophus

Fra : Sophus Vørsing (2670~

Dato : 23-02-10 07:47

"Sophus Vørsing (2670)" <newsvorsing@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Det kunne også være en Zotac, ASUS EeePC eller en Acer Revo.
>
> Mvh Sophus

Der skulle have stået ASUS EeeBox

Fra : Ulrik

Dato : 23-02-10 23:09

Sophus Vørsing (2670) wrote:

> Der skulle have stået ASUS EeeBox

Det kunne det, men de indeholder alle en blæser. Derudover ved jeg ikke,
om man kan få dem med en SSD. Man kan selvfølgelig altid sætte en i
selv, men så ryger garantien sikkert.

Mvh
Ulrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-02-10 08:03

Mogens <no@mail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> vi ønsker ikke en knurrende PC stående under spisebordet, så derfor
> ville jeg meget gerne høre jeres idéer til hvordan I har strikket jeres

Der findes bundkort og PCere der har indbygget "onboard" OS, som giver
hurtig adgang til browser, skype og lign.

http://connery.dk/artikler/tech.80/asus-express-gate.4521.html
bare lige for at give dig en ide.

--
Bjarke Andersen

Fra : N Dude

Dato : 23-02-10 14:21

Mogens wrote.:

> Havde på et tidspunkt den idé at PS3'eren kunne bruges sammen med
> vores 50" fjernsyn. Men PS3 er ubrugelig til surf på internettet.

Byg en lille pc med alt onboard og en 2.5 harddisk. Er dødnem at bygge og
fylder ingen ting monteret bag dit fjernsyn. Jeg ville påtage mig at bygge
een, der kun er 45mm tyk, så det er nemt nok.

Dermæst trådløs mus og tastatur.

Aldi havde i øvrigt een i sidste måned

Fra : Petersen Michael

Dato : 24-02-10 18:35

Mogens wrote:
> Ofte har vi lige brug for at slå noget op på internettet.
> Ofte vil min hustru lige vise mig noget på hendes PC, men det er
> akavet da jeg ikke rigtigt kan se uden at hun rejser sig.

Hvad med en Asus eee box?

Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.

Fra : Mureren

Dato : 24-02-10 23:00

> [...]
> ønsker ikke en knurrende PC stående under spisebordet, så derfor ville jeg
> meget gerne høre jeres idéer til hvordan I har strikket jeres setup

Hvad med en HP Touchsmart?

Fra : Mogens

Dato : 25-02-10 05:56

Mureren wrote:

> Hvad med en HP Touchsmart?
Jo, det kunne ligesom Sony Vaio'en fint være et bud! Jeg hælder dog lige
nu mest til en IMac, men først når den kommer med en touchskærm i 27".
Designmæssigt er IMac'en - efter mine smagsløg - klasser over de andre,
og jeg har også en tro på at den nok på mange måder vil være en bedre
oplevelse (støj eksempelvis).