Hvor meget HW skal jeg købe for at høre
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-02-10 14:43

Hvad skal jeg købe for f.eks. at få udbytte af en f.x. Clint Odin eller
Logitech netradio?
(vedr. artikel i Politiken om netradioe d. 20/2)

Altså et trådløst "netværk" fra min faste forbindelse, via
telefonledningen.

Kan du anbefale noget. f.eks. her:
http://www.proshop.dk/?grpid=29&catid=1

Skriv gerne om dine erfaringer.
Det er tilsyneladende ikke alle trådløse net der har tilstrækkelig
kapacitet.
Det undrer mig.

Mvh. Jørgen

Fra : Max

Dato : 21-02-10 17:35

Hej Jørgen

> Skriv gerne om dine erfaringer.

Jeg har en Clint Heimdal, den klare sig fint med
en almindelig trådløs forbindelse.

--
Mvh Max

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 24-02-10 21:08

Max wrote:

> Jeg har en Clint Heimdal, den klare sig fint med
> en almindelig trådløs forbindelse.

Max - det er netop mit spørgsmål:

Hvad er en "almindelig trådløs forbindelse" ?

Hvad skal jeg købe? Kan du liste det op? Firmanavn, type?
Bare 1 boks?
Specielle kabler der skal købes ekstra? Andet?

John's forstår jeg ikke helt.
(Jeg har en router af en type, en Zyxel. Forbundet til PC'en i den ene
ende, og tlf. stikket i den anden. Men den laver jo ikke meget trådløst
netværk)

John, det er jo netop alle jer der ved hvad der er behov for, der
tilsyneladende holder godt fast i jeres hemmeligheder. Vil I ikke
afsløre det???

(Jeg har læst nyhedsgrupper i masser af år. Så dette er ikke nyt.
Men når man selv står og har brug for et svar er det træls at 95% af
svarene er uden nytte.)

Mvh. Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-10 21:39

Jørgen Rasmussen skrev:

> [...]
>
> (Jeg har læst nyhedsgrupper i masser af år. Så dette er ikke nyt.
> Men når man selv står og har brug for et svar er det træls at 95% af

Det er dig der må definere hvad du har brug for, det er der ikke nogen
der har forudsætning for at vide, du stiller spørgsmålet hvad skal jeg
købe for at høre netradio, dette svarer lidt til hvad skal jeg købe for
at køre bil? Du kan købe udstyr fra ca. 800 og til hvad ved jeg 10000?
Du kan starte din søgen ved at kigge lidt her
http://politiken.dk/tjek/digitalt/lyd/article904500.ece Find ud af hvad
du vil have find maualer på nettet på det udstyr du finder interessant
læs dem og hvis du så har spørgsmål kan du stille dem her eller i
netværks gruppen. Held og lykke med din søgen jeg har en helt billig
Amitech 301 til 599, det var nok til mig, men prøv at google lidt efter
internetradio

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-02-10 20:17

Paul Østerby Sørensen wrote:

Klip

> [...]
> købe for at høre netradio, dette svarer lidt til hvad skal jeg købe for
> at køre bil? Du kan købe udstyr fra ca. 800 og til hvad ved jeg 10000?

Tak for kommentar.

Men du har tilsyneladende ikke læst spørgsmålet.
Jeg kan ikke bruge dit svar.

Mvh. Jørgen

Fra : Max

Dato : 27-02-10 19:30

Hej Jørgen

> Max - det er netop mit spørgsmål:

Dit spørgsmål er meget bredt, det forekommer mig
at du ikke selv er klar hvilke muligheder der er, så er
det jo svært at svare præcist hvad det er du skal have.
Du bliver nok nødt til at debatere lidt om emnet.

> Hvad er en "almindelig trådløs forbindelse" ?

Egentlig er det noget du skal spørge i dk.edb.netvaerk.trådløs om.

> Hvad skal jeg købe? Kan du liste det op? Firmanavn, type?
> Bare 1 boks?
> Specielle kabler der skal købes ekstra? Andet?

Hvad er det du gerne vil lytte til ?

Hvad er dit budget ?

Hvad udstyr har du i forvejen ?

Osv.

> (Jeg har en router af en type, en Zyxel. Forbundet til PC'en i den ene
> ende, og tlf. stikket i den anden. Men den laver jo ikke meget
> trådløst netværk)

Jeg bruger en box fra TDC, den indeholder både kablet og
trådløs net, så måske skal du have noget lignende, men det
kan du som sagt spørge i rette gruppe om.

> John, det er jo netop alle jer der ved hvad der er behov for, der
> tilsyneladende holder godt fast i jeres hemmeligheder. Vil I ikke
> afsløre det???

Der er nok ingen hemligheder, men svarene afspejler meget
ofte spørgsmålene. Ingen aner jo noget of hvilke krav spørger
stiller til svaret, så dialog er nødvendig. Som man spørger får
man jo svar skal man huske.

> (Jeg har læst nyhedsgrupper i masser af år. Så dette er ikke nyt.
> Men når man selv står og har brug for et svar er det træls at 95% af
> svarene er uden nytte.)

At de er uden nytte skyldes jo at du ikke spørger nok, fortæl hvad det
er du ikke forstår, fortæl hvad du ønsker og så vidre, så ender det
måske med et resultat du kan bruge.

--
Mvh Max

Fra : jk

Dato : 21-02-10 21:14

On Sun, 21 Feb 2010 14:42:31 +0100, Jørgen Rasmussen <j.asm@mail.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.proshop.dk/?grpid=29&catid=1
>
>Skriv gerne om dine erfaringer.
>Det er tilsyneladende ikke alle trådløse net der har tilstrækkelig

En trådløs router bør du have. En computer kan kun bruges til at
streame fra.

11g skulle være godt nok til lyd. Men 11n er dagens standard, og 6x
hurtigere.

mvh

John

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-02-10 00:18

jk skrev:

> En trådløs router bør du have.

Jeg hører da fint netradio uden en trådløs router,
lige nu kører den på

http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=k&name=p4_fyn

En ganske almindelig kontor-pc med en almindelig
internetforbindelse er nok til netradio, og så kan man
også se tv på

http://www.dr.dk/tv/live#/DR1

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : JYH

Dato : 22-02-10 16:29

Allan Vebel wrote:
> Jeg hører da fint netradio uden en trådløs router,
> lige nu kører den på
>
> http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=k&name=p4_fyn

Det er *en* netradio der menes
Sådan en der ligner en transistorradio:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/digitaltguider/guiderlyd/article904499.ece

Fra : Max

Dato : 22-02-10 17:37

hej JYH

> Det er *en* netradio der menes
> Sådan en der ligner en transistorradio:

Ikke nødvendigvis

http://www.proshop.dk/images/product/2/206427.jpg

--
Mvh Max

Fra : jk

Dato : 23-02-10 14:15

wrote:

> [...]
>Logitech netradio?
>(vedr. artikel i Politiken om netradioe d. 20/2)
>
>Altså et trådløst "netværk" fra min faste forbindelse, via

De der spilledåser er til transportabelt brug evt. clockradio. Hvis du
skal have netradio på dit stereoanlæg er det Clint Heimdal, som Max
skriver.