Hvad er mdworker
Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 10:03

Før troede jeg min Unison var lidt umulig, somme tider gik grafikken
lidt bananas.
Nu har jeg på fornemmelsen, at min MacBook er ved at være træt - og det
er RAM eller grafik den er gal med, ved jeg ikke noget om.
Grafikken går somme tider lidt i baglås, så skærmen ikke
opdateres...men nærmest fryser i små områder. Computeren begynder også
at hive efter vejret, selv når der ikke er store programmer igang.

Jeg kiggede lidt i Aktivitetsovervågning, og faldt over enheden
mdworker. Hvad er det?

http://dl.dropbox.com/u/2576680/aktivitet.jpg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-02-10 10:14

Steen skrev:
> [...]
> vejret, selv når der ikke er store programmer igang.
>
> Jeg kiggede lidt i Aktivitetsovervågning, og faldt over enheden

Det er Spotlights arbejdshest.

Hvis din maskine er træg, ville jeg starte med at kigge i
Konsolværktøjet og se om der bliver skrevet noget nogen steder. Da jeg
fik den slags problemer, var min diskstruktur syg så OS X prøvede at få
fat i diskområder der ikke findes. Det giver den slags symptomer.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-10 10:47

On 2010-02-21 10:14:08 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen said:

> [...]
> fik den slags problemer, var min diskstruktur syg så OS X prøvede at få
> fat i diskområder der ikke findes. Det giver den slags symptomer.

Okay, det prøver jeg. Tak for info

Fra : Jon

Dato : 21-02-10 21:01

<Steen> wrote:

> mdworker

MD = Metadata, dvs. "data om data".
Prosessen mdworker oppretter eller oppdaterer Spotlights indeksfiler.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Steen

Dato : 21-02-10 22:35

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> MD = Metadata, dvs. "data om data".
> Prosessen mdworker oppretter eller oppdaterer Spotlights indeksfiler.

Okay!
Jeg lagde godt mærke til, at Spotlight indexerede da jeg ville lave en
søgning.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-10 22:38

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Okay!
> Jeg lagde godt mærke til, at Spotlight indexerede da jeg ville lave en
> søgning.

hvis den gør det tit så er der noget galt, enten med din disk eller med
dit index. Normalt (som f.eks. på mine maskiner) skal den bare kører i
baggrunden hele tiden og ikke blokere for søgniner med en "indexing
now... " besked .

Fra : Jon

Dato : 21-02-10 23:32

> [...]
> dit index. Normalt (som f.eks. på mine maskiner) skal den bare kører i
> baggrunden hele tiden og ikke blokere for søgniner med en "indexing

Det er riktig. Den eneste anledning den ellers kjører over tid
(normalt!) er dersom man kopierer inn store mengder data på disken -
f.eks. ved gjenopprettelse av en disk etter krasj, eller dersom en krasj
har ødelagt indeksfilen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-10 23:35

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> dersom man kopierer inn store mengder data på disken

hmm, jeg har godt nok ikke set det efter kopiering af store mængder data
.... og jeg har da lige flyttet omkring 200GB fra en disk til en anden

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-10 07:56

On 2010-02-21 22:37:43 +0100, Thomas von Hassel said:

> [...]
> dit index. Normalt (som f.eks. på mine maskiner) skal den bare kører i
> baggrunden hele tiden og ikke blokere for søgniner med en "indexing

Det er første gang jeg har lagt mærke til det. Jeg opdagede det kun,
fordi jeg klikkede på "forstørrelsesglasset" for hurtigere at finde et
program. Det stod der, at Spotlight var ved at indexere.

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-10 09:31

On 2010-02-21 10:02:56 +0100, Steen said:

> [...]
> at hive efter vejret, selv når der ikke er store programmer igang.
>
> Jeg kiggede lidt i Aktivitetsovervågning, og faldt over enheden

Her er endnu et eksempel på de underlige ting der sker.
http://dl.dropbox.com/u/2576680/fuckup.jpg

Oftest er det Unison den er gal med. Om det er Unison der er ekstra
krævende, ved jeg ikke