iMac - er den hurtig nok til HD 1080p film~
Fra : psandn

Dato : 21-02-10 01:12

Hej med jer,

Jeg står og skal til at investere i en ny Mac, og jeg har kastet min
interesse på:

iMac 21.5-inch: 3.06GHz, ATI Radeon HD 4670 graphics with 256MB

Mit store spørgsmål er så bare - er den hurtig nok til at afspille HD
i 1080p? Hvad med MKV(Matroska), kan den vise film i dette format uden
at hakke?

Hvis jeg opgradere CPU til 3.33 GHZ, vil det så give nogen mærkbar
forskel på hastigheden?

På forhånd tak for jeres svar!

Fra : jagge

Dato : 21-02-10 11:14

> Hvis jeg opgradere CPU til 3.33 GHZ, vil det så give nogen mærkbar
> forskel på hastigheden?
>
> På forhånd tak for jeres svar!

Hej

Jeg redigerer på en macbook og en imac. Det meste jeg roder med er HDV
som måske ikke er helt så tungt.

Jeg vil ikke give nogen garantier med mindre jeg har prøvet en stump af
det materiale du påtænker men kan ikek forestille mig at det kan være et
problem.

HVis det ikke kan med den ene cpu kan det heller ikke med den anden hvis
de er af samme type. Men har du overvejet de her nye processorer (er det
ikke i7 de hedder) ?

MVH

Jakob

MVH

Jakob

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 21-02-10 11:42

> Mit store spørgsmål er så bare - er den hurtig nok til at afspille HD
> i 1080p? Hvad med MKV(Matroska), kan den vise film i dette format uden
> at hakke?

Hvad er kilden til din 1080p? Bluray film?
(Hvis din kilde er DVCPRO, HDCAM, Red One eller andet sjov, er det et helt
andet spørgsmål)

- Mikael

Fra : jagge

Dato : 21-02-10 13:19

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Hvad er kilden til din 1080p? Bluray film?
> (Hvis din kilde er DVCPRO, HDCAM, Red One eller andet sjov, er det et helt
> andet spørgsmål)

Ja det er selvføligelig en rigtig god pointe, HD er ikke bare HD, det er
sgu lidt af en jungle :0).

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-10 12:16

psandn <philipsn@gmail.com> wrote:

> Mit store spørgsmål er så bare - er den hurtig nok til at afspille HD
> i 1080p? Hvad med MKV(Matroska), kan den vise film i dette format uden
> at hakke?

min Core 2 Duo mac mini fra 1,5 år siden kan gøre det uden problemer ...

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 21-02-10 13:32

> [...]

> at hakke?
>
> Hvis jeg opgradere CPU til 3.33 GHZ, vil det så give nogen mærkbar

Ja, du kan godt hente 1080p MKV på The Pirate Bay og afspille uden hak

--
Jesper
Chuck Norris invented the spoon because using

Fra : psandn

Dato : 21-02-10 08:29

On 21 Feb., 07:32, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]
> Jesper
> Chuck Norris invented the spoon because using
> knives to kill people was just too easy.

Ha ha nu var det mest fordi jeg sidder med en gammel PowerBook G4 og
den kan knap afspille film fra youtube. Det jeg bare vil undgå er
hakkeriet ved YouTube HD, Podcasts i HD osv. Sjovt nok har min iPhone
lettere ved at afspille video trods dens mindre processor.

Jeg takker for jeres ekstremt hurtige svar og så vil jeg ellers lægge
iMac'en i indkøbskurven.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 21-02-10 19:05

> [...]

> hakkeriet ved YouTube HD, Podcasts i HD osv. Sjovt nok har min iPhone
> lettere ved at afspille video trods dens mindre processor.

iPhone kan bruge GPUen til H264 dekodning.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-02-10 20:24

psandn skrev:

> hakkeriet ved YouTube HD, Podcasts i HD osv. Sjovt nok har min iPhone
> lettere ved at afspille video trods dens mindre processor.

Den har med meget stor sandsynlighed en bette chip et sted der er skrap
til at dekode video.

Fra : N/A

Dato : 21-02-10 20:24