gratis news- og mail server??
Fra : Woody

Dato : 04-08-01 08:02

Jeg har forbindelse til TELEPASSPORT og her været rigtig godt tilfreds
med deres servce og priser. Telefonpriser til vor familie i udlandet
er meget billigere end normalt, og email virkede fint og så var der
ingen abonnements afgift!!!

Nu har de solgt deres mail og news afdeling til CYBERCITY og de vil ha
25 kr om måneden. Jeg er folkepensionist og vil både af praktiske og
principielle ikke betale for noget der måske kan fåes gratis et andet
sted, men hvor???

Tak for alle svar, med venlig hilsen Woody

Fra : 007½

Dato : 04-08-01 16:45

Det er jo den rene og skære kommunisme. Samfundet kan jo ikke leve uden
indtægter......
Men.......... du kan få en gratis mailadresse på f.eks. www.mail.dk (dansk)
eller www.yahoo.com

Fra : CHRistian

Dato : 04-08-01 17:07

Woody <cfh7580@vip.cybercity.dk>'s posting:

>principielle ikke betale for noget der måske kan fåes gratis et andet
>sted, men hvor???

Mail: (dog af svingende oppetid, men dog uden tab af mails, så vidt
jeg har hørt): http://OperaMail.com [1] inkl. POP3, SMTP, IMAP og
forward.

News (dk) er der jo sunsite.auc.dk

[1] Nej, ikke Opera som i sang, men Opera som browser.

--
Den første Agent opgradering af de kommende:

Fra : Andreas

Dato : 04-08-01 20:27

On Sat, 04 Aug 2001 18:06:33 +0200, CHRistian <nospam@direkte.org> wrote:

>Woody <cfh7580@vip.cybercity.dk>'s posting:

<.....>

>News (dk) er der jo sunsite.auc.dk

Sunsite lever rigtig nok en god nwesservice der tilligemed er gratis. Men det
skal lige siges at Sunsite ikke fører andet end danske grupper lige på nær de
binære samt nogle Linux'er og slige grupper. Der er også nogle AUC grupper men,
de kan kun tilgåes hvis man studerer/arbejder på AUC og i, den forbindelse har
adgang til deres netværk.

Hvordan man opretter adgang kan læses på:
http://sunsite.dk/SunSITE/info/usenet.phtml

--
Med Venlig Hilsen
Andreas

Fra : Andreas

Dato : 04-08-01 20:27

On Sat, 04 Aug 2001 09:01:52 +0200, Woody <cfh7580@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>25 kr om måneden. Jeg er folkepensionist og vil både af praktiske og
>principielle ikke betale for noget der måske kan fåes gratis et andet

Fint nok at du gerne vil slippe for, at betale for at bruge news og mail - det
kan sagtens lade sig gøre men, du kommer nok til at slippe lidt for at være
koblet op - uanset hvor du vælger at være det.

Jeg kender kun Telepassport af navn - det kan godt være at du ikke betalte en
fast abonnementsafgift der men, der var sikkert en minutafgift i stedet for.

Uanset hvordan man stiller det an, koster det altså x antal kroner, at have en
adgang til internettet med mindre, man vælger at besøge et folkebibliotek men,
det synes jeg er en ret uholdbar løsning i længden.

>Tak for alle svar, med venlig hilsen Woody

Velbekomme og God Weekend.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Rudi Stegen

Dato : 04-08-01 21:20

Woody skrev:

> [...]
>25 kr om måneden. Jeg er folkepensionist og vil både af praktiske og
>principielle ikke betale for noget der måske kan fåes gratis et andet

Jeg formoder da, at CC stadig har deres abonnementfrie
opkoblingstype (?) Ligesom iøvrigt TDC og Tiscali (tidligere
World Online) har det.

Tiscalis kan du læse om hér: http://signup.worldonline.dk/ (se
under World Access Free). De andre kender jeg ikke meget til.
Og kobler du ellers op via dem, er der selvfølgelig både news
og mail med. (Ja, mail er der jo i alle tilfælde, man kan blot ikke
sende via andre end den ISP, man aktuelt kobler op til, kun hente).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer hvad du derunder kommenterer og klip alt andet væk

Fra : 007½

Dato : 05-08-01 13:07

> [...]
> og mail med. (Ja, mail er der jo i alle tilfælde, man kan blot ikke
> sende via andre end den ISP, man aktuelt kobler op til, kun hente).

Joda....Eksempel: Hvis man kobler op via TDC og gerne vil f.eks. via Outlook
sende/hente post via sin gamle Cybercity-mailkonto, skal den indgående
postserver sættes til TDCs (pop3.mail.dk) mens den udgående skal sættes til
CyberCitys (post.cybercity.dk / vip.cybercity.dk)

Fra : Andreas

Dato : 05-08-01 13:31

On Sun, 5 Aug 2001 14:07:05 +0200, "007½" <agenten007@yahoo.com> wrote:

> [...]
>postserver sættes til TDCs (pop3.mail.dk) mens den udgående skal sættes til
>CyberCitys (post.cybercity.dk / vip.cybercity.dk)
Jeg er 100 % sikker på at du ikke kan, sende mail via CC hvis du ikke, er logget
på via CC også - hvis det er muligt er der en fejl i opsætningen af deres
mailserver - de kan jo bruges som mailrelay!

Det er sådan hois de fleste forstandige udbydere at man ikke, kan bruge send
funktion til hverken mail eller news med mindre, man er koblet op hos dem - men
de fleste steder kan man sagtens hente post uden at være koblet direkte på.

Mon ikke du mener det omvendt af hvad du har skrevet?

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas
Sig nej til flere afgifter på cd'ere og andet hardware!
Giv din mening til kende på http://www.stopcopydan.dk nu!

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 04-08-01 22:08

> [...]
> 25 kr om måneden. Jeg er folkepensionist og vil både af praktiske og
> principielle ikke betale for noget der måske kan fåes gratis et andet

Der er gratis abonnement indtil 1. januar, når du kommer fra TelePassport.

--
Anders Vind Ebbesen
"They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie. When

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 05-08-01 13:28

007½, du skrev:

> [...]
> skal den indgående postserver sættes til TDCs (pop3.mail.dk) mens
> den udgående skal sættes til CyberCitys (post.cybercity.dk /

Det er lige omvendt.
--
Henrik