Hjælp: Fejlmeddelelse: Der opstod en alvor~
Fra : Kaare Holst

Dato : 03-08-01 22:08

Ca. hveranden gang jeg slukket min computer, kommer følgende fejlmeddelelse
på blå skærm frem:

"Windows
Der opstod en alvorlig undtagelse 0E ved 24x:C0031394. Programmet vil blive
lukket."

Hvad kan det skyldes? Ethvert godt råd vil blive modtaget med kyshånd!

Kaare

Fra : Peter Fibæk

Dato : 04-08-01 10:31

weeee... en af Windows' mest kendte fejl... 0E fejlen...

som regel kan du ikke gøre så meget, når du ikke engang kan komme ind i
windows... jeg anbefaler at du prøver at geninstallere windows fra bunden
af....

Fra : Kaare Holst

Dato : 04-08-01 11:28

Tak! Jeg har allerede prøvet at genistallere Windows. Det hjalp ikke. Jeg
kan sagtens komme ind i windows. Konfigurationen fungerer fint, bortset fra
dette lille irritationsmoment.

Kaare

Peter Fibæk <pefi@net.dialog.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b6bc0e1$0$39090$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Madsen

Dato : 04-08-01 13:36

"Kaare Holst" <kaare.holst@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Tak! Jeg har allerede prøvet at genistallere Windows. Det hjalp ikke. Jeg
> kan sagtens komme ind i windows. Konfigurationen fungerer fint, bortset fra
> dette lille irritationsmoment.

0E-fejl har meget ofte noget at gøre med din hardware.
Dårlig RAM, bundkort, processor osv. osv.
<http://www.infinisource.com/techfiles/fatal-0e-errors.html>

Sidst jeg oplevede 0E-fejl var på en Amitech PC.
Bundkortet blev skiftet 3 gange før fejlen forsvandt.

Prøv evt. at hente et program der kan teste din RAM også.
Et godt program er Memtest86 som du kan hente her:
<http://www.teresaudio.com/memtest86/>
(Tag nyeste version 2.7)

--
Mvh. Madsen