Nokia 5800 operatør logo
Fra : Jan

Dato : 20-02-10 23:53

Hej

Efter at jeg har opdateret til sw 31 kommer Telenors logo frem på skærmen
når mobilen startes op.
Telefonen har aldrig været låst til Telenor, så derfor forstår jeg det ikke
helt.

Har prøvet at være inde i Indstillinger-Telefon-Skærm-Operatørtekst/logo,
men her kan det ikke fjernes.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt.

mvh
Jan

Fra : Anders

Dato : 21-02-10 07:18

"Jan" <jsle@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men her kan det ikke fjernes.
>
> Nogen der har en ide om hvad der kan være galt.

Telenor låser ikke deres mobiler !
Der er nok gået et eller andet galt under opdateringen.

Fra : J.K.Arning

Dato : 21-02-10 09:05

On 2010-02-20 23:53:10 +0100, Jan said:

> [...]
> fjernes.
>
> Nogen der har en ide om hvad der kan være galt.

Jeg vil tro at dit teleselskab benytter Telenors netværk?
Efter opdateringen viser telefonen så det netværk den er op fremfor det
selskab den hører under.

--
"We don't spend a lot of energy on old technology"

Steve Jobs om Flash

Fra : Jan

Dato : 22-02-10 20:25

>Jeg vil tro at dit teleselskab benytter Telenors netværk?
> Efter opdateringen viser telefonen så det netværk den er op fremfor det
> selskab den hører under.<

Nej jeg har TDC så de benytter ikke Telenor

mvh
Jan

Fra : Anders

Dato : 23-02-10 07:15

> Nej jeg har TDC så de benytter ikke Telenor
>
> mvh
> Jan
>
> "J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> skrev i meddelelsen

Så har du valgt en forkert opdatering.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 26-02-10 15:55

> [...]
> men her kan det ikke fjernes.
>
> Nogen der har en ide om hvad der kan være galt.

når man opdaterer sin nokia via pc suite så finder den automatisk den
opdatering du skal have... dette er bestemt ud fra en produkt kode du kan
læse på klistermærket under batteriet som er på 7 cifre...

det er den kode der bestemmer PRÆCIST hvilken opdatering du får på din mobil
ved opdatering.... sprog og branding (fx det logo der).

så vidt jeg ved kan du ikke fjerne det logo manuelt men skal forbi en
unlocker...

du kan ændre produktkoden så du får en opdatering uden det logo men bare en
standard opdatering... dog er der lige den hage ved det at jeg ikke ved
hvordan man gør det på så nye nokia mobiler:) lidt ældre kunne man benytte
den her til : www.spritstiv.dk/debranding.pdf men virker vidst ikke på en
5800...

produktkoden er lavet til det selskab der sælger mobilen... så din er
"sikkert" oprindeligt købt ved telenor... og den har været forbi en der har
brugt et udstyr (som koster penge) til at opdatere den med og dermed har
lagt en standard opdatering ind men ikke har ændret produkt koden, hvis man
ændrer produkt koden ryger garantien så nok derfor det ikke er blevet
gjort!!! det kan også være at det bare er fordi at der i nokia 5800´s nyeste
opdatering er kommet branding med i til fx telenor...

Fra : Anders

Dato : 26-02-10 17:33

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blevet gjort!!! det kan også være at det bare er fordi at der i nokia
> 5800´s nyeste opdatering er kommet branding med i til fx telenor...

Telefonen skal bare debrandes med en standard software, og det ryger
garantien ikke af.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 26-02-10 23:14

"Anders" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> Telefonen skal bare debrandes med en standard software, og det ryger
> garantien ikke af.

a hva?

kan du så ikke lige på dansk fortælle hvordan han lige gør det?

udover det så var det godt nok noget nær et komplet umuligt ubrugeligt svar
du der gav! det har intet at gøre med hvad jeg skrev og har faktisk heller
ikke noget med det oprindelige spørgsmål at gøre...!

Fra : Anders

Dato : 27-02-10 08:12

> [...]
> svar du der gav! det har intet at gøre med hvad jeg skrev og har faktisk
> heller ikke noget med det oprindelige spørgsmål at gøre...!

Nå, så forklar mig så lige, hvordan du ellers vil fjerne logoet, for det er
ikke noget der er gratis.

For der ligger med stor sansynlighed andet i mobilen end blot det !

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 27-02-10 10:08

> [...]
> er ikke noget der er gratis.
>
> For der ligger med stor sansynlighed andet i mobilen end blot det !

er du fuld eller hvad????

jeg svarer ham... du svarer så mere eller mindre det samme som mig...
hvilket jeg spørger ind til... og så spørger du igen? har du læst hvad jeg
har skrevet???

men kig mit link så kan du se hvordan du fjerne logoet gratis på langt de
fleste nokia mobiler...!

Fra : Hauge

Dato : 27-02-10 10:18

Nikolai R. jensen skrev:
> er du fuld eller hvad????

Ignorér Anders, han er mindre bebrikket end én der er fuld..

/Hauge

Fra : Anders

Dato : 27-02-10 12:04

> [...]
> har skrevet???
>
> men kig mit link så kan du se hvordan du fjerne logoet gratis på langt de

Er ikke fuld mig bekendt !

Men opdatering og debranding er ikke det samme.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 27-02-10 13:34

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse

> Er ikke fuld mig bekendt !
>
> Men opdatering og debranding er ikke det samme.

det er det så...på en måde...

for når du opdatere en nokia så bestemmer produkt koden hvilken opdatering
der skal på....

ved at ændre produkt koden så kan du ændre hvilken opdatering du ligger på
den = debranding!

men med fx en JAF box kan du ligge hvilken som helst opdatering på uden at
ændre produkt koden...

andet du vil vide eller vil du fortsætte din tåge snak?